• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Mycket dålig dag idag

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag hör alltid av mig. Jag kan dock känna att största anledningen till att man blir deprimerad och tappar hoppet ibland är det sätt man behandlas på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Det viktigaste är ändå oavsett hur man hör av sig till inkassobolagen, är att höra av sig till dem på något sätt, istället för att inte öppna kuverten och stoppa undan eller kasta dem. I början när jag släppte till inkasso eller fick påminnelser på något jag inte kunde betala brukade jag lägga dessa kuvert i en låda då jag inte förmådde mig att öppna dem men det är det värsta man kan göra den ångesten när man till sist öppnade dessa kuvert är något jag inte vill uppleva igen.
Det är en hemsk känsla
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag förstår precis vad du menar när man till sist tagit mod till sig att höra av sig via telefon eller mejl så får man ett bemötande som om man är mindre värd när allt vad man vill är att göra rätt för sig. De som behandlade mig sämst var Vivus och Onea augusti 2013 var jättetuff ekonomiskt hade släppt mycket till inkasso och kunde inte förstå varför jag måste förlänga och förlänga hos Vivus och Onea så jag mejlade dem och ringde flera gånger till och med grät i telefonen då de var helt iskalla i sitt bemötande när jag bad om avbetalningsplan eller betalningsfri månad. Jag kände mig verkligen som jorden sämsta mamma och människa och hade sån ångest så jag fick gå till min husläkare där jag fick lugnande och sömntabletter för att orka ta mig igenom dagarna. Sömntabletterna har jag fortfarande annars har jag så konstiga tankar på kvällar och nätter om framtiden och min ekonomi som alltid kommer att vara sårbar då jag har sjukpension.
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Vivus och onea är inget trevliga!
Svea inkasso kan vara rätt imänskliga beroende på vem man får tala med.
Händer det att ni vaknar på nätterna och är alldeles svettig för ekonomins skull? Det gör jag sen är hela dagen förstörd
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Vivus och onea är inget trevliga!
Svea inkasso kan vara rätt imänskliga beroende på vem man får tala med.
Händer det att ni vaknar på nätterna och är alldeles svettig för ekonomins skull? Det gör jag sen är hela dagen förstörd
Händer då och då speciellt i månadsskiften då jag vet att nästa dag ska jag sätta mig och betala räkningar och få veta hur mycket som finns kvar till mat och övrigt. Vaknar jag en natt och inte kan somna om så får det bli tv:n med någon komediserie eller något som kan skingra tankarna. Det är en hemsk känsla att inte kunna somna om när tankarna far runt i skallen.
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Detta händer mig med ofta.. Som du säger speciellt inför månadsskiftena.. Jag ångrar så att jag satt mig i denna situation.. Varför jag inte kunde vara "normal" som alla andra och hantera pengar..
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
En fråga. Om man betalar hyra, el mm får man det bättre om man släpper allt annat till kf än vad man har de nu med all avbetalningsplaner hos inkasso och vivus och onea mm?
Ni som släppt till kf, fick ni det bättre? Jag bor i hyreslägenhet och har ingen bil., inte några värdesaker heller egentligen.. Soffa, Tv, vitrinskåp, är det saker dom tar?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag vågar inte tänka på hur mycket i ränta, avgifter och förlängningsavgifter man betalt till dessa bolag månad efter månad. Kollade min deklaration från förra året bara då var det 45.000 i ränteavdrag och det var ett år med lite smslån.
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
En fråga. Om man betalar hyra, el mm får man det bättre om man släpper allt annat till kf än vad man har de nu med all avbetalningsplaner hos inkasso och vivus och onea mm?
Ni som släppt till kf, fick ni det bättre? Jag bor i hyreslägenhet och har ingen bil., inte några värdesaker heller egentligen.. Soffa, Tv, vitrinskåp, är det saker dom tar?
Jag kan bara svara för mig själv, som kommer att ha min första utmätning denna månad. Jag kommer att ha mer pengar kvar nu. Förut gick nästan hela lönen åt till alla lån, ibland hade jag inte många hundralappar att leva på.
Det som känns absolut skönast med att ha släppt allt, är att bara göra räkningarna en gång/månad. Och jag betalar bara de vanliga räkningarna som hyra, el, telefon, försäkringar, A-kassa mm. Ett stort blancolån har jag inte släppt, men det kan jag betala av pga ett extrajobb jag har. Resten , ett 15-tal lån ligger nu hos KF eller är på väg dit. Jag ser det som en avbetalningsplan, att jag har samlat alla mina skitlån och krediter, och och har en avbetalningsplan på dryga 12000:- /mån. Det känns lättare att tänka så, än att tänka att jag nu finns hos KF. Om 3 år borde jag vara skuldfri. Hade det inte varit för alla räntor som kommer att tillkomma hade jag bränt av skiten genom utmätning på 1,5 år, men jag dubblar tiden pga räntorna så får det bli en surprise om jag är klar tidigare :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp