Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

Bra tips vännen och det är exakt så jag kommer att göra!
Kan tillägga att ingen jag har lån hos har tagit en uc heller. Flera stycken Har dock tagit en upplysning på creditsafe. Efter jag fick inledande skuldsanering trillade det in en hel hög med creditsafe förfrågningar..

Kan tillägga att ingen jag har lån hos har tagit en uc heller. Flera stycken Har dock tagit en upplysning på creditsafe. Efter jag fick inledande skuldsanering trillade det in en hel hög med creditsafe förfrågningar..

Vilka aktörer är det frågan om?

Vanligt att dom har creditsafe och bisnode i samband med att dom skickar till KF? Svea inkasso har tagit en creditsafe på mig i samband med att dom skickade skulden till KF.

Något annat bolag hade också tagit bisnode docl inget kommit från KF angående den skulden dock.

Måste säga att meddelande lån och Svea inkasso är snabba att skicka till KF är typ vändande post.

Jag är bara rädd för typ missbrukad kredit eller UC-förfrågan nu på slutet.

Det kommer jag få, har inga UC-förfrågningar i princip, kommer väl ha två-tre stycken kanske 1 kreditkort som kommer vara outnyttjat, inga anmärkningar och senaste 3 lönerna har jag haft 90.000 brutto.

Avsluta inte kreditkortet även fast det är på 0 kr! Verkar ge sämre betyg på uc

Jag hade ett kreditkort 900 kr utnyttjat av totalt 10 000 kr. Betalade in o avslutade! Höjdes från 2,8 till 5,6.

Har nu sjunkit till 3,6 efter 3 förfrågningar som försvann

Nej jag ska inte avsluta euroloan. Det gör jag efter jag fått samlingslånet. Som sagt så ser bankerna dessa pengar som en "Buffert".

När är datumet för planerad lånesökning Terry? Efter att ha följt dig så hålls alla tummar och tår <3

Ungefär två månader kvar.... Jag har historiskt skuldsaldo för april 2017 och maj 2019. Dessa två månader "väntar" jag ska försvinna och inte synas. När dom är borta ska jag söka 2-3 större samlingslån. Där jag kommer få bra ränta på det första, medel på det andra och förmodligen uselt på det tredje...

10 dagar kvar sen har jag varit spelfri ett år. Har beställt en tårta här i stan. Det ska vara en 1:a på den! (Logiskt :D) är inte förtjust i tårtor och sött men detta tycker jag att jag har förtjänat :D

Det som gör att det känns extrabra är att jag vid tillfällen haft 300-400.000 på kontot (Lån jag tog) som jag inte alls "nallade" på utan direkt förde över till dom jag är skyldig.

Det som gör att det känns extrabra är att jag vid tillfällen haft 300-400.000 på kontot (Lån jag tog) som jag inte alls "nallade" på utan direkt förde över till dom jag är skyldig.

Det är det svåraste när man har mycket på kontot, att inte spela eller unna sig något annat.

Det är det svåraste när man har mycket på kontot, att inte spela eller unna sig något annat.

Håller verkligen med dig! Unnade mig gjorde jag lite men spelandet har jag lyckats hålla mig ifrån :)!

10 dagar kvar sen har jag varit spelfri ett år. Har beställt en tårta här i stan. Det ska vara en 1:a på den! (Logiskt :D) är inte förtjust i tårtor och sött men detta tycker jag att jag har förtjänat :D

Stort grattis! Det är ju stort. 1 år... Starkt jobbat :) jätte bra! Klart du ska fira med tårta!!

Nu har jag läst hela tråden, vilken resa❤️ Tack för att du delar med dig och ni andra som också delat med sig.
Man känner sig inte lika ensam nu, även fast jag är långt ifrån de skulder endel av er har. Men alla har vi våra problem att brottas med.

Hoppas verkligen allt går vägen för dig nu Terry.
Ja och grattis till bebis och spelfriheten.❤️

Har man lagt ner så mycket tid att man har läst över 50 sidor här så förtjänar man en kram så - kram :D!

Har man lagt ner så mycket tid att man har läst över 50 sidor här så förtjänar man en kram så - kram :D!
Hahaha.. tack🙄 fastnade lite i tråden med dina och andras uppdateringar tog inte så lång tid:D
Men vilket fall så känns det skönt att läsa att den där jävulen sitter på fler axlar och man inte är ensam i sitt sjuka tänk och alla fina människor som inte dömer och stöttar här.

Har du varit nära någon gång att falla tillbaka??? Du undviker också triss/bingolotto och allt?

Heja oss!
Ja vi är förbannat bra! ☺
Nej jag har klarat mig helt utan sug men det kommer nog. Jag går på möten ett par ggr i månaden plus spelpaus.se och lite andra åtgärder så det funkar. Har anhöriga med insyn i min ekonomi och det är jävligt svårt att göra dem besvikna. Det som känns jobbigast är att jag inte fattar varför jag inte tog tag i det tidigare nu när det hittills gått så lätt. Men det sägs ju att ju värre det varit ju mer angelägen att bli fri är man. Jag har 1,6 mille i skulder och har spelat bort ca 1 ytterligare. Firar med entrecote och en flaska rött imorgon.
Grattis farsan!

En direkt konsekvens utav spelandet har blivit en kraftig viktuppgång.

Mår fan inte alls bra av det, är van vid att vara fit men nu är jag överviktig!!!

Det håller inte, äter framförallt sent och förmodligen för att döva spelsuget. Så!

Vad ska jag göra? Det enkla svaret är ju givetvis träna och äta nyttigare men det är inte så jävla lätt....

Någon som har några bra tips för att gå ner 2-3 kilo i veckan utan att svälta ihjäl sig?

Väger 120kg om det är relevant - 202 CM.

Vill ner kanske till 105kg. Allt under det hade inte sett bra ut då hade jag blivit för smal haha.

Mår fan inte alls bra av det, är van vid att vara fit men nu är jag överviktig!!!

Det håller inte, äter framförallt sent och förmodligen för att döva spelsuget. Så!

Vad ska jag göra? Det enkla svaret är ju givetvis träna och äta nyttigare men det är inte så jävla lätt....

Någon som har några bra tips för att gå ner 2-3 kilo i veckan utan att svälta ihjäl sig?

Grönsaker, min vän !! :) Ät massvis av frukt & grönt, så kommer Du ”rasa” i vikt...och likväl bibehålla en bra mättnadskänsla... (men problemet är att Du är MAN och vanligtvis går inte män igång på just frukt & grönt) :(

Själv är det sättet för mig att hålla mig i bra form... älskar allt grönt i alla former & konstellationer :)

Väger 120kg om det är relevant - 202 CM.

Vill ner kanske till 105kg. Allt under det hade inte sett bra ut då hade jag blivit för smal haha.
Haha, vilken jävla jätte du är Terry! (positivt imponerad)Tror inte dina 15 extra syns över huvud taget på dig :)
Gå promenader och ät havregrynsgröt två ggr om dagen, inget socker och mycket grönt så är det snart borta. Jag är i samma läge som du, har varit det förut och gått ner så jag vet att det funkar!

Hur ofta äter du och vad äter du?

Sikta på några hekton i veckan om du inte vill få kilona lika snabbt tillbaka. Minska kolhydrater, undvik ,bröd och pasta osv. Havregrynsgröt till frukost och nå ägg, då står du dig bra till lunch, ut och rör på dig. Gå till gymmet, och gör nåt där 😛:D

Ät inte efter 18, drick vatten, ät spenat för att dämpa sötsug. Ät bra fetter tex nötter och avokado och gå istället för att ta taxi ;)
Rör på dig mer än du äter dvs gör av med mer energi än vad du stoppar i dig.
Istället för godis ät frukt men helst bär :)

Började träna för 1 år sedan. Är skapligt vältränad idag pga det. :)

Terry, mitt råd till dig är att gå ner på gymmet åtminstone. Även om det är för 20 minuter.

Jag har fortfarande kaos i skallen, men gymmet har blivit en fristad för mig. Där jag kan släppa det mesta av mina problem.

Efter ett tag kommer du märka fysiken förbättras och det psykiska förändras till det bättre. Resultatet blir också att man börjar tänka mer på vad man får i sig och det sker automatiskt. Jag levde på skräpmat under en massa år, men mina rutiner idag har skapat en spärr för den typen av mat...

Det viktigaste jag fått ut av det här är att jag börjat respektera mig själv!

Människor respekterar människor som tar hand om sig själva. Respekten man får återvinner man till självförtroende!

Let's go, Terry!

Haha, vilken jävla jätte du är Terry! (positivt imponerad)Tror inte dina 15 extra syns över huvud taget på dig :)
Gå promenader och ät havregrynsgröt två ggr om dagen, inget socker och mycket grönt så är det snart borta. Jag är i samma läge som du, har varit det förut och gått ner så jag vet att det funkar!
Märker själv direkt jag äter onyttigt att kroppen inte mår bra man känner sig extra trött o hängig samt svullen! Och vågen ökar direkt men brukar gå snabbt ner när jag äter bättre brukar ej fastna!
Många bra råd här ❤️

Hur ofta äter du och vad äter du?
Oftast vet man vad det är som inte är bra för kropp o vikt!
Mår man inte bra stoppar man i sig skräpmat o socker och mår ännu sämre märkligt beteende om jag pratar för mig själv!

Det håller inte, äter framförallt sent och förmodligen för att döva spelsuget. Så! Räkna kalorier. Försök lista ut hur mycket du gör av med på en dag. Sen lägger du dig strax under. Men käka inte bara en pizza per dag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp