Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Mitt viktigaste vägval

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Rustaplopp12, 12 juni 2019 kl 10:37.

1. Martin

Martin Medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Ja ta med dig allt du kan. Ju mer du visar att du ångrar dig och försöker göra rätt för dig, desto bättre. Det känns som att du vill detta. GÖR DET OCH GÖR DET IDAG! Vänta inte snälla.

Rustaplopp12 gillar detta.
  2. Rustaplopp12

Rustaplopp12 Aktiv medlem - Trofépoäng: 36

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Jag vill Martin.. men jag vet att min sambo och föräldrar kommer skämmas så mycket när detta kommer ut. Det bästa vore ta mitt liv utan att dem vet att det är självmord och sen får min sambo livsförsäkringen som gör henne skuldfri

3. Fabiana

Fabiana Kunnig medlem - Trofépoäng: 146

Mottagna gillanden:
    48
    Trofépoäng:
    146
    Dålig idé! Som Martin säger, det kommer kännas 10000 ggr bättre när du har tagit ditt ansvar. Att du dör kommer inte hjälpa någon! Tvärtom kommer det orsaka oerhört smärta för många.
    Ring polisen och berätta allt nu!

Martin gillar detta.
  4. Martin

Martin Medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Ring polisen nu och fixa detta med sambon. Att ta ditt liv kommer inte göra det bättre på något sätt.

5. Rustaplopp12

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Ska jag nämna att hon fick veta för någon månad sen men valde att förlåta mig för hon trodde på mina lögner jag fixat avbetalningsplan? Kommer det hjälpa henne eller förstöra chanserna att lånen skrivs över på mig?

6. Fabiana

Mottagna gillanden:
    48
    Trofépoäng:
    146
    Säg att hon inte visste nåt alls! Det kommer förstöra för henne att hon inte reagerade direkt!

7. Laika

Laika Kunnig medlem - Trofépoäng: 317

Mottagna gillanden:
    150
    Trofépoäng:
    317
    Håller med ovanstående. Lös situationen för din sambo först så hon klarar sig. Sen behöver du få hjälp, du är mitt i ett sjukdomstillstånd som du behöver hjälp att komma ur. Många kommer bli besvikna på dig ja. Men om du tar ditt liv kommer dom aldrig förstå varför du inte berättade för dom om situationen istället. Gör allt från och med idag för att rätta till det du har gjort. Även om förtroendet för dig på det ekonomiska planet kanske inte kommer tillbaka så kan du visa att du vill förändra dig och vara en bra framtida förälder.
    Börja med att anmäla dig själv asap, sen berättar du för dina anhöriga om din situation och att du behöver söka hjälp.
    Jag vet själv hur hårt ett spelberoende kan vara, du måste bryta beteendet för att ha en chans att tänka klart igen.

8. Rustaplopp12

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Kommer erkännandet av urkundsförfalskning försämra chanserna för jobb i framtiden? Jag måste jobba 200% efter allt är löst med rättegång och så gällande urkundsförfalskningen så att jag kan betala tillbaka till dem jag är skyldiga och förhoppningsvis bli skuldfri.

9. Fabiana

Mottagna gillanden:
    48
    Trofépoäng:
    146
    Det första och ända person du ska tänka på just nu är din stackars sambo som kommer få ett helvete så länge hon lever pga dig. Ta itu med det först och ta resten sen. Har du inte ringt polisen ännu?

10. Lilaros

Lilaros V.I.P - Trofépoäng: 556

Mottagna gillanden:
    590
    Trofépoäng:
    556
    Håller med Laika osv. Ge inte upp och kasta in handduken när du kan använda resten av ditt liv för att gottgöra. Det kanske är rätt många år kvar ändå och du kan dö lycklig istället för att skämmas som en hund.

Dela sidan