• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag förstår inte hur människor lever med en sådanhär stress som innefattar inkassobrev,lån,samtal,ringa långivare,höja kreditgränser,göra överföringar,samtala med banken,räkna utgifter, hålla koll på räntor, hålla koll på posten, fylla i excellark etc etc etc
Det tar exakt all min tid och energi. Jag upplever det som att mer ta musten ur mig dessa 2 veckor än vad det känns att jobba en månad utan avbrott.
Jag är i hjärnan helt slut. Kan inte koncentrera mig alls på någonting annat men kan inte sova heller för det är siffror som snurrar.
Fullständigt slutkörd.
Ja man är helt slut! Vilken jävla sits man är i. Önskar ingen det jag går igenom just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
All energi som jag har lagt ner på att göra det här och jaga och kämpa kommer jag omvandla i två saker :

1: Hitta ett sätt som gör att jag kan amortera ner 100.000 i månaden på mina skulder. Krävs egentligen inte så mycket. 60.000 i månaden ungefär. Det kan man hitta med hjälp utav att vara driftig / jobba röven av sig / sälja något eller jag vet inte vad.

2: Fokusera mycket på hälsan! Det går bra nu. Men ska ner till 98 kg!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Update.

Har det jävligt gött på semestern! Alla kilon jag blivit av med har kommit tillbaka ha ha.
Nu har jag fått beslut om jämkning! Kommer betala ca 8% i skatt bara.
Så jag kommer kunna ha riktigt bra med inkomst att amortera ner mina skitlån på. Känns riktigt positivt.

Min UC är dock riktigt kass. Ligger på 30% nu och när alla krediter/lån är registrerade som jag nu tagit lär jag fan ligga runt 50%
 

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Update.

Har det jävligt gött på semestern! Alla kilon jag blivit av med har kommit tillbaka ha ha.
Nu har jag fått beslut om jämkning! Kommer betala ca 8% i skatt bara.
Så jag kommer kunna ha riktigt bra med inkomst att amortera ner mina skitlån på. Känns riktigt positivt.

Min UC är dock riktigt kass. Ligger på 30% nu och när alla krediter/lån är registrerade som jag nu tagit lär jag fan ligga runt 50%
Njut av semestern o försök skit i detta så länge :D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Njut av semestern o försök skit i detta så länge :D

Jävlar fint tips men dom man är skyldig skiter i att jag har semester.
SMS:en och mailen dimper ner ett efter annat :D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Som undertecknad pusslar och pysslar. Satan i gatan.

Däremot detta med jämkning kan vara det som räddar mig. OM jag fortsätter att ligga på 80.000 i månaden i lön.
7% skatt på det.
Då får jag behålla typ hela lönen för fan.
Det innebär att 2019 kan jag bli helt fri från alla privata skulder + dom värsta värsta SMS-lånen.
Början på nästa år - säg 6 månader. Då löser jag det synliga...
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Som undertecknad pusslar och pysslar. Satan i gatan.

Däremot detta med jämkning kan vara det som räddar mig. OM jag fortsätter att ligga på 80.000 i månaden i lön.
7% skatt på det.
Då får jag behålla typ hela lönen för fan.
Det innebär att 2019 kan jag bli helt fri från alla privata skulder + dom värsta värsta SMS-lånen.
Början på nästa år - säg 6 månader. Då löser jag det synliga...

Hur lyckas du komma ner till 7% i skatt? Kommer du ha ett underskott på 600k?

Har du koll på vad dina nya lån och krediter kommer kosta dig / månad?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Alltså du får ju tänka på att halva året har gått. Det innebär att det är baserat på ett år. Betalar ca 25.000 (typ, give or take) i ränta per månad.
Det är på ett år 300.000
Eftersom vi är i juni redan så blir det ju att man tar hänsyn till att jag redan i ett halvår betalat dessa räntor..

Sen har dessutom min arbetsgivare dragit för mycket skatt + man tar hänsyn till lite avdrag. Så hade utan det kanske skattat 10%.

Jag fyllde i en blankett hur mycket jag betalar i ränta samt bifogade min senaste lönespec. Då räknade skatteverket själva ut detta, jag hade inte vågat göra det för då hade det blivit tokigt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp