- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Bra tips i tråden. Självklart måste man ta sig till gymmet Borde passa på.... Jag har ju faktiskt medlemskap på SATS,Kockums,24/7....
Tre jävla gymkort och inte besökt gymet på år och dar. Onödigt!!
Detta med havregrynsgröt någon/några nämnt - Är det riktigt bra & äta det dvs kalorisnålt?
På det ekonomiska planet är det en riktig jävla kamp, har helgen på mig att skrapa ihop 25.000 för att lägga in sista växeln - tokoffensiven mot samlingslånen...
Detta med havregrynsgröt någon/några nämnt - Är det riktigt bra & äta det dvs kalorisnålt?
På det ekonomiska planet är det en riktig jävla kamp, har helgen på mig att skrapa ihop 25.000 för att lägga in sista växeln - tokoffensiven mot samlingslånen...
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Binder vätska i kroppen du blir svullen och vikten ökar samt att blodtrycket stiger!Varför ska man undvika salt?!
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Lite salt gör inget det behöver kroppen men att salta extra på maten ska man undvika då är det bättre med kryddor ört kryddor o vitlök är bra!!Fan också, inte för att jag är särskilt glad i salt men förutsatte att typ all mat innehåller det![]()
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Haha, vilken jävla jätte du är Terry! (positivt imponerad)Tror inte dina 15 extra syns över huvud taget på dig
Gå promenader och ät havregrynsgröt två ggr om dagen, inget socker och mycket grönt så är det snart borta. Jag är i samma läge som du, har varit det förut och gått ner så jag vet att det funkar!
Nä, killen e galet snygg likväl... 😛

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Nä, killen e galet snygg likväl... 😛![]()
Kimsan72 när var det dags för det där glaset vin som vi skulle fira saneringen med din jäkla puma

- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Bra tips i tråden. Självklart måste man ta sig till gymmet Borde passa på.... Jag har ju faktiskt medlemskap på SATS,Kockums,24/7....
Varför 3 gymkort terry? genom jobbet?

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Första köpte jag förra året (Kockums) då fick jag för mig att jag skulle simma, det tycker jag om. Så jag gav 1500 för 35 simtillfällen + typ 20 pass. Det gymmet är jävligt bra för det är mest 80+ som håller till där, så jag bastar där med dom och har det allmänt gott. Det betalade jag själv.
Det ligger dock 20 minuter gångavstånd ifrån mig så det blir inte att jag går dit,
SATS betalade mitt arbete på sånt friskvårdsbidrag och Fitness 24/7 har jag haft i 3 år men det är ganska billigt, tror jag ger 199 i månaden.
Hur som helst jävligt onödigt med tanke på tiden jag tillbringar där = 0 minuter
Jag ska fan köpa en cykel! Det är lösningen. En fucking bike
!
Det ligger dock 20 minuter gångavstånd ifrån mig så det blir inte att jag går dit,
SATS betalade mitt arbete på sånt friskvårdsbidrag och Fitness 24/7 har jag haft i 3 år men det är ganska billigt, tror jag ger 199 i månaden.
Hur som helst jävligt onödigt med tanke på tiden jag tillbringar där = 0 minuter

Jag ska fan köpa en cykel! Det är lösningen. En fucking bike
!- Blev medlem
- 23 juni 2017
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Första köpte jag förra året (Kockums) då fick jag för mig att jag skulle simma, det tycker jag om. Så jag gav 1500 för 35 simtillfällen + typ 20 pass. Det gymmet är jävligt bra för det är mest 80+ som håller till där, så jag bastar där med dom och har det allmänt gott. Det betalade jag själv.
Jag ska fan köpa en cykel! Det är lösningen. En fucking bike!
Hahah jaa i varje fall på vår, höst och sommar

- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Skippa kolhydraterna så rinner kilona avEn direkt konsekvens utav spelandet har blivit en kraftig viktuppgång.
Mår fan inte alls bra av det, är van vid att vara fit men nu är jag överviktig!!!
Det håller inte, äter framförallt sent och förmodligen för att döva spelsuget. Så!
Vad ska jag göra? Det enkla svaret är ju givetvis träna och äta nyttigare men det är inte så jävla lätt....
Någon som har några bra tips för att gå ner 2-3 kilo i veckan utan att svälta ihjäl sig?

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Skippa kolhydraterna så rinner kilona av![]()
Det är faktiskt intressant för det hjälper verkligen för mig. Alltså en strikt LCHF. Däremot är det så jävla svårt eftersom jag blir hungrig en timme senare oavsett hur mycket kött/fett/grönsaker jag stoppar i mig

Har du provat köra LCHF?
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Haha öka på fettet och minska på grönsakerna! Grönsaker är ju rätt mkt kolhydrater i (inte alla men du förstår).Det är faktiskt intressant för det hjälper verkligen för mig. Alltså en strikt LCHF. Däremot är det så jävla svårt eftersom jag blir hungrig en timme senare oavsett hur mycket kött/fett/grönsaker jag stoppar i mig
Har du provat köra LCHF?
Jag kör low carb men inte så mkt fett.. däremot kör jag även fasta på veckodagarna, första målen är lunch kl 12 och sista är middag vid 18. Det ger verkligen resultat och tro det eller ej men man blir inte lika hungrig

- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Funkar jättebra för mig också!Haha öka på fettet och minska på grönsakerna! Grönsaker är ju rätt mkt kolhydrater i (inte alla men du förstår).
Jag kör low carb men inte så mkt fett.. däremot kör jag även fasta på veckodagarna, första målen är lunch kl 12 och sista är middag vid 18. Det ger verkligen resultat och tro det eller ej men man blir inte lika hungrig![]()
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Varit väldigt mycket inne på det här med fasta på veckodagarna (och kanske helger med!) däremot tänker jag hur det fungerar,
Kan jag exempelvis äta mellan 17:00 - 22:00?
Så att mitt första mål är då på eftermiddagen och sen sista på kvällen?
Har ett knepigt jobb tidsmässigt så jag är hemma vid 21:00 - ofta hungrig som en varg. Har problem att somna på tom mage.
Har ett knepigt jobb tidsmässigt så jag är hemma vid 21:00 - ofta hungrig som en varg. Har problem att somna på tom mage.
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Kroppen behöver ett fönster på 16 timmar utan föda för att periodisk fasta ska fungera men övrig tid kan du äta som vanligt.Varit väldigt mycket inne på det här med fasta på veckodagarna (och kanske helger med!) däremot tänker jag hur det fungerar,
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Eller inte.Så om man kombinerar LCHF + periodisk fasta så bör det gå undan?
De senaste forskarrönen pekar på att LCHF inte är bra för kroppen, iaf i längnden. Jag tror mycket på det gamla, gör av med mer än du stoppar i dig av kcal men satsa på långsamma kolhydrater som t.ex. havregryn som hjälper dig att gå ner i vikt och håller blodsockret på en bra nivå. Promenader med intervaller och en puls på ca:65% av max på ca:en timma per dag så går du ner i vikt och mår bra. Använd en app som håller koll på hur många kcal du behöver, stoppar i dig och gör dig av med via motion så kommer du långt min vän, eller iaf till 115 ganska snart och med lite gym på det blir du ditt forna jag.
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Jaaaa det går undan!Så om man kombinerar LCHF + periodisk fasta så bör det gå undan?
Jag ska fan köpa en cykel! Det är lösningen. En fucking bike!
Jag hojjar också, har en mountain bike är skitkul. Hitta nåt som är kul, gymma är inte för alla. Cykla är kul både i skogen och stadsmiljö
. Skippa dom där fjolliga cykelbyxorna och strömlinjeformad hjälm. Haha 
- Meddelanden
- 79
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 276
Jag har kört periodisk fasta i snart nio år och de jag lyckats få med mig på tåget har tackat mig. Man vänjer sig snabbt vid att vara utan mat.
Jag äter lunch vid 15, tränar runt 18 och äter middag runt 20. Borstar tänderna efter middagen för att liksom "stänga" dagens matintag och sedan äter jag igen vid 15. Om lunchen av någon anledning skippas, vilket händer rätt ofta, så väntar jag med att äta tills middagen. Har många gånger råkat gå över ett dygns fasta och det går ingen direkt nöd på mig då heller.
Periodisk fasta är ett grymt bra sätt att kunna äta mycket, gå och lägga sig proppmätt och kunna äta i princip vad man vill men ändå gå ner i vikt. Det är oklart om det stämmer men mycket tyder på att det ska vara bra för muskelbyggnaden att man äter typ 70 % av sitt dagliga matintag direkt efter träningen. Periodisk fasta i sig kan mycket väl vara såväl muskelbyggande som fettförbrännande. Kcal in/ut är det som är av störst vikt men det kan ha positiva effekter på de båda.
Jag har läst näringslära och fysiologi på hobbynivå i mer än tio år så jag besvarar gärna dina ev. frågor.
Jag äter lunch vid 15, tränar runt 18 och äter middag runt 20. Borstar tänderna efter middagen för att liksom "stänga" dagens matintag och sedan äter jag igen vid 15. Om lunchen av någon anledning skippas, vilket händer rätt ofta, så väntar jag med att äta tills middagen. Har många gånger råkat gå över ett dygns fasta och det går ingen direkt nöd på mig då heller.
Periodisk fasta är ett grymt bra sätt att kunna äta mycket, gå och lägga sig proppmätt och kunna äta i princip vad man vill men ändå gå ner i vikt. Det är oklart om det stämmer men mycket tyder på att det ska vara bra för muskelbyggnaden att man äter typ 70 % av sitt dagliga matintag direkt efter träningen. Periodisk fasta i sig kan mycket väl vara såväl muskelbyggande som fettförbrännande. Kcal in/ut är det som är av störst vikt men det kan ha positiva effekter på de båda.
Jag har läst näringslära och fysiologi på hobbynivå i mer än tio år så jag besvarar gärna dina ev. frågor.
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 131
- Poäng
- 927
Jag har kört periodisk fasta i snart nio år och de jag lyckats få med mig på tåget har tackat mig. Man vänjer sig snabbt vid att vara utan mat.
Ska man vara hungrig och jävlig på jobbet ? Hade ju bett kunder dra åt helvete på löpande band.
Hatar förövrigt kunder i vanliga fall
- Meddelanden
- 79
- Mottagna reaktioner
- 108
- Poäng
- 276
Som jag skrev så försvinner hungern ganska fort och man vänjer sig vid att vara utan mat. Numera blir jag inte hungrig förrän jag står vid spisen, börjar känna lukten av mat och vet att det är dags. Kräver förstås disciplin i början men det är knappast så hårt som det kan låta för någon som är vad vid frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika. Jag börjar bli yr och lite vimmelkantig efter ca 24 timmars fasta, hade det inte varit för det så hade jag kunnat gått på längre fasta rutinmässigt. Nu händer det bara då och då och planerat.Ska man vara hungrig och jävlig på jobbet ? Hade ju bett kunder dra åt helvete på löpande band.
Så speciell är varken du eller ditt jobb så ge det ett försök
Det gäller bara att bita ihop i början. Lite hunger liksom.- Blev medlem
- 15 januari 2019
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 131
- Poäng
- 927
Som jag skrev så försvinner hungern ganska fort och man vänjer sig vid att vara utan mat. Numera blir jag inte hungrig förrän jag står vid spisen, börjar känna lukten av mat och vet att det är dags. Kräver förstås disciplin i början men det är knappast så hårt som det kan låta för någon som är vad vid frukost, lunch, mellanmål, middag och kvällsfika. Jag börjar bli yr och lite vimmelkantig efter ca 24 timmars fasta, hade det inte varit för det så hade jag kunnat gått på längre fasta rutinmässigt. Nu händer det bara då och då och planerat.
Så speciell är varken du eller ditt jobb så ge det ett försökDet gäller bara att bita ihop i början. Lite hunger liksom.
Är inte överviktig, men lite träning för att 6packet ska tillbaka behövs
Löneutmätning, vem har råd med Träning när det går igång. :/
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Är inte överviktig, men lite träning för att 6packet ska tillbaka behövs
Löneutmätning, vem har råd med Träning när det går igång. :/
Kan inte jobbet stå för gymkortet?
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Efter efterrätten.
Det där såg onyttigt ut. Hoppas du ger upp dessa också, på måndag!

Senast ändrad:
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Dieten börjar på måndag![]()
Glömde säga: Jag älskar er alla så mycket här på forumet så om någon är sugen på tårta kan ni slå mig en pling på 0736608017. Den serveras helgen ut här i Malmö

- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Ska man vara hungrig och jävlig på jobbet ? Hade ju bett kunder dra åt helvete på löpande band.
...och Du har ett arbete som innefattar kunder? Isåfall, är Du uppenbarligen på fel ställe...
- Meddelanden
- 143
- Mottagna reaktioner
- 43
- Poäng
- 157
Jag äter endast mellan kl 12 och kl 20 strikt lchf funkar kanonVarit väldigt mycket inne på det här med fasta på veckodagarna (och kanske helger med!) däremot tänker jag hur det fungerar,
- Meddelanden
- 2 686
- Mottagna reaktioner
- 1 131
- Poäng
- 927
...och Du har ett arbete som innefattar kunder? Isåfall, är Du uppenbarligen på fel ställe...
Haha, ja.. är bara bita sig i läppen,
men är B2B, handlar mest om ge och ta nog åt båda hållen. Hatar dock när större företag utnyttjar sin ställning.
Lite röv måste man slicka ibland får bara inte bli för mycket
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 1 873
- Mottagna reaktioner
- 1 187
- Poäng
- 867
Haha!@Trias vad tycker du om cevapcici?
Svingott! Burek kan jag inte heller motstå!- Blev medlem
- 5 april 2018
- Meddelanden
- 1 589
- Mottagna reaktioner
- 1 110
- Poäng
- 867
Hahaha vad jobbar du med?Ska man vara hungrig och jävlig på jobbet ? Hade ju bett kunder dra åt helvete på löpande band.
- Meddelanden
- 98
- Mottagna reaktioner
- 111
- Poäng
- 277
Haha!Svingott! Burek kan jag inte heller motstå!
Pljeskavica är väl inte ute nu eller?!
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.