• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mr Koll hackad? Ändring av lag?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 262
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
Finns fördelar med det också. Man vill gärna veta om man bor granne med en pedofil eller våldtäktsmän.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Finns fördelar med det också. Man vill gärna veta om man bor granne med en pedofil eller våldtäktsmän.
Köper det resonemanget. Däremot ser jag även att man har rimliga gallringsprocesser. Att en fängelsedömd person gallras inom 5-10 år kontra en person som finns med i ett tvistemål efter 20 år - civilrätt som är raka motsatsen till brottmål - är i enligt mig orimligt och bör inte ligga i allmänhetens intresse att veta.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Finns fördelar med det också. Man vill gärna veta om man bor granne med en pedofil eller våldtäktsmän.
Det vill nog ingen men jag kollar inte upp mina grannar, däremot pratar jag med dom så jag vet redan jag bor granne med en polis.

Jag är kanske gammeldags, jag använder inte heller sociala medier men tillhör 80-talist så jag "borde" ju det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 262
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
Ja, ni två kanske tycker att en pedofil som våldtagit små barn sonat sitt brott bara för att han har suttit 1 år på någon lyxanstalt med Playstation och mat i världsklass. Jag tycker inte det. Han som torterade lilla Bobby. Gav honom elchocker och torterade stackaren i flera år. TIll den grad att pojken utmärgad svalt ihjäl / frös ihjäl i snön. Han kom ut efter 3-4 år bara. Har han då "sonat sitt brott" ja i lagens mening kanske. Jag som har småbarn vill gärna veta om det är min nya granne.

Dessutom, återfallsrisken är enorm för den här typen utav brott. Tror man att man har sonat sitt brott och blir en laglydig medborgare bara för att man suttit av sitt straff så hade vi inte haft överfulla anstalter runt om i landet idag.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Ja, ni två kanske tycker att en pedofil som våldtagit små barn sonat sitt brott bara för att han har suttit 1 år på någon lyxanstalt med Playstation och mat i världsklass. Jag tycker inte det. Han som torterade lilla Bobby. Gav honom elchocker och torterade stackaren i flera år. TIll den grad att pojken utmärgad svalt ihjäl / frös ihjäl i snön. Han kom ut efter 3-4 år bara. Har han då "sonat sitt brott" ja i lagens mening kanske. Jag som har småbarn vill gärna veta om det är min nya granne.

Dessutom, återfallsrisken är enorm för den här typen utav brott. Tror man att man har sonat sitt brott och blir en laglydig medborgare bara för att man suttit av sitt straff så hade vi inte haft överfulla anstalter runt om i landet idag.
Det du efterfrågar är alltså ett särpräglat urväl av synliga domar eftersom det primärt verkar vara sexualbrott du belyser?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 262
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
Eftersom att sexualbrott har en OTORLIGT hög återfallande grad och samtidigt sjukt milda straff så är det ju det som är mest problematiskt.

Hade jag varit en lantbrukare som haft djurrättsterrorister som sätter eld på mitt lantbruk hade det varit problematiskt för mig. Hade jag varit en pensionär hade jag velat veta om grannen bredvid mig suttit i fängelse för åldringsbrott etc.

Nu är jag småbarnsförälder till flickor dessutom. Jag har dessutom en förskola 50 meter ifrån mig och en lågstadieskola 100 meter ifrån mig.

Naturligtvis är det då av yttersta vikt att man borde känna till om Örjan på våning 5 suttit i fängelse 5 gånger för diverse sexualbrott mot barn? Det måste väl ni med tycka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp