Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Mobil+abonnemang tre?

Kunnig medlem
Poäng: 217
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Hej!
Nån som vet att säga om min beställning gått igenom? Fick detta av tre nyss, men än ingen slutgiltig orderbekräftelse...

Har skuldsanering 1,4 år kvar, inga bet anm och inget skuldsaldo...blev lite paff först när det blev " tack för din order" direkt...provat tidigare på olika och blivit nekad direkt

Jag vill inte verka negativ, men tror att detta hanteras manuellt hos företaget och att Du kommer få ett avslag när den manuella hanteringen har skett.
Dock provade jag själv samma sak hos Tele2 för ett par månader sedan och fick avslag direkt på skärmen och en Bisnode kopia hem. Hade då 5 månader kvar på min skuldsanering. Nu har jag två månader kvar.
Uppdatera gärna när Du fått slutligt besked. Lycka till :)

Jag hade provat något annat bolag annars, jag testade Hallon och där gick det utmärkt:)

Tog det förra veckan och ingen upplysning ännu:)
Men har Du fått mobilen ännu eller ens en orderbekräftelse?
Ibland tror jag att de som arbetar på dessa mobilföretag är några riktiga skojare... och att dom nekar utan att skicka ut info till den berörda... I alla fall utifrån vad jag har kunnat utläsa från många, inte minst här, genom åren...
jag blev iallafall nekad direkt på skärmen av Tele2 för ett par månader sedan och fick som sagt, en Bisnode upplysning, några dagar därefter i Kivra.

Men har Du fått mobilen ännu eller ens en orderbekräftelse?
Ibland tror jag att de som arbetar på dessa mobilföretag är några riktiga skojare... och att dom nekar utan att skicka ut info till den berörda... I alla fall utifrån vad jag har kunnat utläsa från många, inte minst här, genom åren...
jag blev iallafall nekad direkt på skärmen av Tele2 för ett par månader sedan och fick som sagt, en Bisnode upplysning, några dagar därefter i Kivra.
Ok, trist och så tror jag oxå att det är i många fall! Men jag fick mobilen i måndags och det fungerar och ingen upplysning ännu:)

Ok, trist och så tror jag oxå att det är i många fall! Men jag fick mobilen i måndags och det fungerar och ingen upplysning ännu:)
WOW... och Du har oxå skuldsanering eller?
Mycket märkligt att det gick igenom isåfall... men grattis till Dig ! :) Vilken mobil blev det ?

Tack… japp:) själv förvånad att det gick igenom, därför kan det va värt o testa andra!
iPhone vill inte ha något annat:)

Fick ny mobil via Telia under min sanering. Abonnemang hade jag sen innan. Hann byta mobil två ggr o inga problem. De tog kreditupplysning via Sergel.

Låter ju sådär att det är möjligt att skuldsätta sig under en pågående skuldsanering 🙄.

Låter ju sådär att det är möjligt att skuldsätta sig under en pågående skuldsanering 🙄.
Har inte alla (även skuldsatta med skuldsanering) en mobiltfn med tillhörande abonnemang, för det tror iallafall jag att dom har…

Jag har det dock inte pga mobil i tjänsten och det har börjat gå mig på nerverna då det känns som att jag ”alltid” är i tjänst…

Har inte alla (även skuldsatta med skuldsanering) en mobiltfn med tillhörande abonnemang, för det tror iallafall jag att dom har…

Jag har det dock inte pga mobil i tjänsten och det har börjat gå mig på nerverna då det känns som att jag ”alltid” är i tjänst…
Absolut, så är det ju, dom flesta har telefon.

Missuppfattade nog detta lite, fick för mig en telefon var köpt på avbetalning, men den var nog köpt kontant.
Ett abonnemang är väl kanske inte så riskfyllt för en operatör, det går ju att stäng ner om det inte betalas.

Absolut, så är det ju, dom flesta har telefon.

Missuppfattade nog detta lite, fick för mig en telefon var köpt på avbetalning, men den var nog köpt kontant.
Ett abonnemang är väl kanske inte så riskfyllt för en operatör, det går ju att stäng ner om det inte betalas.
Tror inte du missförstod - det var nog med mobil. Så köper de flesta sina mobiler idag tillsammans med ett abonnemang.

Tror inte du missförstod - det var nog med mobil. Så köper de flesta sina mobiler idag tillsammans med ett abonnemang.

Alla som är fast i skuldträsket tänker nog så. Vi andra som inte drömmer om obetalda fakturor och dyra räntor köper en mobil som står i paritet med vår ekonomi (ergo som vi har råd med).

Alla som är fast i skuldträsket tänker nog så. Vi andra som inte drömmer om obetalda fakturor och dyra räntor köper en mobil som står i paritet med vår ekonomi (ergo som vi har råd med).
Jag tycker nog att du ska vara ytterst försiktig med vad Du tillskriver andra och deras avsikter/intentioner för det vet Du inget om !!

Jag tycker nog att du ska vara ytterst försiktig med vad Du tillskriver andra och deras avsikter/intentioner för det vet Du inget om !!

Oj, känslig punkt förstår jag. Du behöver inte läsa det jag skriver men jag förstår att sanningen svider. Att leva i förnekelse verkar du extremt duktig på iallafall.

Oj, känslig punkt förstår jag. Du behöver inte läsa det jag skriver men jag förstår att sanningen svider. Att leva i förnekelse verkar du extremt duktig på iallafall.
Nu när du ändå är igång, skulle du kunna förutspå nästa tisdags Eurojackpot till mig? Du får gärna berätta vad min sambo har tänkt och laga för mat ikväll nu när du ändå vet vad andra tänker.
Tack på förhand

Senast ändrad:
Vet inte riktigt varför jag skall behöva göra det, jag är ingen som hittar på något men upp till var och en o tro precis vad man vill:)
Det är mest för att få veta om det verkligen är så att en operatör skickar ut en mobil och sätter upp ett abonnemang till folk utan att göra en ekonomisk koll på personerna.

Jag hade abonnemang hos en annan operatör innan så jag bytte till Hallon, förstår inte riktigt varför jag skulle hitta på detta???

Jag hade abonnemang hos en annan operatör innan så jag bytte till Hallon, förstår inte riktigt varför jag skulle hitta på detta???
Jag fattar, jag själv hatar när folk misstror en men grejen är bara att det låter sjukt skumt att du fått en mobil och ett abonnemang utan kreditupplysning. Det måste nästan du också hålla med om? Det innebär ju att en person med 0:- i inkomst och 1 miljard hos kronofogden ba kan klicka hem lite telefoner.

Jag fattar, jag själv hatar när folk misstror en men grejen är bara att det låter sjukt skumt att du fått en mobil och ett abonnemang utan kreditupplysning. Det måste nästan du också hålla med om? Det innebär ju att en person med 0:- i inkomst och 1 miljard hos kronofogden ba kan klicka hem lite telefoner.
Håller med och visst är det märkligt men förstår fortfarande inte varför man misstror..fattar inte vad jag skulle vinna på det?

Det tror jag nog inte man ska tro att det sistnämnda skulle göra… Det måste ha varit en bugg i systemet för @Kråkan87 provade ju oxå hos Hallon och det funkade inte för honom/henne…

Håller med och visst är det märkligt men förstår fortfarande inte varför man misstror..fattar inte vad jag skulle vinna på det?
Kanske genom att få andra till att ”rusa” in på Hallons hemsida & ”göra bort sig” med att klicka hem telefoner & abonnemang i en rusande hastighet i tron att de skulle funka…. ;)

Tja…va e de dom säger om ”skadeglädje”…
Nä kära Du…jag skojade bara, men visst finns det säkert en del ”sjuka” människor som skulle finna glädje i det… :(
Jo jag förstår och varit med en del i mitt yrke oxå såklart! Jag går inte igång på sådant. Jag sa bara vad jag hade gjort och tyckte även jag det va konstigt att det funkande! No hard feelings

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp