• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Monefit.se, har ni testat?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Någon som fått inkasso på dessa ? Vilket bolag ?
 

Delayla

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Någon som fått inkasso på dessa ? Vilket bolag ?
Hej Anam. Efter mycket jagande så ringde jag creditstars kundtjänst då de ingår i samma koncern och fick pratat med en trevlig kille som förklarade deras riktlinjer tills det går till inkasso.
Har man tre obetalda fakturor sägs lånet upp och går till inkasso.
De har eget inkasso och enligt killen på kundtjänst så ska det finnas möjlighet att lägga upp avbetalningsplan.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 627
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Hej Anam. Efter mycket jagande så ringde jag creditstars kundtjänst då de ingår i samma koncern och fick pratat med en trevlig kille som förklarade deras riktlinjer tills det går till inkasso.
Har man tre obetalda fakturor sägs lånet upp och går till inkasso.
De har eget inkasso och enligt killen på kundtjänst så ska det finnas möjlighet att lägga upp avbetalningsplan.
Tack för det!! :)
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Ja dessa är lite märkliga . Jag slutade betala på detta .. dröjde flera veckor innan jag fick tag i dom . Sen när jag väl lyckades så sa dom att det var påväg till kronofogden men dom satte upp en betalplan (minsta betalning var 1500 och jag hade skuld på 20 000)
Får inga bekräftelser eller nåt när man betalt och det är en utlandsbetalning man gör .
fick svårt att betala igen så kunde inte följa betalplan , återigen svårt att få tag på dom men tillslut svara dom på mail att självklart skulle dom hjälpa mig och jag fick ange summa som var rimlig . Svarade 500 kr , efter de har ja inte hört nåt mer , de va 2 månader sen och har inte betalt något sen dess .
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Någon som vet hur man betalar in manuellt till dem? Vill betala av lånet då jag inte har så mycket kvar men de har bara något revoulut konto och fattar inte hur man betalar dit. Via hemsidan kan man inte betala extra utan bara månadsfakturan via trustly.
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Frågar åt en bekant. Han tog ett lån från Monefit, fick pengarna, men fick sen aldrig några fakturor, syns ingenting för honom när han loggar in heller? Han har heller aldrig fått några påminnelser eller så.

Vet ni något om det här?
 

office

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
22 November 2023
Meddelanden
121
Mottagna reaktioner
43
Poäng
156
Ha ha..vilka jävla skitbolag det finns. Nej nu jävlar måste denna marknad styras upp. Endast de med bankoktroj ska finnas.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 807
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Alltså min sambo har dessa sedan något år tillbaka men inte fått någon info alls hur hon ska slutlösa sin skuld som var på omkring 10000 för något år sedan.
Man vågar väl inte tänka på hur mycket den är på nu?
De verkar ju ha gått upp i rök, skulle inte förvåna mig om de lämnar vidare till kriminella som driver in skulden. Knackar väl på dörren och säger att skulden är uppe i 90….
Går inte att få tag i dessa heller..
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
174
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Alltså min sambo har dessa sedan något år tillbaka men inte fått någon info alls hur hon ska slutlösa sin skuld som var på omkring 10000 för något år sedan.
Man vågar väl inte tänka på hur mycket den är på nu?
De verkar ju ha gått upp i rök, skulle inte förvåna mig om de lämnar vidare till kriminella som driver in skulden. Knackar väl på dörren och säger att skulden är uppe i 90….
Går inte att få tag i dessa heller..

haha, det behöver du nog inte oroa dig för!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp