Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

När kan jag ansöka om samlingslån?

Finns det någon över huvudtaget som kan få lån om man har 10% i UC men 0 anmärkningar och 0 förfrågningar
Vad är chansen liksom?

Finns det någon över huvudtaget som kan få lån om man har 10% i UC men 0 anmärkningar och 0 förfrågningar
Vad är chansen liksom?

Ja, det finns en chans för det. Men du hade väl över 20% i risk?

Japp har 20,77 % i risk nu.
Och 20,8 % i betyg.
Jag hoppas om ett år att det är halverat eftersom jag varken ska göra någon förfrågan eller ta ut på någon kredit fram tills dess.
Jag bara undrar hur stor chansen är att det går vägen :)

Det finns chans men det tråkiga är att det blir ”ockerräntor”. Inga förfrågningar eller anmärkningar, har du kreditkort som spökar?

Antagligen är det mina krediter som jag efter ha betalt måste ta ut löpande ifrån.
Men kommer nu jämka så jag kommer bara betala av krediterna och har nu ringt och avslutat alla
och ska bara betala av. Jag hoppas att det komma göra någon skillnad.

Nu är jag uppe i 12 förfrågningar pga, ny bostad och trott att efter reklam från bankerna så kan jag lägga om lånen.

Har inte riktigt tidigare fattat hur allt hänger ihop. Men dessa kommer vara 0 om ett år då, då borde av den göra skillnad.

Antagligen är det mina krediter som jag efter ha betalt måste ta ut löpande ifrån.
Men kommer nu jämka så jag kommer bara betala av krediterna och har nu ringt och avslutat alla
och ska bara betala av. Jag hoppas att det komma göra någon skillnad.

Nu är jag uppe i 12 förfrågningar pga, ny bostad och trott att efter reklam från bankerna så kan jag lägga om lånen.

Har inte riktigt tidigare fattat hur allt hänger ihop. Men dessa kommer vara 0 om ett år då, då borde av den göra skillnad.

Nej men var ett barn i kreditbetygssammanhang fram tills för bara ett par år sedan. Förut tänkte jag bara: ”har jag inga betalningsanmärkningar så får jag väl lån”, men i verkligheten tittar bankerna på så mycket annat också, det är väldigt komplext. Nästan värre med många och speciellt ”nya” förfrågningar än betalningsanmärkningar. Men fördelen med att man betalar ränta är att man får tillbaka på skatten/skattejämkar så att man kan betala in sina värsta krediter.

Ja precis, är ju uppfostrad med att det är så det funkar. Inga anmärkningar och då är allt lugnt.
Har aldrig hittills inte haft någon anmärkning , det sitter djupt det där!
Ja precis, det är därför jag jämkar nu så ska jag köra snöbollseffekten med start på fredag! :)

Ja precis, är ju uppfostrad med att det är så det funkar. Inga anmärkningar och då är allt lugnt.
Har aldrig hittills inte haft någon anmärkning , det sitter djupt det där!
Ja precis, det är därför jag jämkar nu så ska jag köra snöbollseffekten med start på fredag! :)

Önskar dig all lycka till med det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp