• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Moderatorer - gör ni något åt förlöjligande och mobbing?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 007
Poäng
4 807
De jag känner till har det gått okej för..
Generellt har mobbarna skulder hos kfm, blir dömda för narkotikabrott emellanåt, blir avhysta, har arbeten med låga inkomster(inte värt namn nämner yrken här, då trampar man på någons tå)

De mobbade har lyckats bättre, högre utbildningar, bor i stora/fina/dyra hus, hsr välavlönande arbeten. Ett par vet jag har höga politiska uppdrag.
I något fall är den mobbade högre chef över mobbaren på någon fabrik.
Kan bli intressant om det blir varsel.
Det händer då och då att kända personer berättar om att de blivit mobbade eller utsatta för andra vidriga saker. Men de har lyckats bra i livet ändå. Nu menar jag inte att måttet på att vara lyckad är att vara känd!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 007
Poäng
4 807
Tycker ni gör ett bra jobb på forumet. Och kul att du är med nu, Myra!
Sen är vi ju ett gäng här, just pga av våran dåliga beslut. Vi får snällt tåla bli ifrågasatt utan bli kränkta, tycker jag:)
Tack så mycket :)

Vill gärna förtydliga att i det här fallet så har inte personen i fråga på ngt sätt betet sig som att hen skulle vara kränkt eller reagerat negativt på ifrågasättande.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Många sitter i glashus och kastar sten.
Många lämnar osmakliga kommentarer.
En del leker Bror Duktig.
En del är bara besatt av att hitta något att lägga aspekter och egna värderingar på.
Pekpinnar haglar. Beror det på att pekpinnarna kommer från vuxenmobbare, besserwissers eller folk som anser sig vara för mer än andra?
Alla har vi någon form av ryggsäck där en uppväxt kan ha bidragit till trauman av skilda slag, en bakgrund av händelser, sjukdom/diagnos, familjeangelägenhet, anhörigsjukdom/diagnos, olycka, skada, otur, utnyttjad eller lurad.
Jag tycker att det hör till sunt förnuft att inte slå på den som redan ligger genom att insinuera, gissa, tro, anklaga och lägga aspekter.
Är det raketforskning att scrolla förbi ett inlägg som man inte har något att tillföra förutom pekpinnar och elakheter? Måste man alltid leka Bror Duktig? Man behöver inte gräva sönder en människa med antaganden. Försök med empati om du nödvändigtvis måste skriva något utan att du har ett konkret tips att tillföra.
Fundera över vad vi gör här på forumet. Är vi med- eller motmänniska?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
När man läser här om skuldrådgivare som gett människor råd som satt dom än mer i skiten blir man ju ledsen och undrar varför som gett dessa råd?! För att ge empati till personen andra sidan skrivbordet?
Nä tacka vet jag raka rör, hur hårt svaret än är man får.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
När man läser här om skuldrådgivare som gett människor råd som satt dom än mer i skiten blir man ju ledsen och undrar varför som gett dessa råd?! För att ge empati till personen andra sidan skrivbordet?
Nä tacka vet jag raka rör, hur hårt svaret än är man får.
Nåt sånt. Jättempatiska men ingen koll eller verklighetsuppfattning på området.
Och då ringer dom då och då på slingan och får lite utbildning/information om sakernas gång. Men dom är rätt många..
Har hänvisat en som fått råd att släppa allt, där det slutat med ungefär allt elände, hus såldes. Lösöre mättes vid handräckningen efter, skilsmässa etc, att höra med kommunen hur dom tänkt ersätta hen för lidandet.
Den är en sån man tycker synd om. Fått råd att släppa allt. Enorma skulder, tror huset utmättes innan det ens hann bli löneutmätning, har för mig det var någon tomt också man ägde som åkte av bara farten.

Hade fått info av kommunen att så inte skulle kunna ske pga man hade barn.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
363
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
När man läser här om skuldrådgivare som gett människor råd som satt dom än mer i skiten blir man ju ledsen och undrar varför som gett dessa råd?! För att ge empati till personen andra sidan skrivbordet?
Nä tacka vet jag raka rör, hur hårt svaret än är man får.
Skuldrådgivare är en sak, forumet en annan.
Jobbar du på soc eller via skuldrådgivning på en kommun så har du regler och direktiv att följa.
Forumet vänder man sig till om man vill ha råd. Men som gäddor i vassen så lurar de forummedlemmar som passar på att "att ge hårda svar" för att dom kan. Att sänka någon ytterligare verkar vara den största tillfredsställelsen. Har jag inget att tillföra ett ämne/fråga så scrollar jag förbi. Har inget behov av att leka Bror Duktig. Varför häckar vi på detta forum? Är det för att vi har ordnad ekonomi, god hälsa och i övrigt är problemfri?
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Jag måste vara blind.

Eller så kanske vi läser olika trådar?
Jag kan inte minnas att jag sett glåpord, elaka kommentarer etc.

Däremot sett, folk bli upprörda över kommentarer, som jag ej ansett varit elaka. Men där denne tolkat det så.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Jag måste vara blind.

Eller så kanske vi läser olika trådar?
Jag kan inte minnas att jag sett glåpord, elaka kommentarer etc.

Däremot sett, folk bli upprörda över kommentarer, som jag ej ansett varit elaka. Men där denne tolkat det så.
Nej håller med så överdrivet allt. Vi är vuxna så ifall någon är elak på "nätet" skit i det och gå vidare vare sig man gillar eller inte så tillhör det tyvärr när folk sitter bakom ett tangentbord och skriver
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp