• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Mycket dålig dag idag

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Nu börjar stressen komma igång inför löneveckan. Hur ska man kunna fördela sin lön på alla långivare utan att något hamnar hos kfm eller att man måste ta nya lån :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag förstår precis vad du menar och minns allt för väl känslan. Det enda råd jag kan ge dig är att börja med dem mest akuta och de som är mest i riskzonen att gå vidare, försöka få betalningsfria månader och då kanske kunna betala mer på andra skulder om du kan .Vet att hos Gothia kunde jag få betalningsfri månad när det alldeles kört ihop sig för mig, jag behövde då inte betala dubbelt månaden efter det fick jag även hos Klarna. Om du kan där det går kanske få ränte och avgiftsfria avbetalningsplaner. Vet att det är ett jäkla pusslande månad för månad för att få det att få det att gå ihop någorlunda. Men alternativet är att släppa allt inte ta nya lån för att täcka upp. Sen måste du bestämma dig för hur länge du orkar pussla månad för månad eller om det bästa är att släppa till KFM. Vet inte om något om mina förslag är till någon hjälp eller om du försökt allt redan.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Jaha ja nu närmar sig lön och hur man ska få ihop det ....igen suck!
Men ska fasiken ta mig igenom denna månad med, Så upp med huvudet alla, nya tag ny månad.
Har en extra lön på ca: 50 timmar denna månad men vet ej riktigt hur mycke det blir med ob och helg, håller mina tummar på en rejäl slant:)
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Ibland får jag energi av att inte låta en del kräkbolag med usla villkor att vinna över mig och avgöra mitt öde. Men ibland kan den energin vara som bortblåst. Räcker ibland med ett samtal med kundtjänst på något inkassobolag som inte vet hur man tar hand om kunder. Det värsta är när man blir idiotförklarad. Jag är högutbildad och vill ibland säga de ett och annat men i den beroendeställning man är så ler man och tackar och tar emot när man blir behandlad som en brottsling bara för att man har ekonomiska problem.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Ja jag mailar oftast orkar inte prata med dem , vet att det kan vara bättre ringa , men efter en del skitsamtal förr så har jag slutat med det.
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Jo vars , men jag slipper höra deras nedlåtande ton som jag råkat ut för och visst de har ju rätt!, men man kan ändå hålla en trevlig ton när man pratar med dem och de flesta är det, men det räckte med ett eller två otrevliga samtal så sluta jag ringa. Ska också tillägga att de flesta är bra att prata med och det finns ett par som jag fortfarande ringer till
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja jag mailar oftast orkar inte prata med dem , vet att det kan vara bättre ringa , men efter en del skitsamtal förr så har jag slutat med det.
Jag mailade också i början när jag släppte till inkasso men jag klarade inte av pressen att vänta på svar då vissa av dem svarade inte på flera timmar och jag blev då oroligare och oroligare av att vänta och när man väl fick svar kanske man behövde få veta mer och då var det samma sak igen man fick återigen vänta på svar. Jag kunde då inte företa mig någonting under tiden jag väntade då jag inte jobbar längre utan satt bara som paralyserad framför datorn och spelade upp i huvudet det ena skräckscenariot efter det andra om vad de skulle skriva tillbaka. Men att bli behandlad som en sämre människa i telefonen är heller inget jag såg fram emot det var bara att tiga och ta emot och sen fick jag svära och skrika här hemma när jag lagt på luren då man var helt i vissas våld. Vill dock tillägga att jag blev alltid bra behandlad av Gothia och Intrum och till dem upplevde jag inga problem att ringa till heller.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag mailade också i början när jag släppte till inkasso men jag klarade inte av pressen att vänta på svar då vissa av dem svarade inte på flera timmar och jag blev då oroligare och oroligare av att vänta och när man väl fick svar kanske man behövde få veta mer och då var det samma sak igen man fick återigen vänta på svar. Jag kunde då inte företa mig någonting under tiden jag väntade då jag inte jobbar längre utan satt bara som paralyserad framför datorn och spelade upp i huvudet det ena skräckscenariot efter det andra om vad de skulle skriva tillbaka. Men att bli behandlad som en sämre människa i telefonen är heller inget jag såg fram emot det var bara att tiga och ta emot och sen fick jag svära och skrika här hemma när jag lagt på luren då man var helt i vissas våld. Vill dock tillägga att jag blev alltid bra behandlad av Gothia och Intrum och till dem upplevde jag inga problem att ringa till heller.
Det viktigaste är ändå oavsett hur man hör av sig till inkassobolagen, är att höra av sig till dem på något sätt, istället för att inte öppna kuverten och stoppa undan eller kasta dem. I början när jag släppte till inkasso eller fick påminnelser på något jag inte kunde betala brukade jag lägga dessa kuvert i en låda då jag inte förmådde mig att öppna dem men det är det värsta man kan göra den ångesten när man till sist öppnade dessa kuvert är något jag inte vill uppleva igen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp