• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Mrkoll.se en läskig sanning

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 435
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Sökte på min sambo, stod att hon är dömd för brottsmål.

Mig veterligen är dömd en gång när hon var minderårig men är ju typ 10 år sen...

När hon drar ut brottsregister på sig själv syns inte ens det längre, hon behövde lämna in ett tidigare för ett jobb.

Varför sitter denna sajt och lagrar sånt? Här måste väl ändå GDPR vara något dom kan nypa i
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 435
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Eller sp kanske hon döljer något för mig :)
 

pralini

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 Juli 2014
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Sökte på min sambo, stod att hon är dömd för brottsmål.

Mig veterligen är dömd en gång när hon var minderårig men är ju typ 10 år sen...

När hon drar ut brottsregister på sig själv syns inte ens det längre, hon behövde lämna in ett tidigare för ett jobb.

Varför sitter denna sajt och lagrar sånt? Här måste väl ändå GDPR vara något dom kan nypa i


Köp hennes mål på lexbase och kolla. Måste ju vara intressant att veta vad hon dolt så väl för dig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Sökt på lite olika. Som mest hittat en som har(eller granne har) 100+ anmärkningar..
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
rätt sjukt om det är så då registret blir rent efter 5 år
10 år är det tyvärr :(
* edit i belastningsregistret, hittar man på något nytt dumt så förlängs tiden även om första brottet begicks för över 10 år sedan, vet att t.ex. lexbase gallrar äldre domar, vet inte vart gränsen går. Det dålia med lexbase är att dom bara hämtar domar från tingsrätterna, blir du friad i hovrätten så står du som dömd iallafall.
 
Senast ändrad:

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 435
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
10 år är det tyvärr :(
* edit i belastningsregistret, hittar man på något nytt dumt så förlängs tiden även om första brottet begicks för över 10 år sedan, vet att t.ex. lexbase gallrar äldre domar, vet inte vart gränsen går. Det dålia med lexbase är att dom bara hämtar domar från tingsrätterna, blir du friad i hovrätten så står du som dömd iallafall.

Känns ju konstigt att dom ens får det om du inte är dömd. Känns som klart fall för en stämning . Kanske finns en friskrivning i storleken 2 på någon sida i ett gömt dokument ;)
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag har bytt namn och det fick dem inte fått med med inte heller att jag är folkbokförd annanstans och det står att jag bor i ensamt hushåll vilket jag inte gör så stämmer inte vilket är skönt. Vill inte att alla ska veta allt om mig :p Är illa nog att jag sitter med mitt skuldberg för mig själv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp