Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

En sak är säker iallafall och det är att jag kommer att vara den mest belånade på det här forumet när den här soppan är över nästa månad...
Samtidigt en lättnad att inte ha KFM på halsen och dessutom inte ha privata skulder eller ett spelmissbruk...

Jag skulle väldigt gärna vilja gå på ett spelmöte alltså, men tyvärr sätter mitt jobb käppar i hjulet. Funderar på att ta ledigt en dag för att kunna närvara faktiskt.
Har du börjat spela igen Terry?

Har du börjat spela igen Terry?

Varför skulle jag ha gjort det, jag skrev ju "Samtidigt en lättnad att inte ha KFM på halsen och dessutom inte ha privata skulder eller ett spelmissbruk..."

Har inte spelat på ganska exakt 1 år och 10 dagar nu. Jag kommer aldrig i min vildaste fantasi någonsin spela mer. Det äcklar mig någonting oerhört och jag hade hellre hoppat ifrån Öresundsbron med vikter på fötterna än någonsin mer gett en enda krona till dom spelbolage.

Varför skulle jag ha gjort det, jag skrev ju "Samtidigt en lättnad att inte ha KFM på halsen och dessutom inte ha privata skulder eller ett spelmissbruk..."

Har inte spelat på ganska exakt 1 år och 10 dagar nu. Jag kommer aldrig i min vildaste fantasi någonsin spela mer. Det äcklar mig någonting oerhört och jag hade hellre hoppat ifrån Öresundsbron med vikter på fötterna än någonsin mer gett en enda krona till dom spelbolage.
Lugn och fin min vän!
Du är bland vänner, oavsett om du hade spelat. Fick bara lite panik när du skrev att du ville gå på spelmissbrukarmöte!

Helt rätt att reagera med ilska så som du gör här! Du är stark vin vän!

Är det samma lirare med AirPods?

Verkligen inte, visst. En hel del ungdomar. Men jag la ut AirPodsen för bra pris och fick cirka 70 intressenter direkt. Sen sållade jag på namn kombinerat med stavning :D

Verkligen inte, visst. En hel del ungdomar. Men jag la ut AirPodsen för bra pris och fick cirka 70 intressenter direkt. Sen sållade jag på namn kombinerat med stavning :D
Haha precis så jag jobbar. Tack för svar. Det får bli såna nästa gång.

Haha precis så jag jobbar. Tack för svar. Det får bli såna nästa gång.

Haha, man har ju inget val. Sen är vissa helt sinnessjuka, budar 800 när det står inga kompispriser.

Förresten. Har upptäckt mathem. Den är ju kanon. 200 spänn rabatt plus då köper man inte massa på impuls utan det man behöver. Handlade svinmycket för 800 sen får jag 200 i rabatt. Så mat för nästan 2 veckor för blygsamma 600:-

Haha, man har ju inget val. Sen är vissa helt sinnessjuka, budar 800 när det står inga kompispriser.
Nä alltså vad fan är det med folk? Jag var noga med att påpeka att jag bara svarar på sms. Ändå ringde det utav helvete. Även prutningar av bruschorna. Så jag tog en chansning att tro på den första snubben jag tyckte verkade schysst och tog bort annonsen illa kvickt.

Ett tips till nästa gång - dölj ditt nummer och svara bara via mail. Fungerar skitsmidigt + du outar inte dig + lättare att sålla!

Tips är välkomna i den här tråden som är en kombination utav blogg och allt mellan himmel och jord ha ha.

Måste hitta någon mer som man kan ta "osynliga" krediter/lån/avbetalningar hos. Har ett lån som är värre än alla andra - det största på Nystarfinans 290.000 på 17% ränta.
Slaktar mig varje månad.

Måste hitta någon mer som man kan ta "osynliga" krediter/lån/avbetalningar hos. Har ett lån som är värre än alla andra - det största på Nystarfinans 290.000 på 17% ränta.
Slaktar mig varje månad.

Hur länge är det räntefritt på Telia finance?

36 månader tyckte jag att någon skrev.

Via hemsidan går det att välja 36mån avbetalning när man köper något...men man väljer för varje pryl hur lång avbetalningstid man vill ha! 12, 24 el 36mån

Sjuk kredit.

Är ju bättre att gå den vägen istället för något snabb lån :)

Vad är förlusten vid sälj 20%? Eller vad har ni haft för marginal

Alla snabblån ligger ju minst på över 20% . Mer ofta nära 30% eller max 39%

Sedan måste man ju dock räkna ränteavdrag.

Sjuk kredit.

Är ju bättre att gå den vägen istället för något snabb lån :)

Vad är förlusten vid sälj 20%? Eller vad har ni haft för marginal

Alla snabblån ligger ju minst på över 20% . Mer ofta nära 30% eller max 39%

Sedan måste man ju dock räkna ränteavdrag.
På de airpods jag har sålt så har jag fått 1600-1700kr för dom på tradera, så med deras avgift så blir det i runda slänga en förlust på 150-200kr per par för min del!
Sedan har jag sålt några på ett annat sätt och fått in ca 2100kr per par, så där har jag gått plus, så i det stora hela så går jag plus minus noll och får ett "lån" på 50k räntefritt :)

Samma här. Torskar ca 200 per AirPods.

Kan man använda pengarna igen som man delbetalar hos telia?
Tex om jag betalar 1000 kr till telia finance har jag då 1000 att använda iden till nya produkter?

Mycket kärlek från kimsan efter lite röd :)

Hahaha...näää, jag somnade "tidigt" på soffan efter arbetspass om 14 timmar de senaste dagarna... Sitter mitt i en prognos rapportering... Sitter och arbetar nu med... suck !

Senast ändrad:
14 timmar. OJ. Får du extra på lönen då Kimsan eller är det förvaltandets baksida?

14 timmar. OJ. Får du extra på lönen då Kimsan eller är det förvaltandets baksida?

Nope, all övertidsersättning är bortförhandlat för alla (mer eller mindre) mot en extra semester vecka (snacka om att man loosar...big time) för vi måste alla arbeta extra just vid budget och prognos arbete/rapportering... :(

Nope, all övertidsersättning är bortförhandlat för alla (mer eller mindre) mot en extra semester vecka (snacka om att man loosar...big time) för vi måste alla arbeta extra just vid budget och prognos arbete/rapportering... :(

Fast när man väl utnyttjar den extra ledigheten, då känns det skönt :D

Fast när man väl utnyttjar den extra ledigheten, då känns det skönt :D

Visst är det så och vem är jag till att klaga när jag har ett ytterst fritt arbete för övrigt... Kan både arbeta hemifrån och komma senare & gå tidigare... Det kallas frihet under ansvar :)

Visst är det så och vem är jag till att klaga när jag har ett ytterst fritt arbete för övrigt... Kan både arbeta hemifrån och komma senare & gå tidigare... Det kallas frihet under ansvar :)

Kanske farligt i det här skånska vårvädret dock :D? Fast ändå inte. Om man har en mysig gård kan man sitta med sin laptop och en kopp kaffe (eller rosé) och ha det allmänt myspys.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp