Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Myras väg mot skuldfrihet

De flesta inkasso tar ca 60 kr i aviavgift när avierna skickas med vanlig post. Men samtidigt brukar man kunna tacka nej till pappersavier mot att man själv får hålla koll på när det ska betalas och då brukar de ta bort de 60 kr/avi. Men nu sa Svea att det inte gick och det är första gången jag är med om att de inte vill ta bort pappersavier.
Så det är bara att bita i det sursura äpplet och se glad ut. Men visst är det tråkigt!
Inget miljötänk där inte! ;)

Inget miljötänk där inte! ;)
Hahaha det tänkte jag inte ens på men visst har du en stor poäng där. Företag förväntas ha hållbarhetsplaner och miljötänk, men Inkasso står över dessa krav tydligen. Allt för att få folk på pengar.

Det jag undrar nu dock är om de kommer skicka avierna via Kivra eller om det är vanlig post som gäller.

Hahaha det tänkte jag inte ens på men visst har du en stor poäng där. Företag förväntas ha hållbarhetsplaner och miljötänk, men Inkasso står över dessa krav tydligen. Allt för att få folk på pengar.

Det jag undrar nu dock är om de kommer skicka avierna via Kivra eller om det är vanlig post som gäller.
Vi Kivra skulle vara klädsamt - då sparar de ju i alla fall på miljön ...

Visst kostar administrationen och porto en liten slant, men de har fina marginaler! ;) Men, högst omodernt ...
Håller aboslut med dig ! Tror det var något av dom stora tele bolagen som fick in över 100 miljoner om året just på den avgiften :)

Jättekonstigt ju. Jag fick ju bort den utan problem, minska ju skulden med 2-2500kr. Dock slutbetalade jag den i juli. Kanske ändrats på senare tid att de inte kan ta bort avierna... :axelryck:

Nu har Flexlimit skickat min skuld till Svea inkasso, efter två missade betalningar (juli och augusti). Trodde att de skulle göra det efter 3 missade betalningar. Låg efter först med juni, juli men betalade för juni.
Totalt skuld 17 500 kr.
tänkte ringa till Svea idag och fråga om jag får börja med 600 kr/månad. Känns inte som att det kommer gå men fråga kan man göra. Jag tror att de kommer vilja ha lägst 1200 kr.
Håll tummarna för mig!
Håller tummarna för dig Myra att du får 600/månad, verkar som Svea har blivit "lite snällare" när de ska bestämma månadsbelopp för avbetalningsplaner och att det gäller dig också:tummen::tummen::tummen::tummen::tummen::tummen:

Håller tummarna för dig Myra att du får 600/månad, verkar som Svea har blivit "lite snällare" när de ska bestämma månadsbelopp för avbetalningsplaner och att det gäller dig också:tummen::tummen::tummen::tummen::tummen::tummen:
Tack tack, jag återkommer när jag fått svar från handläggaren men känns som att de inte kommer godkänna 600 kr. Men vi får se

Jättekonstigt ju. Jag fick ju bort den utan problem, minska ju skulden med 2-2500kr. Dock slutbetalade jag den i juli. Kanske ändrats på senare tid att de inte kan ta bort avierna... :axelryck:
Jo för jag släppte en företagskredit till Svea för bara nån månad sedan och bad om att få bort pappersavier och medföljande avgift (tror det var du som tipsade om det) och det var inga som helst problem då. Jag vill heller inte ha pappersbrev fr Svea inkasso hem.

Jo för jag släppte en företagskredit till Svea för bara nån månad sedan och bad om att få bort pappersavier och medföljande avgift (tror det var du som tipsade om det) och det var inga som helst problem då. Jag vill heller inte ha pappersbrev fr Svea inkasso hem.
Ja jag fick för mig jag nämt de till dig förut :D

konstigt att de inte skulle funka nu då :axelryck:

Ja jag fick för mig jag nämt de till dig förut :D

konstigt att de inte skulle funka nu då :axelryck:
Ja, eller hur?! Jag ska fråga igen, nån annan kanske säger att det går. Hon jag pratade med vad jättestressad och ville bara avsluta samtalet

Hör och häpna... Svea godkände 600 kr i månaden. Totalt att betala tillbaka 27 000 kr (kapitalskuld 17 000 kr). Det gick inte att få avier i Kivra men det gick att få dem via mejl, dock kvarstår aviavgiften på 60 kr per avi.

Så... nu har jag bara Everyday+ kvar, inga andra snabblån som inte ligger hos inkasso.

Jag säger det igen, det enda sättet ut ur skuldträsket är att sluta ta dyra lån för att betala andra lån och sen ta nya dyra lån för att betala lånen man tog för att betala de andra lånen!

Borde beställa ett örngott med texten SLUTLÅNAT på!

Hör och häpna... Svea godkände 600 kr i månaden. Totalt att betala tillbaka 27 000 kr (kapitalskuld 17 000 kr). Det gick inte att få avier i Kivra men det gick att få dem via mejl, dock kvarstår aviavgiften på 60 kr per avi.

Så... nu har jag bara Everyday+ kvar, inga andra snabblån som inte ligger hos inkasso.

Jag säger det igen, det enda sättet ut ur skuldträsket är att sluta ta dyra lån för att betala andra lån och sen ta nya dyra lån för att betala lånen man tog för att betala de andra lånen!

Så glad för din skuld Myra att det gick vägen med 600/månad håller med om att sluta ta dyra lån för att betala andra lån.;););)

Så glad för din skuld Myra att det gick vägen med 600/månad håller med om att sluta ta dyra lån för att betala andra lån.;););)
Tack min vän! Jag förstår att det hade varit bättre att betala mer men hellre ta de extra kostnaderna och veta att jag kan hålla planen än känna oro hur jag ska få ihop det varje månad. Jag tror att jag kommer kunna betala mer om två år när de flesta andra inkasso är borta.

Gru

Grymt! Och ja det enda är
Väl ett riktigt lån inte snabb/sms lån för att lösa lån. Samlings lån är väl det enda. Skönt!

Har sagt det från början med :) stort grattis :)

Everyday är ju lustiga med deras ränta först ränta på lånet sen 3.5% ränta på summan av krediten man är beviljad dö lustigt ju.

Gru

Grymt! Och ja det enda är
Väl ett riktigt lån inte snabb/sms lån för att lösa lån. Samlings lån är väl det enda. Skönt!

Har sagt det från början med :) stort grattis :)
Tack :) Har varit så orolig att de skulle vilja ha mkt mer så det känns som att jag vunnit på lotto!

Kommer inte betala Everyday+ nu i september heller och då blir det tredje obetalda fakturan, har pratat med dem så de vet. Känns läskigt att släppa den skulden men det finns inget annat alternativ just nu.

Everyday är ju lustiga med deras ränta först ränta på lånet sen 3.5% ränta på summan av krediten man är beviljad dö lustigt ju.
och framförallt... det är svårt att begripa hur de räknar räntan. Jag har det gamla avtalet, tror att det nya har bättre villkor.

Vet du var EverydayPlus och Flexlimit hamnar när det gäller inkasso ?

Hur långa avtalsplaner får man ?
Blir det missbtukad kredit på dessa två ?

Någon som vet

Hälsn Chris

Någon som vet

Hälsn Chris
Flexlimit gick till Svea inkasso. Jag chansade och bad om att få betala 600 kr och de godtog det! Dessvärre ökade skulden till 27 000 kr (hade kvar ca 18-20 000 kr)

Någon som vet

Hälsn Chris
Flexlimit och everdayplus kommer till Svea inkasso , flexlimit brukar man kunna få en bra summa varje månad ! Däremot everdayplus brukar bli rätt så högt ! Får man fråga hur stora summor det för sig om ?

Har inte fått misskött kredit.

Everyday+ släpper jag den här månaden så får vi se vad jag får för avbetalningsplan.

Flexlimit och everdayplus kommer till Svea inkasso , flexlimit brukar man kunna få en bra summa varje månad ! Däremot everdayplus brukar bli rätt så högt ! Får man fråga hur stora summor det för sig om ?
Fasar för vilket belopp de kommer begära per månad nu när Everyday+ kommer skickas till Svea vilken dag som helst då jag inte betalat för juli, aug och sept.

Fasar för vilket belopp de kommer begära per månad nu när Everyday+ kommer skickas till Svea vilken dag som helst då jag inte betalat för juli, aug och sept.
Ja dom brukar kräva rätt så rejält ! Jag fick 6000 kr per månad på 50k i skuld :)

Tack för svar.

Har liknande belopp som Myra.

Hör av dig Myra hur det går med EverydayPlus

Håller tummarna.

Ja dom brukar kräva rätt så rejält ! Jag fick 6000 kr per månad på 50k i skuld :)
Just nu är min skuld uppe i 30 000 kr hos Everyday+, gissar att när den missade betalningen för september läggs till så blir det väl ca 35 000 kr

Tack för svar.

Har liknande belopp som Myra.

Hör av dig Myra hur det går med EverydayPlus

Håller tummarna.
Absolut, det ska jag göra, det borde komma uppsägningsbrev nu i början av oktober.

Kommer ihåg när mitt everdayplus gick till Svea så steg det rejält , säkert närmare 10k . Kändes som dom la till massa gammal ränta
Det är det jag är orolig för men inget jag kan påverka, så det är bara att bita i det sura äpplet och betala. Får se vad de säger, när jag pratade med dem sa de att efter tre missade betalningar kommer jag få ett brev (runt den 9 oktober då) om uppsägning.

Nu har jag fått uppsägningsbrevet, om jag inte betalar ca 14 000 kr så går det till Svea inkasso i början av november. Skulden har ökat till hela 38 000 kr! Jag släppte ju nyligen Flexlimit som också hamnade hos Svea, så jag känner mig stressad över att Svea inkasso kommer vilja att jag betalar ett belopp som jag inte kommer klara av så jag ringde till Everyday+ för att kolla om det finns några alternativ till inkasso. De sa att jag kunde dela lägsta belopp att betala (14 000 kr) på max tre månader så skickar de inte till Svea. Lyckades dock få dem att bevilja fyra månader istället för tre så jag valde att betala till dem istället för att låta det gå till inkasso. Har 7 andra inkassoärenden och dessutom vet jag att Svea skickar snabbt till kf så detta alternativ känns bättre just nu. Får kämpa på med den skulden och om jag låter bli att ta ut så kommer månadsbeloppet minska över tid.

Idag har jag betalat 3400 kr till Everyday+!!! Betalning 1 av fyra! Det sved riktigt rejält kan jag säga, när jag för ett ögonblick tänkte på alla andra alternativ jag hade kunnat använda pengarna på men men, bara att bita i det sura äpplet.
"Bara" tre gånger kvar, sen kommer det sjunka. Så slipper jag Svea där jag redan har två andra skulder.

Avbetalningsplanen med Flexlimit via Svea har kommit igång, 600 kr/månad! Tacksam att de gick med på det. Antar att det inte kommer minska så mkt men hellre det än att skulden går till Kf.
När jag betalade igår till Svea så såg jag att skulden nu ligger på 17 800 kr, i juni var den 30 000 kr. Den har minskat tack vare att de stoppade nya uttag.

NU släppte jag även Everyday+ till inkasso!!!
Må inte jag ångra det. Men tyckte det blev lite väl saftigt att pröjsa nästan 3500 kr i tre månader till för att ha kvar den hos Everyday+.

NU släppte jag även Everyday+ till inkasso!!!
Må inte jag ångra det. Men tyckte det blev lite väl saftigt att pröjsa nästan 3500 kr i tre månader till för att ha kvar den hos Everyday+.
Helt rätt gjort !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp