Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

Jag fick Mail och sms om beviljat. Loggade in utan att ta ut och såg att det fanns uttagsmöjlighet. Nu ett par timmar senare fick jag ett Mail om att ansökan gått ut och att jag ska ansöka på nytt. Står även likadant när jag loggar in
Men va?? Så man kan inte lita på krediten och att den är godkänd

Fick nån pengar ? Jag fick godkänt 60000kr
Och står för 0 av 60000kr
Vid godkänt avtal fick jag skriva 60000kr uttag sen efter några minuter fick jag godkänt sen står på min profil använd 0 av 60000kr
Får man fort pengarna eller ?
Tar några dagar?

Ni som har blivit godkända igår/idag har säkert era pengar imorgon :)

Jag tjatar..... här kan man låna 20.000 i nästa 5 år för en månadskostnad på 2497.50:- jag har på fairlo på 60 månader 100.000 för 1900 i månaden.....Ni som lånar har ni bestämt er för att crasha er ekonomi och hoppas på skuldsanering?

Jag tjatar..... här kan man låna 20.000 i nästa 5 år för en månadskostnad på 2497.50:- jag har på fairlo på 60 månader 100.000 för 1900 i månaden.....Ni som lånar har ni bestämt er för att crasha er ekonomi och hoppas på skuldsanering?
Du är medveten om att man kan lösa in lånet i förtid?

Jag ska söka ett samlingslån om två veckor när jag har så bra uc betyg som möjligt så jag kan baka ihop allt till ett lån. Detta är en nödlösning fram tills dess. Har man inget val så har man inte.
Ja då är det så klart ett alternativ, jag menar de dom inte har förutsättning att förtidslösa. Jag sitter djupt i skiten själv jag inledde en ansökan men såg som tur var villkoren innan jag som så många ggr förut bara rusa in i ett lån.

Hur kan få tag på dessa? De svarar ju aldrig i telefon o mail o inte ofta creditstar gör de heller

Får nån bekräftelse när de ut betala pengarna eller bara får Mail godkänt ?

Jag undrar dock: Om jag betalar tillbaka hela mitt belopp (fick beviljat 16000) kan man ansöka om ett högre belopp sen?
Risken finns ju att de kapar ens pengar och så sitter man där och har betalat tillbaka nästan 20000 och inte kan låna om igen.
Många företag har ju regeln att det ska ta x antal månader innan man kan låna om igen.
Det kan vara risk också , men har du fått nåt Mail bekräftelse vid uttag eller nej ? Bara fick du ett godkänt Mail att din ansökan är godkänt ?

Det kan vara risk också , men har du fått nåt Mail bekräftelse vid uttag eller nej ? Bara fick du ett godkänt Mail att din ansökan är godkänt ?
Ja, då får du ett mejl med texten: din låneansökan hos Monefit har godkänts.

Monefit verkar ju ha stora problem med att betala ut pengar. Första uttaget för min del landade på kontot någon minut efter genomfört uttag. Inne på tredje dagen nu och ännu inte sett röken av ett andra uttag. Deras plattform är ju dessutom hopplöst föråldrad.

Nu har mitt uttag kommit in som jag gjorde i onsdags förmiddag

jag har ansökt två gånger och båda gångerna har tiden löpt ut. Jag har skickat in kontoutdrag i pdf-format. Det verkar vara ett lotteri om man får svar eller inte.
De svarar heller inte på mina mail eller när jag ringer.

Nu fick jag mail om godkännande igen. Finns en blå knapp "uttag". Min fråga är, ni som gjort detta, kommer man till trustly eller dyl för val av bank/konto? Anledningen till att jag frågar är för att jag fortfarande har fel kontonummer inlagd under min profil och kundtjänst har bevisligen inte ändrat detta ännu.

Nu fick jag mail om godkännande igen. Finns en blå knapp "uttag". Min fråga är, ni som gjort detta, kommer man till trustly eller dyl för val av bank/konto? Anledningen till att jag frågar är för att jag fortfarande har fel kontonummer inlagd under min profil och kundtjänst har bevisligen inte ändrat detta ännu.
När du skickat din avtal , Begärt du uttag samtidigt du godkänt avtalet ?

När du skickat din avtal , Begärt du uttag samtidigt du godkänt avtalet ?
Nej, fick ett mail om godkännande, sedan accepterade jag låneerbjudandet, sedan erhöll jag ett mail om handläggning följt av ytterligare ett mail om att det är godkänt.

Nej, fick ett mail om godkännande, sedan accepterade jag låneerbjudandet, sedan erhöll jag ett mail om handläggning följt av ytterligare ett mail om att det är godkänt.
Fick du godkänt efter godkänt avtalet ? Fick du nåt Mail ?
när man godkänt avtalet samtidigt kan man begärt uttag där med

Hur länge dröjde det mellan mailet om handläggning och slutliga godkännandet?

För mig var det så att jag fick meddelande att lånet var utbetalt men fick inga pengar. Igår på morgonen fick jag någon konstig sms på engleska att jag skulle logga in på hemsida igen och göra uttag. Jag loggade in gjorde uttag igen och hade pengar inom 10 sekunder.

Verkar som om de enbart gör utbetalningar inom deras öppettider? När jag i onsdags (efter deras stängning) provade att ta ut 2K hände inget. När jag provade nu kom pengarna in efter 5 sekunder.

Verkar som om de enbart gör utbetalningar inom deras öppettider? När jag i onsdags (efter deras stängning) provade att ta ut 2K hände inget. När jag provade nu kom pengarna in efter 5 sekunder.
Fick godkänt nu. Men när jag försöker ta ut händer inget. Var det likadant för dig? Limiten minskar inte heller. Står bara ”pengar a skickas” typ

Ingen har svarat flera frågor ang CreditStar så jag frågar också:
Ni som fick beviljat lån: har ni också ett aktiv lån hos CreditStar?

Tack!
2 i bisnode och en massa förfrågningar.
Skickade in fel format på kontoutdraget så jag skickar in rätt i förmiddags sen gick allt väldigt fort, pengarna på kontot för någon timme sedan :)
Fick du nåt bekräftelse på att pengarna ut betalat ? Eller bara fick du Mail att din lån ansökan är godkänt ?
jag fick godkänt i torsdag /röd dag men fortfarande fått inte pengarna

Vad är detta för bolag ? Lätt att bli beviljat ? Vad kostar det i månaden står 6% men verkar vara en högre månadskostnad än så ? Och kontoutdrag då ser de alla ens lån har inte några speltransaktioner. Men lån och tänkte försöka släcka ett till innan jag söker samlingslån längre fram. Vad kostar t ex 10 000 kr per månad ? Det står väldigt dålig info

Vad är detta för bolag ? Lätt att bli beviljat ? Vad kostar det i månaden står 6% men verkar vara en högre månadskostnad än så ? Och kontoutdrag då ser de alla ens lån har inte några speltransaktioner. Men lån och tänkte försöka släcka ett till innan jag söker samlingslån längre fram. Vad kostar t ex 10 000 kr per månad ? Det står väldigt dålig info
Dom är dyra. Lånar du tex 60k så ska du betala tillbaka 350k totalt.

10k kanske kostar 1500-2000 i mån skulle jag tro

Nej tack :-)
Satans kostnader

Bilagor

• IMG_20220529_132645.webp
    IMG_20220529_132645.webp
    51.9 KB · Visningar: 179
Dom är dyra. Lånar du tex 60k så ska du betala tillbaka 350k totalt.

10k kanske kostar 1500-2000 i mån skulle jag tro
Ok tack är det lätt att bli beviljad ? Man ska skicka in kontoutdrag och har inte några speltransaktioner men olika lån tänkte släcka ett då jag ska ta samlingslån snart och det vore skönt att få bort ett. Men om de ser all kontohistorik med mina lån då är det nog kört, fast det måste ju vara fler här som har andra lånekostnader som syns på ett kontoutdrag.
Är de hårda på antalet ff på bisnode ? Blir av med rätt många nu i maj och mitten av juni så i så fall tänkte jag vänta tills dess

Ok tack är det lätt att bli beviljad ? Man ska skicka in kontoutdrag och har inte några speltransaktioner men olika lån tänkte släcka ett då jag ska ta samlingslån snart och det vore skönt att få bort ett. Men om de ser all kontohistorik med mina lån då är det nog kört, fast det måste ju vara fler här som har andra lånekostnader som syns på ett kontoutdrag.
Är de hårda på antalet ff på bisnode ? Blir av med rätt många nu i maj och mitten av juni så i så fall tänkte jag vänta tills dess
Ingen aning, jag la en ansökan. Tog över en 1v sen vart den avbruten. Folk verkar ha problem att få igenom kontohistorik och även svårt att få tag i dom i telefon osv. Även svårt att få ut pengarna. Jag kommer avstå från dessa. För mycket krångel och dyra kostnader.

Ingen aning, jag la en ansökan. Tog över en 1v sen vart den avbruten. Folk verkar ha problem att få igenom kontohistorik och även svårt att få tag i dom i telefon osv. Även svårt att få ut pengarna. Jag kommer avstå från dessa. För mycket krångel och dyra kostnader.
Ok tack då vet jag

Togs det någon bisnode på detta då, eftersom den blev avbruten ? Verkar lite konstiga tycker jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp