• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Monefit.se, har ni testat?

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497

Blir lätt så när man inte vet vad man pratar om. Men för all del, hur skall det gå till rent praktiskt? Du har ett lån hos Creditstar som inte tidigare har funnits för betalningsföreläggande hos Kronofogden och heller inte varit föremål för något tvistemål i tingsrätten. Hur skall lånet direkt hamna för verkställighet utan vare sig utslag eller dom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mosee

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
21 Mars 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Det enda som blir utslag och anmärkning utan inkasso är bara statsskuld t ex csn , skatt, även stadsskuld måste personen i fråga underröttas innan det blir utslag elker obetal skuld hos kfm.däremot creditstar är ingen myndighet vilket betyder skulden hos de måste hamna hos inkasso först och därefter hos kfm för förelägga de
 

Pizzapepp

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
2 Juni 2022
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick också svar och betalningsuppgifter för att lösa allting.
Svaret är att min pappa polisanmält dom, kontaktat Finansinspektionen och kontaktat deras bank (Swedbank) av den anledningen att dom säger att man kan slutbetala men det finns inga som helst uppgifter på det, tanken är att man ska vara låst där och betala hutlösa räntor och dom bara presentera nästa månadsfaktura. Dessutom när jag hade betalat stod det att jag inte hade betalat, väntade flera dagar och står fortfarande samma sak. Dragits pengar från mitt konto och har bevis på detta via kontoutdrag med mera.
Dvs man ges inte chansen ens att slutlösa lånet. Ren bluff, dessutom har dom duckat meddelanden och telefonsamtal i månader.
Men nu när min pappa polisanmälde dom då jäklar då kunde man svara direkt ;)
Upptäckte också att det står obetalt varje månad när jag betalar min faktura men om man betalar in 5-6kr extra på ocr numret & de uppgiftet man fick i sin faktura på mail så kommer det stå att fakturan är betald & man kan göra uttag igen :) Detsamma om man vill slutlösa sitt lån så betalar man bara in valfri summa till bankgiro & ocr nummer
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Har dem inte inkasso ? Vilken inkasso har dem ?
kan de skicka direkt till kronofogden innan inkasso ?
Jag ha bestämt att släppa skulder till KFM och der en av dem. Har just nu 5 obetalda fakutror och de har inte skickat skulden än. De har dock hotat med KFM och ringt 10 gånger om dagen på olika nummer. Men skulden har inte än skickas till inkasso eller kfm.

Så nu undrar jag vad är det håller på med? Varför skickar de inte vidare skulden?
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Upptäckte också att det står obetalt varje månad när jag betalar min faktura men om man betalar in 5-6kr extra på ocr numret & de uppgiftet man fick i sin faktura på mail så kommer det stå att fakturan är betald & man kan göra uttag igen :) Detsamma om man vill slutlösa sitt lån så betalar man bara in valfri summa till bankgiro & ocr nummer
När jag gjorde överföringen på natten blev det så att det fattades lite pengar. Men när jag betalt in på dagtid med trustly har det inte blivit så.
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Jag ha bestämt att släppa skulder till KFM och der en av dem. Har just nu 5 obetalda fakutror och de har inte skickat skulden än. De har dock hotat med KFM och ringt 10 gånger om dagen på olika nummer. Men skulden har inte än skickas till inkasso eller kfm.

Så nu undrar jag vad är det håller på med? Varför skickar de inte vidare skulden?
Kan de hota med kronofogden innan skulden hämna i inkasso?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp