• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Har en ganska jävlig vecka.

Imorgon : Möte med min kommun, om spel. Möte inför gruppen jag ska få gå med i, lagom nervöst.
Torsdag : Möte med psykologen som mitt arbete har anlitat, första mötet. Det är mer för att bearbeta stressen.
Fredag : Träffa dom jag är skyldig pengar och berätta varför dom denna månad inte får någon ränta. Detta håller mig sömnlös.

Jag har nu varit spelfri kanske 15-20 dagar. Går långsamt emot ett rekord. Har ALDRIG varit såhär jävla sugen på att säga nej till speldjävulen. Försökt sluta spela förr, haft uppehåll förr, men jag har fan lovat mig. Jag kommer ALDRIG ALDRIG mer att spela, jag tar hellre självmord.
Aldrig igen, jag är så jävla beslutsam.
Kostat mig för mycket.
Nu räcker det!!!
Ska göra allt i hela min jävla makt för att aldrig trilla dit igen.
Fyfan vad du är bra Terry! Andas lugnt och en dag i taget. Både gruppen och psykologen kommer inte att döma dig, de ska vara proffsiga och möta dig som vilken annan människa som helst här livet. Du är en fantastisk trevlig person här på forumet och är du likadan i verkliga livet kommer det att gå galant. Vad gäller de vidriga typerna du ska träffa sen så hoppas jag verkligen någon följer med dig. Du ska inte behöva ta den skiten själv. Du kanske har en schysst bästa vän som du har förtroende för och som kan hänga med. Även lättare för en utomstående att säga ifrån än för dig som insyltad. Berätta gärna hur det har gått med allt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Du gjorde verkligen min kväll. Härlig du är vännen :)!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Då träffade jag kommunen idag. Jag har fått plats i gruppen som startar och måndag om en och en halv vecka ska jag på min första gruppsession :)
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Tack för att ni delar med er.. Jag är väl i liknande situation som er alla men har situationen någorlunda under kontroll nu. Stora blanco-lån men de får vara eftersom jag kan betala dom varje månad... Har väl spelat bor 3-5 miljoner på en 5-6 års period.. och känner igen mig i de flesta resonemang ovan. Jag var bara tvungen att skapa ett konto och skriva lite efter att jag läst dina inlägg Terry! Fantastiskt vilket driv du har.. och målsättning att ta dig ur denna skit. Otroligt inspirerande! Hoppas det blir bra med din första gruppsession!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
På tisdag ska jag gå på min första gruppsession, ser otroligt nog framemot det otroligt mycket. Vi kommer att vara 6-8 stycken.
Tyvärr missade jag första mötet eftersom jag var utomlands men är taggad. Man vill ju gärna veta hur folk har hamnat i situationerna dom har hamnat i...

Efter att ha spärrat mig själv ÖVERALLT så har jag fan ta mig lyckats vara spelfri 1 månad. Jag börjar sakta men säkert närma mig ett nytt personligt rekord vilket jag är ganska stolt över mig själv över. Har till och med 4-5.000 på kontot (skatten) som jag första gången inte spelat bort.
Helt overkligt att ha mer än 1 krona på kontot och känna, fan jag kan köpa den där läsken på stan. Nästan så man är rädd att använda dom.

Just värdet av pengar har jag helt och hållet tappat. 100.000 känns som en tia, det är bara en siffra för mig.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Håller med dej...värdet av pengar är märkligt..när jag handlar mat så kollar jag nu t.e.x vad osten kostar kilot...nu helt plötsligt så tycker jag 109kr/kg är väldans dyrt...en helt ny värld har öppnat sig både på gott och ont..Grattis till din spelfrihet.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Nu har jag gått för första gången till Spelmissbrukarnas förening & wow!
Jag är helt häpen så bra det var, det var en massa anhöriga och egentligen den enda invändningen jag har var att man hade 2-3 killar som hade datorspelmissbruk och jag tycker det är väldigt fel att ha dom på samma möten men jag tror det kanske har att göra med kommunen och bidrag
Man vill säkert kunna presentera att det finns hjälp och stöd för dom med.

Men Gud vad bra det kändes, alla var så förstående och man kunde relatera till alla på något sätt, alla satt i samma båt. Vissa värre vissa lindrigare och folket som var på denna förening var verkligen i alla åldrar, alla kön, alla sociala klasser.

Har ni problem med spel - Ta kontakt med kommunen och gå med i föreningen. Jag är oerhört glad att jag gjorde det.

Snart har jag varit spelfri i 2 månader - jag tror det är nytt rekord för mig :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
PS : Kan någon av moderatorerna flytta denna tråd?
Inser att den är lite felplacerad :)E
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Nästa vecka har jag varit spelfri i 60 dagar - eller två månader!
Jag tror att detta är rekordet efter ca 20 år av misär och kamp mot speldjävulen.

Vill rikta ett stort tack till min sambo, min arbetsgivare, kommunen som erbjuder spelbehandling och avslutningsvis föreningen för spelare i min stad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Faktiskt även till det här forumet, till alla tips som kommer utav Lasseman och alla andra duktiga skribenter. Det känns lite som att jag likväl inte vill svika människor i min omgivning så vill jag inte svika er här. Jag har väl 2 stora fördelar i livet om man inte bara ska se ett mörker och det är dels ett bra arbete men också åldern är på min sida, som tur är så hamnade jag i dessa bekymmer som väldigt ung så jag har förhoppningsvis hela livet på mig att räta ut och åtgärda det.
Så tack Clyro86,Korpen,Turnaround,Lasseman,iHope Hope777,Lize,Helmer,Ca5tio,Tigerkatten,Myra,Tryas,Tröttmössa och alla ni andra.

Vi kommer allihopa att fixa det här jag lovar :)!

Använd det här forumet som den där extra lilla motivationen, det hjälper sjukt mycket.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp