Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Morrow bank dragit pengar trots avslutat lån

Hej
Förra veckan samlade jag ihop två stora lån och mina kreditkort och avslutade mina dyraste lån och krediter. Trodde jag. Swedbanklånet, norwegiankortet och mitt kreditkort verkar alla vara avslutade och jag trodde att Morrow också var det men idag såg jag att de i natt drog 2009kr från mitt konto. Jag ringde dem förra veckan för att bekräfta att betalningen hade kommit in och då sa de att jag skulle få tillbaka ca 500kr för att de hade räknat på fel ränta. Jag frågade tydligt om det är något mer som ska betalas och de se nej flera gånger och att jag bara kan vänta på att få en återbetalning från dem. Hur gör jag nu? Jag vill ha mina pengar tillbaka. Detta är löjligt.

Hej
Förra veckan samlade jag ihop två stora lån och mina kreditkort och avslutade mina dyraste lån och krediter. Trodde jag. Swedbanklånet, norwegiankortet och mitt kreditkort verkar alla vara avslutade och jag trodde att Morrow också var det men idag såg jag att de i natt drog 2009kr från mitt konto. Jag ringde dem förra veckan för att bekräfta att betalningen hade kommit in och då sa de att jag skulle få tillbaka ca 500kr för att de hade räknat på fel ränta. Jag frågade tydligt om det är något mer som ska betalas och de se nej flera gånger och att jag bara kan vänta på att få en återbetalning från dem. Hur gör jag nu? Jag vill ha mina pengar tillbaka. Detta är löjligt.
Kontakta dem igen.. det är det du kan göra

Vad sägs om att ringa och prata med dom. Tror du att det kan vara en bit på vägen?
Du kan också gå in och ta bort dom på Autogiro.

va inte arg, du kommer få dina pengar. Har hänt mig också med en annan lånegivare. Jag blev så jävla arg. MEN så kon jag på, fan just dessa hjälpte mig ändå när jag satt djupt i skiten så jag får ta det med en klackaspark😁

Lånet är avslutat och i samband med att jag bad om att få slutsumman frågade jag flera gånger om jag behvöer göra något mer tex avsluta autogiro, skicka in dokument. Svaret var nej. Jag uppreprade mina frågor flera gånger och de sa att då en annan bank gör en inbetalning behöver jag inte göra något mer. Men det var fel. Pengar drogs ändå och lånet låg låg registrerat. Jag pratade med dem igår och jag behövde visst avsluta autogiro på egen hand och visst skicka in dokument från det nya lånet. De har gjort en återbetalning och även bett om ursäkt för otydlig information.

Det är ingen bank som hjälpte mig ur skiten. Qliro sålde ju alla sina lån till dem och de har varkligen varit svårta att nå, otrevliga och sagt att de aldrig kommer att sänka räntan. Så jag är glad att jag inte längre har med dem att göra. Blev bara irriterad häromdagen när jag såg att de dragit pengar. Nu hoppas jag att pengarna finns på mitt konto snart.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp