Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

Ring och fråga. Ring anonymt och säg typ att ”det har gått iväg massor pengar från min gamla mammas konto och det verkar som hon betalat samma räkning flera gånger/ betalat tio gånger för mycket. Det utan att uppge ”din mammas” namn utan du undrar bara hur de hanterar sånna ärenden generellt. När de frågar om namn ber du bara om att få återkomma eller lägger helt enkelt på luren.

Dock väldigt stor skillnad på 10 och 100.

Säger ju inte att det inte kan gå men känns bara så väldigt tveksamt att det skulle fungera. Kanske någon som jobbar på bank/låneinstitut kan svara bättre?

Dock väldigt stor skillnad på 10 och 100.

Säger ju inte att det inte kan gå men känns bara så väldigt tveksamt att det skulle fungera. Kanske någon som jobbar på bank/låneinstitut kan svara bättre?

Jag menar att jag skulle amorterat 10.000 men fick med en 0 för mycket och då blir det ju 100.000. Beloppet i sig är det stor skillnad på men när du lägger betalningen kan väl en nolla enkelt smyga sig med?

Men som sagt, jag har ingen aning. Flexlimit tex sa att dom inte betalar tillbaka när jag slutslöste lånet och sedan ångrade mig.Varierar nog kraftigt...

Jag tror du oavsett kommer få fråga av banken när du gör en sån stor insättning?

Jo vi ha
Ni på banken kollar väl upp insättningar? Över 50 000 kr kollar väl ni upp?

Kan ni se var insättningar kommer från spelbolag?
r rätt bra koll på insättningar och kan ha frågor om det. Just misstagsbetalning ska returneras till samma konto så brukar inte va så mycket konstigheter där.

Gällande spel beror de på hur du sätter in , swish och kortköp är tydligt för oss. Trustly ser vi endast att de går till Trustly och i vissa fall en notering om vilket företag de gått till. Såklart kan banken kolla upp i detalj om det skulle vara en suspekt transaktion men vanligtvis inte. Det brukar vara ganska tydligt även om trustly kan vara otydligt, så ser man ett mönster så man fattar att de är spel

Jag tror du oavsett kommer få fråga av banken när du gör en sån stor insättning?

Ja fast med tanke på att jag kan styrka min lön som är ca 80.000 i månaden vilket banken ser och vilket jag kan visa med min lönespec så tror jag dels inte det är problemet men dels så har alla mina lån/skulder/tidigare spelande gjort att jag haft över 100 transaktioner på flerahundra tusen som aldrig ifrågasatts.

Ja fast med tanke på att jag kan styrka min lön som är ca 80.000 i månaden vilket banken ser och vilket jag kan visa med min lönespec så tror jag dels inte det är problemet men dels så har alla mina lån/skulder/tidigare spelande gjort att jag haft över 100 transaktioner på flerahundra tusen som aldrig ifrågasatts.
Det var så innan att ingen reagerade på en jävla massa spel transaktioner som jag har haft i nästan tjugo år.
Men detta förändrades för ett år sedan ungefär.
Var inkallad hos Swedbank för att redovisa mina transaktioner.
Nya lagar från EU om peningstvätt och dem är tvungna att reagera och utredda var svaret på min fråga varför har dem inte reagerat för länge sedan.

Swedbank är stenhårda med det. Stenhårda.

Det var så innan att ingen reagerade på en jävla massa spel transaktioner som jag har haft i nästan tjugo år.
Men detta förändrades för ett år sedan ungefär.
Var inkallad hos Swedbank för att redovisa mina transaktioner.
Nya lagar från EU om peningstvätt och dem är tvungna att reagera och utredda var svaret på min fråga varför har dem inte reagerat för länge sedan.

Har också hört det och läst om det. Att dom även kontaktar Skatteverket

Hoppas SEB inte börjar med det...

Jaja det är ju rena pengar men man pallar inre redogöra allt och fylla i en massa papper hehehe.

Ne, usch. Tänk så vet man inte vilket spelbolag det är heller om inte namn står.
Fast dom borde väl se mönster på insättningar på samma sätt.

Läst lite här i tråden, men hänger inte med helt.

Exakt vad är det Swedbank är stenhårda på?

Om du har transaktioner för typ spel eller större överförngar och dylikt. Men generellt är det en korrupt och vidrig bank. Hatar Swedbank.

Hur fan kan dessa ha så bra omdöme på Trustpilot. Inte hört någon säga något gott om dessa och jag har bara vidriga erfarenheter själv också..

Hahaha dom är ju fejkade. Mitt företag köper också positiva kommentarer på den skämtsidan.
Ta ett ovanligt namn som skrivit en recension. Dom personerna existerar inte.

Nu den 25:e på löning så kommer jag slutbetala Extralånet. Ett extremt störigt lån.

Lånebelopp 25 000 kr
Utbetalt 2019-02-08
Ränta 19,95%

Haft det i snart två jävla år och har bara betalat ner det med 6.000 kronor....

Sen kommer jag också slutlösa ViaConto helt!!! Har sista Ackorduppgörelsen där nu....
Känns otroligt skönt.

Min ambition är även att göra mig av med Loanstep. Sedan tidigare är Meddelandenlån men även Flexlimit börta :)!

<3

Mycket kvar men har ju en sådan excellfil och det är en fröjd att se aktörerna trilla bort, åtminstone dessa små jäklar.
Sen får man ju omförhandla räntan på dom stora.

Det stämmer! Har som sagt kanske 300.000 kvar som jag skulle vilja samla men det ska sägas att det är inte dom ockerräntorna på dessa utan 19-29%...Men även dom ska ju bort så lika bra att bli av med det så snart som möjligt.

Min långsiktiga strategi är den samma fortfarande och det är att samla allt återstående i två samlingslån med en låg ränta.

Det som dock gör att jag inte gräver ner mig i ångest är faktumet att jag för första gången i mitt liv har ett sparande. Min ambition är att om 18 månader ha 250.000 sparat i aktier. Avsätter 5500 kronor varje månad till detta och jag är uppe i drygt 55.000 kronor nu redan....

Det gör att det känns lite bättre. Har aldrig i mitt liv tidigare sparat än krona men nu som sagt gör jag det.

Jag har dock 2-3 STORA lån som slaktar mig varje månad. Sanslösa kostnader där jag betalar 12-13.000 varenda jävla månad. Jag m å s t e få lägre ränta på dessa för så som det är nu så slänger man dessa slantar i sjön nu....
Har funderat lite på Northmill och att ringa runt men Marginalen exemplevis kräver att jag i 1 år inte varit sen med en enda betalning och det är således aktuellt först nästa år.
Jag har dock ett bra lån (bara ett faktiskt) som är hos Wasa med en ränta på strax över 4%. Det är jag nöjd med.

Det som dock gör att jag inte gräver ner mig i ångest är faktumet att jag för första gången i mitt liv har ett sparande. Min ambition är att om 18 månader ha 250.000 sparat i aktier. Avsätter 5500 kronor varje månad till detta och jag är uppe i drygt 55.000 kronor nu redan....

Det gör att det känns lite bättre. Har aldrig i mitt liv tidigare sparat än krona men nu som sagt gör jag det.

Som anonym "forumvän" till dig, så var försiktig med aktierna. Behöver inte vara fel men tror det är otroligt viktigt att du är långsiktig i det du handlar och inte jagar snabba pengar. Behöver ej vara rädd men viktigt att vara vaksam över hur du beter dig tror jag.

Jag kan inget om aktier och med tanke på mitt spelmissbruk handlar jag inte med aktier ska sägas.

Jag ska förtydliga.

Mitt arbete drar varje månad ca 6.000 ifrån min lön - dessa 6.000 kronor placeras i bolaget jag jobbar åt. Ett av nordens största företag. Efter jag har haft aktierna där i 2 år så kommer bolaget att gratis som en bonus ge mig 25% rakt av.

Alltså om jag då aktiesparar 200.000 på två år - Då får jag utav mitt företag 50.000 kronor.

Jag kan inget om aktier och med tanke på mitt spelmissbruk handlar jag inte med aktier ska sägas.

Jag ska förtydliga.

Mitt arbete drar varje månad ca 6.000 ifrån min lön - dessa 6.000 kronor placeras i bolaget jag jobbar åt. Ett av nordens största företag. Efter jag har haft aktierna där i 2 år så kommer bolaget att gratis som en bonus ge mig 25% rakt av.

Alltså om jag då aktiesparar 200.000 på två år - Då får jag utav mitt företag 50.000 kronor.

Låter grymt!

Kommer en längre uppdatering ifrån mig om drygt en månad.

Men det ser mycket ljusare ut nu för tiden. Mycket.

Måste dock betala en större summa till skatteverket nu i november som jag förvisso hade räknat med men det känns ändå bull.

I övrigt jobbar jag på precis som vanligt. Besegrade Covid-19 eller är på god väg att göra det. Min leverans på jobbet fortsätter och andelen krediter/lån är i princip under tvåsiffrigt nu.

2021 Kan faktiskt bli det där magiska året där jag "bara" har två samlingslån och ingenting annat! Jag har lagt upp det för det åtminstone.

Måste dock betala en större summa till skatteverket nu i november som jag förvisso hade räknat med men det känns ändå bull.

I övrigt jobbar jag på precis som vanligt. Besegrade Covid-19 eller är på god väg att göra det. Min leverans på jobbet fortsätter och andelen krediter/lån är i princip under tvåsiffrigt nu.

2021 Kan faktiskt bli det där magiska året där jag "bara" har två samlingslån och ingenting annat! Jag har lagt upp det för det åtminstone.

Skönt att läsa att det går att vända håller tummarna för 2021. Har själv hamnat helt snett på det nu och har egentligen ingen aning om hur jag ska gå vidare.

Hej Terry!
Vad hade du i total skuld när det va som tyngst? Hur många år har det tagit dig att komma ner på en ”rimlig” nivå?

Vill avsluta med att säga att du gör ett fantastiskt jobb! Kämpa på, du är en inspiration för många!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp