• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Monefit.se, har ni testat?

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 020
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557

Bilagor

  • IMG_20220617_124618.jpg
    IMG_20220617_124618.jpg
    161 KB · Visningar: 114
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frågvisherre

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
31 Mars 2022
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hur funkar processen här egentligen?

Jag ansökte, fick godkänt, varpå jag begärde uttag. Då kommer detta meddelande upp:

Tack för att du accepterar vårt erbjudande och lånevillkor!​

Vänta tills vi gör de sista kontrollerna så att vi kan aktivera din Monefit-kredit. Vi ska meddela dig via email så snart det är klart.

-

Har ni andra också fått detta innan ni fått pengarna utbetalda?
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Ansökte för tredje ggr idag, har varje gång efter ca 1 v fått tillbaka att ansökan avbrutits..? Helt hopplöst!
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 829
Mottagna reaktioner
603
Poäng
667
Hur funkar processen här egentligen?

Jag ansökte, fick godkänt, varpå jag begärde uttag. Då kommer detta meddelande upp:

Tack för att du accepterar vårt erbjudande och lånevillkor!​

Vänta tills vi gör de sista kontrollerna så att vi kan aktivera din Monefit-kredit. Vi ska meddela dig via email så snart det är klart.

-

Har ni andra också fått detta innan ni fått pengarna utbetalda?
Ja.
De går igenom så att dina kontouppgifter du angivit och så vidare stämmer antar jag.
Du blir meddelad sen när pengarna är utbetalda. Det kan ta ett par dagar!
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Nån som vet om texten högre kreditgräns är "ny" det står längre ner på sidan om man klickar på monefit |kontokredit verkar som tanken är att det skall finnas möjlighet när man är inloggad att höjja själv om man fått chansen.
någon som sett nån sån knapp om höjning.
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Hej,

Jag fick detta på mail och sms idag.
”Din låneansökan har godkänts.

Logga in på ditt kundkonto på www.monefit.se för att överföra pengar till ditt bankkonto. Läs noggrant avtalsvillkoren. Ifall du godkänner dem, bekräfta begäran. Pengarna skickas sedan till det bankkonto som du verifierat.”

Efter jag loggat in och godkänt får jag detta.
”Din ansökan om en kredit hos Monefit har skickats och väntar på att bli behandlad.

Medarbetarna på vår kundtjänst verifierar alla dokument du lämnat och därefter utvärderas din kreditvärdighet. Hur lång tid det här tar beror på informationen du tillhandahåller och kundtjänst öppettider.

Ha tålamod, så fort din ansökan behandlats får du information via e-post och SMS.”

Fattar inte, först godkänner de och sen ska de behandla lånet igen?

mvh
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 829
Mottagna reaktioner
603
Poäng
667
Hej,

Jag fick detta på mail och sms idag.
”Din låneansökan har godkänts.

Logga in på ditt kundkonto på www.monefit.se för att överföra pengar till ditt bankkonto. Läs noggrant avtalsvillkoren. Ifall du godkänner dem, bekräfta begäran. Pengarna skickas sedan till det bankkonto som du verifierat.”

Efter jag loggat in och godkänt får jag detta.
”Din ansökan om en kredit hos Monefit har skickats och väntar på att bli behandlad.

Medarbetarna på vår kundtjänst verifierar alla dokument du lämnat och därefter utvärderas din kreditvärdighet. Hur lång tid det här tar beror på informationen du tillhandahåller och kundtjänst öppettider.

Ha tålamod, så fort din ansökan behandlats får du information via e-post och SMS.”

Fattar inte, först godkänner de och sen ska de behandla lånet igen?

mvh
Ja..kan tyckas låta konstigt.
Men det är godkänt kan jag säga, alltså du har bevisat att du är kreditvärdig. Vad som händer nu är att de går igenom så att allting stämmer, dina kontouppgifter, rätt belopp och så vidare.
Du kommer ha pengarna i veckan är jag säker på.
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
105
Poäng
317
Vad är Max antal månader på återbetalning på 60.000 och vad blir månadskostnad då? Hittat ingen info om de nånstans
 

La.

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
18 Oktober 2021
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Kan man höja utan att ha slutbetalning??Får inget svar av dem på mejl.. och inget svar när jag ringer dem eller creditstar
 

Viola111

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Någon som fått sin faktura ännu? Jag vill betala tillbaka lånet men får inte tag i dom och har ingen faktura. Jag tog lånet för över en månad sedan. Ni som fått faktura vilket bankgiro betalde ni till? Och var det OCR eller meddelande?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp