Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Monefit.se, har ni testat?

För mig var det liknande. Jag gjorde uttag och det stog att uttaget är godkänd. Dagen efter fick jag att ansökan har gått ut. Loggade in igen, gjorde uttaget och fick pengarna inom 15 sekunder.
5A8F48B2-13EE-43D3-91B5-77D5D6E2FADD.webp

Swedbank tror att kvittot jag erhållit om "manuell" utbetalning är manipulerat.

Fick precis tag på de, två personer i min närhet sökt denna veckan båda fått avslag. De känns som pengarna hos de tagit slut. De har båda fin historik inga bet anmr eller något.. hon på luren kunde bara säga att de va pga olika faktorer. Känns lite konstigt, frågade även om jag kunde höja mitt lån och de kunde jag inte just nu sa hon men i framtiden…

Fick precis tag på de, två personer i min närhet sökt denna veckan båda fått avslag. De känns som pengarna hos de tagit slut. De har båda fin historik inga bet anmr eller något.. hon på luren kunde bara säga att de va pga olika faktorer. Känns lite konstigt, frågade även om jag kunde höja mitt lån och de kunde jag inte just nu sa hon men i framtiden…
Har ringt dem sen kl 10 i morse , minst 30ggr … och så lyckas någon annan få tag på dem. Hahahaha helt otroligt

Man måste ha betalat tillbaka hela lånet innan man eventuellt kan höja. Har du betalat tillbaka hela lånet?

Hon sa att man inte behöver betala tillbaka hela lånet, men de erbjuder inte höjning av lån just nu utan i framtiden.
Aha haha verkar helt snurrigt. Tyckte jag läste på deras hemsida att lånet måste vara fullt återbetalt innan man kan höja. Vet att jag läst det någonstans.
Jaja, bara hoppas på det bästa då.

Blev beviljad 20 000 i tisdags och har sedan dess försökt ta ut pengar, men det står bara att pengarna skickas, men kommer aldrig in något på kontot.
Står även 0/20000 när man loggar in och kollar.
Så tyvärr verkar det inte funka att få ut pengar.
försökt få tag i deras kundtjänst på tele och mejl, men det verkar också helt omöjligt.

Blev beviljad 20 000 i tisdags och har sedan dess försökt ta ut pengar, men det står bara att pengarna skickas, men kommer aldrig in något på kontot.
Står även 0/20000 när man loggar in och kollar.
Så tyvärr verkar det inte funka att få ut pengar.
försökt få tag i deras kundtjänst på tele och mejl, men det verkar också helt omöjligt.
De känns som de är tomt hos de. Sjukt märkligt

Hej Alla,

Får man första fakturan i mailen eller hur fungerar det med Monefit ?

Haha dom är bra roliga dom.
Här har folk försökt mejla dom, ringa dom och gud vet jag. Detta i flera veckor. Men det går minsann att efter automatiskt utskick på mejlen gällande betalningen...att ringa och påminna om att en betalning måste göras;):facejoy:

Frågade varför dom inte har svarat.
Monefit: Vi hade tekniska problem under förra veckan.
Jag: Men jag har försökt ringa er och mejla er 10-15 gånger säkert i en månads tid.
Monefit: Din mejl kanske vi inte har så bra koll på eller hamnat i skräppost.
Jag: Men det är ju massor av era kunder (säkert 95 %) som försökt nå er och upplevt samma problem.
Monefit: Ehh....jaha vi ber om ursäkt.

Haha riktigt ägd... så nu mina damer och herrar kan ni vänta er att telefonen går varm! Betala i tid om ni vill slippa detta.

Blev beviljad 20000 igår!Pengarna in på kontot 5 min efter, har Swedbank och många förfrågningar hos bisnode och mkt högt underskott!

Hur funkar processen här egentligen?

Jag ansökte, fick godkänt, varpå jag begärde uttag. Då kommer detta meddelande upp:

Tack för att du accepterar vårt erbjudande och lånevillkor!​

Vänta tills vi gör de sista kontrollerna så att vi kan aktivera din Monefit-kredit. Vi ska meddela dig via email så snart det är klart.

-

Har ni andra också fått detta innan ni fått pengarna utbetalda?

Ansökte för tredje ggr idag, har varje gång efter ca 1 v fått tillbaka att ansökan avbrutits..? Helt hopplöst!

Hur funkar processen här egentligen?

Jag ansökte, fick godkänt, varpå jag begärde uttag. Då kommer detta meddelande upp:

Tack för att du accepterar vårt erbjudande och lånevillkor!​

Vänta tills vi gör de sista kontrollerna så att vi kan aktivera din Monefit-kredit. Vi ska meddela dig via email så snart det är klart.

-

Har ni andra också fått detta innan ni fått pengarna utbetalda?
Ja.
De går igenom så att dina kontouppgifter du angivit och så vidare stämmer antar jag.
Du blir meddelad sen när pengarna är utbetalda. Det kan ta ett par dagar!

Nån som vet om texten högre kreditgräns är "ny" det står längre ner på sidan om man klickar på monefit |kontokredit verkar som tanken är att det skall finnas möjlighet när man är inloggad att höjja själv om man fått chansen.
någon som sett nån sån knapp om höjning.

Hej,

Jag fick detta på mail och sms idag.
”Din låneansökan har godkänts.

Logga in på ditt kundkonto på www.monefit.se för att överföra pengar till ditt bankkonto. Läs noggrant avtalsvillkoren. Ifall du godkänner dem, bekräfta begäran. Pengarna skickas sedan till det bankkonto som du verifierat.”

Efter jag loggat in och godkänt får jag detta.
”Din ansökan om en kredit hos Monefit har skickats och väntar på att bli behandlad.

Medarbetarna på vår kundtjänst verifierar alla dokument du lämnat och därefter utvärderas din kreditvärdighet. Hur lång tid det här tar beror på informationen du tillhandahåller och kundtjänst öppettider.

Ha tålamod, så fort din ansökan behandlats får du information via e-post och SMS.”

Fattar inte, först godkänner de och sen ska de behandla lånet igen?

mvh

Hej,

Jag fick detta på mail och sms idag.
”Din låneansökan har godkänts.

Logga in på ditt kundkonto på www.monefit.se för att överföra pengar till ditt bankkonto. Läs noggrant avtalsvillkoren. Ifall du godkänner dem, bekräfta begäran. Pengarna skickas sedan till det bankkonto som du verifierat.”

Efter jag loggat in och godkänt får jag detta.
”Din ansökan om en kredit hos Monefit har skickats och väntar på att bli behandlad.

Medarbetarna på vår kundtjänst verifierar alla dokument du lämnat och därefter utvärderas din kreditvärdighet. Hur lång tid det här tar beror på informationen du tillhandahåller och kundtjänst öppettider.

Ha tålamod, så fort din ansökan behandlats får du information via e-post och SMS.”

Fattar inte, först godkänner de och sen ska de behandla lånet igen?

mvh
Ja..kan tyckas låta konstigt.
Men det är godkänt kan jag säga, alltså du har bevisat att du är kreditvärdig. Vad som händer nu är att de går igenom så att allting stämmer, dina kontouppgifter, rätt belopp och så vidare.
Du kommer ha pengarna i veckan är jag säker på.

Vad är Max antal månader på återbetalning på 60.000 och vad blir månadskostnad då? Hittat ingen info om de nånstans

Kan man höja utan att ha slutbetalning??Får inget svar av dem på mejl.. och inget svar när jag ringer dem eller creditstar

Någon som fått sin faktura ännu? Jag vill betala tillbaka lånet men får inte tag i dom och har ingen faktura. Jag tog lånet för över en månad sedan. Ni som fått faktura vilket bankgiro betalde ni till? Och var det OCR eller meddelande?

Kan man höja utan att ha slutbetalning??Får inget svar av dem på mejl.. och inget svar när jag ringer dem eller creditstar
Läser man på deras sida så står det om höjning men jag tror det är nått som kommer senare. Verkar som de kommer köra som fairlo typ men högre återbetalning och ränta.

D
Någon som fått sin faktura ännu? Jag vill betala tillbaka lånet men får inte tag i dom och har ingen faktura. Jag tog lånet för över en månad sedan. Ni som fått faktura vilket bankgiro betalde ni till? Och var det OCR eller meddelande?
Märkligt, allting sköts via trustly.

Slänger in en fråga åt en vän… Är det någon på vars sida det står valutan i euro och inte sek? Står ”Använt 20.000€ av 20.000€”
Hon tog ut 20.000 sek

Läser man på deras sida så står det om höjning men jag tror det är nått som kommer senare. Verkar som de kommer köra som fairlo typ men högre återbetalning och ränta.
När jag försöker höja står det bara not permitted.

Bilagor

• Screenshot_20220622-202522_Samsung Internet.webp
    Screenshot_20220622-202522_Samsung Internet.webp
    65.3 KB · Visningar: 168
När jag försöker höja står det bara not permitted.
Ja samma för mig jag tror som sagt det inte är igång ännu, som sagt tänk fairlo mycket otydligt och ostabilt i perioder. Tror dock att det kommer bli bra.. (allas står nog i eur det finns ju i Finland med och det är nog nån glitch)

Kommer jag att få min utbetalning?

Hej

Jag gjorde en ansökan på 20 000kr i måndags(20/6).

Fick det första godkännandet på tisdagen(21/6) och begärde då ett uttag.
Även detta godkändes samma dag och jag loggade in för att ta ut 20 000kr.

Står ju efteråt att pengarna har skickats men hur många dagar kan det ens ta😕

Har läst igenom hela tråden och sett att det är lite olika erfarenheter angående detta.

Tror ni att pengarna kommer att komna in i veckan eller har dom slut på pengar tro 🙄

Försöker ladda upp kontoutdrag i pdf men verkar helt omöjligt att få det att gå. Någon som har något tips hur man kan göra ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp