- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Har du ansökt nu @Terry_ ? Eller är det imorgon?
Ansökte första. Väntar på stålarna. Nästa kör jag så fort UC uppdaterat sitt kreditengagemang!
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 131
- Poäng
- 927
Ansökte första. Väntar på stålarna. Nästa kör jag så fort UC uppdaterat sitt kreditengagemang!
500k?
Vad fick du för ränta på första?
- Meddelanden
- 79
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 276
Har ingen koll på hans missbruk av ladd. Du får det att låta som om jag ger sista knuffen över kanten. Det fungerar klockrent mot panikångest. Jag har själv alkoholproblem. Och xanor hjälper mig när jag mår skit. Tagga ner. Gillar inte att snacka över folks huvud men jag tror Terry har stenkoll på vad Xanor är...
Du har rätt, ös på.
För mig fungerar det, men visst kör din sarksastiska stil.Du har rätt, ös på.
- Meddelanden
- 253
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 196
Han har inte berättat för någon än. Oklart500k?
- Meddelanden
- 79
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 276
Xanor funkar med ditt alkoholmissbruk eller vad försöker du säga?För mig fungerar det, men visst kör din sarksastiska stil.
Benzo och alkohol är liksom inget folk ens behöver testa för att man ska veta att det fungerar att må bra på, till skillnad från många anti-depp exempelvis. Det är kemi på gymnasienivå, om ens det. Sedan reagerar folk förstås lite olika beroende på deras kemiska sammansättning i hjärnan, receptorer osv men det blir rätt dumt att säga "Öhh, jag tipsar dig om fem bärs efter jobbet varje dag mot ångesten. Det har funkat bra för mig". Klart som fan det är ångestdämpande, där är jag med dig, med det finns konsekvenser och benzo har de kanske värsta bieffekterna man kan föreställa dig.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
500k?
350K på marginalen. Jag vet faktiskt inte. Har så otroligt många aktörer jag har lån hos att jag inte ens tittar på räntan om den är runt 10%. Kan titta på det sen.
När dessa stålar landat så ska jag gå på Advisa annars så ser ju Marginalen att jag sökt ett nytt lån hos dom. Då kan dom backa.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
En fråga. Min sambo får i princip INGENTING på att vara mammaledig. Kanske 8K eller något.
Jag har en fråga. Kan jag "maxa" alltså ta ut massa, varje fredag,lördag,söndag och 70% vardagar för att få kanske 15.000 som jag använder på "räkningar" för att sedan använda mina 50k I lön till att amortera skitet jag har satt mig i?
Jag har en fråga. Kan jag "maxa" alltså ta ut massa, varje fredag,lördag,söndag och 70% vardagar för att få kanske 15.000 som jag använder på "räkningar" för att sedan använda mina 50k I lön till att amortera skitet jag har satt mig i?
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 131
- Poäng
- 927
En fråga. Min sambo får i princip INGENTING på att vara mammaledig. Kanske 8K eller något.
Är en djungel det där med föräldrapenning. Försökt lära mig lite..
Förstår doxk inte vad du menar?
Du tänkte väl inte ta ut dagar medans du jobbar?
Blir bedrägeri och inte misstag som det kallas när vår regering gör sånt.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Nja, fast jag är anställd på 38%. Min arbetstid är "officiellt" 3 timmar per dag. Så säljer jag ingenting får jag 8.000 i lön.
Enligt dom på FK så har jag rätt att ta ut pappadagar fredagar-söndagar (vilket är 12 dagar) sen plus 50% av dagarna.
Så sa dom iallafall.
Reserverar mig huruvida det stämmer.
Enligt dom på FK så har jag rätt att ta ut pappadagar fredagar-söndagar (vilket är 12 dagar) sen plus 50% av dagarna.
Så sa dom iallafall.
Reserverar mig huruvida det stämmer.
En fråga. Min sambo får i princip INGENTING på att vara mammaledig. Kanske 8K eller något. Ja men då kan inte din sambo ta ut nått (om ni inte tar dubbeldagar)
- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 28
- Poäng
- 87
Du har fått rätt info från FK om föräldradagar. För att ta ut föräldrapenning under samma period (utöver 30 dubbeldagar) kan ni:
1. Ta ut varsin halvdag (ena tar ut fm, andra em).
2. Om ni har fler barn kan ni ta ut föräldrapenning för varsitt barn samtidigt.
1. Ta ut varsin halvdag (ena tar ut fm, andra em).
2. Om ni har fler barn kan ni ta ut föräldrapenning för varsitt barn samtidigt.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Ja fast det jag tänker är att hon inte tar ut några dagar alls.
Så jag ska ta alla dagarna - hon inga.
Jag är anställd på 38% och är där 38% i veckan (men tjänar bra).
Då tänker jag att jag tar 50% måndag till torsdag och 100% fredag - söndag och hon ingenting.
Då tänker jag att jag tar 50% måndag till torsdag och 100% fredag - söndag och hon ingenting.
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 131
- Poäng
- 927
Ja fast det jag tänker är att hon inte tar ut några dagar alls.
Helt OK. de du inte jobbar får du ta ut. Men jobbar du verkligen bara 38% på riktigt? Eller står det bara så på papper?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Helt OK. de du inte jobbar får du ta ut. Men jobbar du verkligen bara 38% på riktigt? Eller står det bara så på papper?
Alltså jag är anställd på 38% och våra kampanjer börjar ju då (svårt ringa hem till folk typ 13.00 en vardag) men sen att jag går in 14-15.00 ibland och lallar runt eller kolla mina email är en annan femma. Men det är inget jag får betalt för.
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 131
- Poäng
- 927
Alltså jag är anställd på 38% och våra kampanjer börjar ju då (svårt ringa hem till folk typ 13.00 en vardag) men sen att jag går in 14-15.00 ibland och lallar runt eller kolla mina email är en annan femma. Men det är inget jag får betalt för.
Ja, då är det nog inga problem.
Tror både din sambo och du får ta dubbelt tror jag de första 6 månader visst antal dagar.
Men ring dom, dom ändrar regler varenda jävla år och ring direkt på morgonen. Väntetiden i telefon på det där stället är sjuk.
Är ju ett tak på ersättningen typ 500k per år så din ersättning läggs där på max då
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Dom räknar ju något snitt på dig eftersom din lön är i stora hela bara provision.
70% är provision'
25% fastlön. Vanliga lönen.
15% "mertimmar" utanför dessa 38% utbidlningar och dylikt.
10% OB- alltså övertid.
Så ser det ut typ.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Tänkte bara säga att jag drar på semester 10 dagar nästa vecka. Fy fan vad jag förtjänat det.
Sen tog jag hela juli ledigt 5 veckor.
- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
Tänkte bara säga att jag drar på semester 10 dagar nästa vecka. Fy fan vad jag förtjänat det.
Väl förtjänt!
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
De gör Du ta mig fasiken helt rätt i - time to rewind & recharge !!!
Vi håller ställningarna här hemma ❤️
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag förstår inte hur människor lever med en sådanhär stress som innefattar inkassobrev,lån,samtal,ringa långivare,höja kreditgränser,göra överföringar,samtala med banken,räkna utgifter, hålla koll på räntor, hålla koll på posten, fylla i excellark etc etc etc
Det tar exakt all min tid och energi. Jag upplever det som att mer ta musten ur mig dessa 2 veckor än vad det känns att jobba en månad utan avbrott.
Jag är i hjärnan helt slut. Kan inte koncentrera mig alls på någonting annat men kan inte sova heller för det är siffror som snurrar.
Fullständigt slutkörd.
Det tar exakt all min tid och energi. Jag upplever det som att mer ta musten ur mig dessa 2 veckor än vad det känns att jobba en månad utan avbrott.
Jag är i hjärnan helt slut. Kan inte koncentrera mig alls på någonting annat men kan inte sova heller för det är siffror som snurrar.
Fullständigt slutkörd.
Det gör du banne mig rätt i bästa @Terry_ ! Se till och vila ordentligt och försök koppla bort siffrorna!Tänkte bara säga att jag drar på semester 10 dagar nästa vecka. Fy fan vad jag förtjänat det.
Bon Voyage!
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Gött att det blev lite pengar över för dig så ni kan komma bort ett tag!Jag förstår inte hur människor lever med en sådanhär stress som innefattar inkassobrev,lån,samtal,ringa långivare,höja kreditgränser,göra överföringar,samtala med banken,räkna utgifter, hålla koll på räntor, hålla koll på posten, fylla i excellark etc etc etc
Fullständigt slutkörd.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Gött att det blev lite pengar över för dig så ni kan komma bort ett tag!
Om det nu blir det. Måste iväg bara...
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Håller tummarna!Om det nu blir det. Måste iväg bara...
Har det gått bra med samlingslånen?
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Det var fan inte dåligt jobbat ändå! ☺Ja jag är nästan hemma.
Hade behövt ca 200 till...
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Ja man är helt slut! Vilken jävla sits man är i. Önskar ingen det jag går igenom just nu.Jag förstår inte hur människor lever med en sådanhär stress som innefattar inkassobrev,lån,samtal,ringa långivare,höja kreditgränser,göra överföringar,samtala med banken,räkna utgifter, hålla koll på räntor, hålla koll på posten, fylla i excellark etc etc etc
Fullständigt slutkörd.
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Underbart! Ha det toppen❤️Tänkte bara säga att jag drar på semester 10 dagar nästa vecka. Fy fan vad jag förtjänat det.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
All energi som jag har lagt ner på att göra det här och jaga och kämpa kommer jag omvandla i två saker :
1: Hitta ett sätt som gör att jag kan amortera ner 100.000 i månaden på mina skulder. Krävs egentligen inte så mycket. 60.000 i månaden ungefär. Det kan man hitta med hjälp utav att vara driftig / jobba röven av sig / sälja något eller jag vet inte vad.
2: Fokusera mycket på hälsan! Det går bra nu. Men ska ner till 98 kg!
1: Hitta ett sätt som gör att jag kan amortera ner 100.000 i månaden på mina skulder. Krävs egentligen inte så mycket. 60.000 i månaden ungefär. Det kan man hitta med hjälp utav att vara driftig / jobba röven av sig / sälja något eller jag vet inte vad.
2: Fokusera mycket på hälsan! Det går bra nu. Men ska ner till 98 kg!
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Update.
Har det jävligt gött på semestern! Alla kilon jag blivit av med har kommit tillbaka ha ha.
Nu har jag fått beslut om jämkning! Kommer betala ca 8% i skatt bara.
Så jag kommer kunna ha riktigt bra med inkomst att amortera ner mina skitlån på. Känns riktigt positivt.
Min UC är dock riktigt kass. Ligger på 30% nu och när alla krediter/lån är registrerade som jag nu tagit lär jag fan ligga runt 50%
Har det jävligt gött på semestern! Alla kilon jag blivit av med har kommit tillbaka ha ha.
Så jag kommer kunna ha riktigt bra med inkomst att amortera ner mina skitlån på. Känns riktigt positivt.
Min UC är dock riktigt kass. Ligger på 30% nu och när alla krediter/lån är registrerade som jag nu tagit lär jag fan ligga runt 50%
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Njut av semestern o försök skit i detta så längeUpdate.

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Njut av semestern o försök skit i detta så länge![]()
Jävlar fint tips men dom man är skyldig skiter i att jag har semester.
SMS:en och mailen dimper ner ett efter annat

- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Usch, tröga gossar!Jävlar fint tips men dom man är skyldig skiter i att jag har semester.
SMS:en och mailen dimper ner ett efter annat![]()
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Som undertecknad pusslar och pysslar. Satan i gatan.
Däremot detta med jämkning kan vara det som räddar mig. OM jag fortsätter att ligga på 80.000 i månaden i lön.
7% skatt på det.
Då får jag behålla typ hela lönen för fan.
Det innebär att 2019 kan jag bli helt fri från alla privata skulder + dom värsta värsta SMS-lånen.
Början på nästa år - säg 6 månader. Då löser jag det synliga...
Däremot detta med jämkning kan vara det som räddar mig. OM jag fortsätter att ligga på 80.000 i månaden i lön.
7% skatt på det.
Det innebär att 2019 kan jag bli helt fri från alla privata skulder + dom värsta värsta SMS-lånen.
- Meddelanden
- 248
- Mottagna reaktioner
- 114
- Poäng
- 287
Som undertecknad pusslar och pysslar. Satan i gatan.
7% skatt på det.
Hur lyckas du komma ner till 7% i skatt? Kommer du ha ett underskott på 600k?
Har du koll på vad dina nya lån och krediter kommer kosta dig / månad?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Alltså du får ju tänka på att halva året har gått. Det innebär att det är baserat på ett år. Betalar ca 25.000 (typ, give or take) i ränta per månad.
Det är på ett år 300.000
Eftersom vi är i juni redan så blir det ju att man tar hänsyn till att jag redan i ett halvår betalat dessa räntor..
Sen har dessutom min arbetsgivare dragit för mycket skatt + man tar hänsyn till lite avdrag. Så hade utan det kanske skattat 10%.
Jag fyllde i en blankett hur mycket jag betalar i ränta samt bifogade min senaste lönespec. Då räknade skatteverket själva ut detta, jag hade inte vågat göra det för då hade det blivit tokigt
Det är på ett år 300.000
Eftersom vi är i juni redan så blir det ju att man tar hänsyn till att jag redan i ett halvår betalat dessa räntor..
Sen har dessutom min arbetsgivare dragit för mycket skatt + man tar hänsyn till lite avdrag. Så hade utan det kanske skattat 10%.
Jag fyllde i en blankett hur mycket jag betalar i ränta samt bifogade min senaste lönespec. Då räknade skatteverket själva ut detta, jag hade inte vågat göra det för då hade det blivit tokigt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.