Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mitt spelmissbruk.

<3

Jag kommer att återkomma med UC-betyg snart. Eller ja, midnatt.

Men. En fråga.

0 eller 1 eller 3 UC gör marginell skillnad.

Tycker ni det är värt att göra en ansökan? Kan nog klara mig ändå men jag menar får jag ränta på 3-4% vore det ju grymt.

Min inkomst hos UC (samt Underskott) är fortfarande den gamla alltså från 2018. Det i kombination med Corona och min belåning på 1.200.000 kanske gör att jag ska vänta lite ändå eller vad tycker ni?

Min rekommendation är att vänta tills inkomsten samt underskott är uppdaterat.

Jag kommer att återkomma med UC-betyg snart. Eller ja, midnatt.

Men. En fråga.

0 eller 1 eller 3 UC gör marginell skillnad.

Tycker ni det är värt att göra en ansökan? Kan nog klara mig ändå men jag menar får jag ränta på 3-4% vore det ju grymt.

Min inkomst hos UC (samt Underskott) är fortfarande den gamla alltså från 2018. Det i kombination med Corona och min belåning på 1.200.000 kanske gör att jag ska vänta lite ändå eller vad tycker ni?
När ändras uc till 2019 års uppgifter?

Augusti enligt Skatteverket. Både underskottet & inkomsten.

Borde få lån till grym ränta ändå även om du söker redan i natt. Det hade jag gjort. Sen kan du ju söka på nytt ifall du inte är nöjd när din inkomst och underskott har uppdaterats. En UC ff är ju ingenting.

Borde få lån till grym ränta ändå även om du söker redan i natt. Det hade jag gjort. Sen kan du ju söka på nytt ifall du inte är nöjd när din inkomst och underskott har uppdaterats. En UC ff är ju ingenting.

Ja. Det tror jag med. MEN jag vill inte åka på en BisnodeFF...

Väldigt underligt med betyget.

Jag har 373 000 inkomst, 760 i blanco och 10 ff kvar som jag väntar ut. Ligger på 2,3% just nu.

Vi får se vad mitt blir nu med 0 FF... Om en timme lite drygt så vt vi!

Du kan nog söka tror jag. Wästgöta får du nog ändå med fin ränta i augusti. Jag fick 200k till 8% med inkomst på 350k och 4ff. 2 ff skadar nog inte så mycket i ditt fall. Och du bör dessutom få rätt bra via Lendo/Advisa inatt

Löst Collector dock.

En annan sak, vilken inkomst anger jag?

2018 står det att jag hade 650.000 ca medan 2019 hade jag 1.000.000....

Skriver jag baserat på 2020 borde ju deras system gå bananas?

Löst Collector dock.

En annan sak, vilken inkomst anger jag?

2018 står det att jag hade 650.000 ca medan 2019 hade jag 1.000.000....

Skriver jag baserat på 2020 borde ju deras system gå bananas?
Jag skulle ha gått efter inkomst i UC men att man lägger på en del i allafall. För stor ökning kan säkert få flera att backa utan att ge dig chans att visa underlag. Om jag minns rätt har du jobb med stor provision. Skulle råda dig att ligga rätt nära det som står i uc då vissa inte räknar lika starkt på lön men provision även om du kan visa spec

du kommer få fina erbjudanden på den lön du haft förut

Har följt dig Terry och är sjukt imponerad, du är motiverande för mig och många här. Jag är i samma sits med mitt spelmissbruk i bagaget, gått/går behandling och vart spelfri 19 månader. Men nog om mig, ja finner en väldig pepp i att se att de går vägen för dig. Önskar dig all lycka nu vid 12 slaget och vid din ansökan, håller tummar å tår.

Vill inte på nåt sätt förpesta tråden men jag hade en liknande resa på g. 4 FF kvar som går ut snart. Men jag föll på det berömda målsnöret med två missbrukade krediter så oavsett FF är jag uppe på 60%.

Vill inte på nåt sätt förpesta tråden men jag hade en liknande resa på g. 4 FF kvar som går ut snart. Men jag föll på det berömda målsnöret med två missbrukade krediter så oavsett FF är jag uppe på 60%.

Så jävla drygt.
Vem gav dig missbrukade krediter?

Är så himla rädd att Resurs ska ge mig misskött kredit, ligger efter med 2 månader och de har ringt och skickat brev. Hur sen var du när du fick anmärkningen?
Bör varit 3 månader. Men ta det inte som en garanti.

Visst kan jag justera "rätt" underskottet där i mitten på augusti för att inte betala den högre felaktiga skatten?

Jag har nästan (!) släckt ALLA mina Mikrolån/smålån/smslån och dylikt.

Avbetalda :

Creditstar 50.000
38:an 5.000
Nåtlån 5.000
Förskottslön 10.000
Vivus 6.000
Monetti 20.000
Euroloan 5.000
Expresskredit 20.000
Daypay 8.000
Nanokredit 12.000
Loanstep/Axcactor 8.000
Kontantfinans 20.000
Extralånet 8.000
Nätlån 4.000
Snabbfinans 50.000
PFC (alektum) 10.000
Fairlo 10.000

Dessa återstår.

Extralånet (den stora krediten) 19.900
Meddelandenlån 25.000 cirka
Happycash (lite kvar bara. Någon tusenlapp)
Lumify. 25.000
ViaConto två avbetalningar kvar bara. Den ena nu i juli.

Jag har sedan vissa jag vill bli av med fortare än kvickt som inte faller riktigt under det segmentet.

OPR Finans - 60.000 (skitdyra, är på Svea Inkasso)
GoodCash är hos Prioritet Inkasso ca 50.000
Slantar 27.000 dessa är inte så dyra faktiskt.

Avbetalda :

Creditstar 50.000
Nåtlån 5.000
Förskottslön 10.000
Vivus 6.000
Monetti 20.000
Euroloan 5.000
Expresskredit 20.000
Daypay 8.000
Nanokredit 12.000
Loanstep/Axcactor 8.000
Kontantfinans 20.000
Extralånet 8.000
Nätlån 4.000
Snabbfinans 50.000
PFC (alektum) 10.000
Fairlo 10.000

Dessa återstår.

Lumify. 25.000

Jag har sedan vissa jag vill bli av med fortare än kvickt som inte faller riktigt under det segmentet.

You ROCK !!! Min respekt har Du !!! :tummen:

Snacka om framsteg! Löjligt massa smålån du satt och ruvade på... 😱

Snacka om framsteg! Löjligt massa smålån du satt och ruvade på... 😱

Långt ifrån alla är med där ska du veta :D Men kommer inte på alla man har haft detta är dom jag har haft nerskrivna. Fanns många andra som är lösta sedan tidigare som inte finns längre, exemplevis "Lånalåna" för att nämna en aktör. Axcept mfl :D

Avbetalda :

Creditstar 50.000
Nåtlån 5.000
Förskottslön 10.000
Vivus 6.000
Monetti 20.000
Euroloan 5.000
Expresskredit 20.000
Daypay 8.000
Nanokredit 12.000
Loanstep/Axcactor 8.000
Kontantfinans 20.000
Extralånet 8.000
Nätlån 4.000
Snabbfinans 50.000
PFC (alektum) 10.000
Fairlo 10.000

Dessa återstår.

Lumify. 25.000

Så jäkla imponerande!!! Följer din resa här....och hejjar på att allt går som du kämpar för.

Ska tilläggas att ca 1.500.000 i privata skulder/lån också är betalda och ca 500.000 återstår. Det kan tänkas som en stor summa (dessa 500.000) men i själva verket är det 1 större lån som man ska betala för ett par tusenlappar i månaden. Med tanke på var jag var för bara två år sedan är det nästan som grand finale.

Kämpa kämpa kämpa !

Sökte du hos Wästgöta eller hur valde du att göra?

Nej det gjorde jag inte. Anledningen är enkel - min inkomst hos UC/Bisnode kommer att synas om drygt en månad och jag såg inte anledning till att ta extra FF och nekas med en 6:a i betyg.

Det här forumet har hjälpt mig mycket och då främst två skribenter @LånaUtanPapper och @Hjälpmiggärna utan dessa två hjältar hade det inte gått i den här farten, Mycket tips,råd,stöttning,pragmatiska lösningar och liknande.

Men jag kommer när jag är "färdig" (färdig som i att betala 10.000 i månaden för 3 stora lån och inga andra lån,krediter,sms-lån,kreditkort,privata skulder) öppna en tråd med vad framförallt som har gjort att jag kunnat betala av miljoner på ett par år för det är dom summorna vi tallar om (mellan en och två).

Ett par saker är givetvis jobba mycket. JÄMKA (!!!) inte dra på sig förfrågningar innan man har 0 (alltså inte chansa med nya lån) köra snöbollsmetoden, ha alla lån/krediter i excellarka, föreslå ackorduppgörelse med inkassobolag och kreditgivare. Ja det finns en hel del.

Men kommer att göra ett längre inlägg inom ett år när jag är närmare mållinjen.

Det här forumet har hjälpt mig mycket och då främst två skribenter @LånaUtanPapper och @Hjälpmiggärna utan dessa två hjältar hade det inte gått i den här farten, Mycket tips,råd,stöttning,pragmatiska lösningar och liknande.

Men jag kommer när jag är "färdig" (färdig som i att betala 10.000 i månaden för 3 stora lån och inga andra lån,krediter,sms-lån,kreditkort,privata skulder) öppna en tråd med vad framförallt som har gjort att jag kunnat betala av miljoner på ett par år för det är dom summorna vi tallar om (mellan en och två).

Ett par saker är givetvis jobba mycket. JÄMKA (!!!) inte dra på sig förfrågningar innan man har 0 (alltså inte chansa med nya lån) köra snöbollsmetoden, ha alla lån/krediter i excellarka, föreslå ackorduppgörelse med inkassobolag och kreditgivare. Ja det finns en hel del.

Men kommer att göra ett längre inlägg inom ett år när jag är närmare mållinjen.
Grymt Terry! Jag tänker inte förta ett skit av det du gör men jag önskar jag hade samma lön som dig. Där är jag tyvärr inte så känns som dubbel uppförsbacke. Mycket svårare när man inte kan betala av en större massa efter vanliga räkningarna.

Jävligt starkt oavsett för man ska ha jävligt klart för sig att detta kräver mycket av en.

Nej men Gud, visst är det så. Om man har högre inkomst har man helt andra marginaler att trolla med.
Där har jag onekligen haft en fördel då jag ändå kan räkna med en bra inkomst varje 25:e

Det som däremot har varit till min nackdel som många andra inte har är hög hyra (10.000 månaden) jag har inte och har inte haft några tillgångar att sälja. What so ever. Alltså inga möbler,elektronik ja du fattar. Jag har dessutom haft en ansenlig mängd privata skulder och lån där man inte kan "deala" på samma sätt.

Men du har ju givetvis en enorm poäng som jag är enig om, hade min lön varit 30.000 efter skatt - då hade jag inte varit i närheten utav att vara skuldfri. Börjar tröttna på mitt jobb nu men måste på något sätt hitta motivation i att göra det två år till. Hur det ska gå till vet jag inte :D

Nej men Gud, visst är det så. Om man har högre inkomst har man helt andra marginaler att trolla med.
Där har jag onekligen haft en fördel då jag ändå kan räkna med en bra inkomst varje 25:e

Det som däremot har varit till min nackdel som många andra inte har är hög hyra (10.000 månaden) jag har inte och har inte haft några tillgångar att sälja. What so ever. Alltså inga möbler,elektronik ja du fattar. Jag har dessutom haft en ansenlig mängd privata skulder och lån där man inte kan "deala" på samma sätt.

Men du har ju givetvis en enorm poäng som jag är enig om, hade min lön varit 30.000 efter skatt - då hade jag inte varit i närheten utav att vara skuldfri. Börjar tröttna på mitt jobb nu men måste på något sätt hitta motivation i att göra det två år till. Hur det ska gå till vet jag inte :D
Ja dina personliga skulder har helt klart varit jobbigare såklart.

Du kan ju alltid skicka ett PM och berätta vad jag behöver göra för att få in en sån lön haha. Jag gillar dock mitt jobb. Men det har alltid betalat...sådär alltså. Dessutom är jag med dig gällande tillgångar. Fan att man inte köpte den där lägenheten år 2000 som man ändå var på väg att göra.

Men återigen, cred till dig för många hade lagt ner.

Så himla bra jobbat Terry. Kriga på mannen!

Tack <3

När i augusti tror ni att min nya inkomst bör synas hos UC & Bisnode?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp