• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
577
Mottagna reaktioner
227
Poäng
417
Är så nervös!

Inkomstmässigt ser det bra ut 1.000.000. Antal aktörer ser bra ut. Enbart 1 enda bank har jag (Nordea) MEN (!) trots att jag har ett UC-betyg runt 0.5% efter den uppdateringen som kommer i veckan är jag otroligt rädd att 878.000 kommer får merparten av banker att dra öronen åt sig i synnerhet med tanke på att jag inte är ute efter att välja samlingslån.

Jag är tämligen säker på att vissa banker har 500.000 som "gräns" för Blanco. Har man mer än det i lån kommer dom inte med bud. Exempel på vilka banker jag tror har den rutinen är Resurs mfl.
Tror du kan va mkt lugn, du kommer få erbjudande....
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Du har haft ganska många banker innan dock va? Så lite handlar nog säkert hur dem lånen skötes då med, har det blivit uppsagt och sånt så försvinner kanske några alt? Men tvärtom om du ha bra historik så kanske det istället hjälper
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag fick Remember på 200000 när jag redan hade 1000000 synliga i sommar.
Så tror definitivt det kommer att lösa sig för dig.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Du har haft ganska många banker innan dock va? Så lite handlar nog säkert hur dem lånen skötes då med, har det blivit uppsagt och sånt så försvinner kanske några alt? Men tvärtom om du ha bra historik så kanske det istället hjälper

Forex
Wasa
Santander.

Dessa 3 sköttes i åratal utan en sen betalning.

Marginalen slarvade jag rejält med.
Collector är hos inkasso.
Remember har mig blockad i 10 år.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
En annan sak. Ponera jag har 500.000 kronor i aktier. Ponera dessa är hos Swedbank (exempel) kan jag då använda dessa som säkerhet tror ni för Blancolån?
Win Win för alla.
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Är så nervös!

Inkomstmässigt ser det bra ut 1.000.000. Antal aktörer ser bra ut. Enbart 1 enda bank har jag (Nordea) MEN (!) trots att jag har ett UC-betyg runt 0.5% efter den uppdateringen som kommer i veckan är jag otroligt rädd att 878.000 kommer får merparten av banker att dra öronen åt sig i synnerhet med tanke på att jag inte är ute efter att välja samlingslån.

Jag är tämligen säker på att vissa banker har 500.000 som "gräns" för Blanco. Har man mer än det i lån kommer dom inte med bud. Exempel på vilka banker jag tror har den rutinen är Resurs mfl.

Har missat följa dig senaste tiden. Har jag förstått det rätt att du nu har ca 900k på uc, endast en långivare, 0,5 i betyg och 1mille inkomst? Mängden blanco spelar ingen roll med de förutsättningarna. Som jag skrivit tidigare har jag haft blanco på 4 ggr min inkomst och gissar på att gränsen ligger runt 5 ggr. Så länge dina krediter ligger nära 0 och ditt betyg är mycket bra får du lån på hela summan. En fördel är nog att välja samlingslån för hela summan. Jag har endast fått lånekrav på hela beloppet en gång från forex på 350k då hade jag redan 1,5 mille blanco och en hel del krediter.

Sök på Lendo eller advisa på 350k att samla så får du se. Därefter kanske de ber att få lösa krediter för max 50k och betalar ut resten till ditt konto, men troligen får du hela beloppet utbetalt. Sedan när du fått pengarna söker du direkt en gång till hos valfri förmedlare på samma belopp och samla.

När det gäller pandemin tror jag inte det spelar så stor roll vid större lån. Du har inkomst på 1mille, vid uppsägning ca 80% i akassa. Inga problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp