• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Moderatorer - gör ni något åt förlöjligande och mobbing?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Forskningen visar att den som mobbar inte mår bra, har psykiska problem och behöver hjälp.
Mkt handlar om avundsjuka och att man inte ska tro att man är "nåt".

Den som tyst tittar på eller mobbar "passivt" på sociala medier igenom att lajka mobbarnas inlägg bidrar också till mobbing. Räcker att se på FB och Insta hur "vuxna" beter sig. Sen undrar vi varför barn är som de är eller varför barn och unga mår dåligt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Mkt handlar om avundsjuka och att man inte ska tro att man är "nåt".

Den som tyst tittar på eller mobbar "passivt" på sociala medier igenom att lajka mobbarnas inlägg bidrar också till mobbing. Räcker att se på FB och Insta hur "vuxna" beter sig. Sen undrar vi varför barn är som de är eller varför barn och unga mår dåligt.
Så sant!
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Intressant tråd. Hur ser eventuell åtgärdsplan ut när ovan utövas av en moderator själv? Vill vara tydlig med att jag inte pekar något finger.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 625
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 217
Intressant tråd. Hur ser eventuell åtgärdsplan ut när ovan utövas av en moderator själv? Vill vara tydlig med att jag inte pekar något finger.
Lite som jag skrev ovan. Det vill säga allt sånt, åtgärd eller inte, är inget som publiceras i forumet.

Såvida det inte är uppenbart vad som hänt, tex någon har blivit avstängd. Alternativt inlägg har försvunnit eller redigerats.
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Tycker ni gör ett bra jobb på forumet. Och kul att du är med nu, Myra!
Sen är vi ju ett gäng här, just pga av våran dåliga beslut. Vi får snällt tåla bli ifrågasatt utan bli kränkta, tycker jag:)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Och det är hen som inte mår bra och eventuellt en oroanmäla skickas till soc då lärarna är så rädda för den som mobbar.
Forskningen visar att den som mobbar inte mår bra, har psykiska problem och behöver hjälp.

De flesta som mobbat på de skolor jag gått har jag sett i inkorgen på jobbet. Ett par av dem har fått flyttats över till dödsbohanteringen. Vad jag förstått strukit med av överdoser.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
De flesta som mobbat på de skolor jag gått har jag sett i inkorgen på jobbet. Ett par av dem har fått flyttats över till dödsbohanteringen. Vad jag förstått strukit med av överdoser.
Frågan är hur det går för de som blir mobbade! Hoppas de flesta kan ta revansch senare i livet.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 725
Mottagna reaktioner
979
Poäng
787
Frågan är hur det går för de som blir mobbade! Hoppas de flesta kan ta revansch senare i livet.
Jag är oxå en av dem som blev mobbad i årskurs 1-6. Ljög för mina föräldrar om det. Dom visste inget. Men jag har klarat mej bra som vuxen. Är omtyckt på mitt jobb (o har så varit på alla jobb jag haft) och anses kunnig inom många områden där så jag får ta på mej el att chefen delar ut olika ombudsrolleran till mej. Känner absolut att jag har fått revansch.
Jag tänker inte alls på dessa som mobbade och hur det var. Det för dåtid för mej.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Frågan är hur det går för de som blir mobbade! Hoppas de flesta kan ta revansch senare i livet.
De jag känner till har det gått okej för..
Generellt har mobbarna skulder hos kfm, blir dömda för narkotikabrott emellanåt, blir avhysta, har arbeten med låga inkomster(inte värt namn nämner yrken här, då trampar man på någons tå)

De mobbade har lyckats bättre, högre utbildningar, bor i stora/fina/dyra hus, hsr välavlönande arbeten. Ett par vet jag har höga politiska uppdrag.
I något fall är den mobbade högre chef över mobbaren på någon fabrik.
Kan bli intressant om det blir varsel.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp