Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

När livet går i spillror

Då är huset inte så högt belånat, du hade ett uppskattat värde på 3, och lån i huset finns på max 1.2 miljoner, jättelågt belånat med andra ord.
För att vara tydlig: din svärfars lån på någon skogsfastighet saknar HELT betydelse, även om NI skulle ha belånat hans skog så saknar även det betydelse i det här sammanhanget. ert hus har med andra ord en belåninggrad kring 40%.
Borde ju gå låna upp lite på det skulle man kunna tycka, till och med så mycket att hela skulden löses, då hamnar ni väl kring 75-80%
Törs nästan garantera att fastigheten kommer att utmätas om det kommer lite större skulder till kfm.

Instämmer med Lasseman. Det verkar finnas utrymme att belåna er bostad.
Amorterar och/eller betalar ni ränta ni till Svärfar? Som jag förstått det är det en privat skuld er emellan.

Det viktigaste nu är att lägga alla kort på bordet. Be din sambo om förlåtelse för att du ställt till det, och förklara att du vill göra ALLT för att ordna upp detta med hennes stöd och hjälp. Och framför allt: Lova dig själv att det här var botten och att du från och med nu kämpar dig tillbaka. Att du inte vill ta några genvägar genom att försöka spela eller spekulera tillbaka pengarna.

lycka till!

Jag kollade visst hur det såg ut innan vi köpte huset.. nu ska det finnas 13 pantbrev för 2 miljoner kronor totalt.. tror ni fortfarande finns utrymme?

Jag kollade visst hur det såg ut innan vi köpte huset.. nu ska det finnas 13 pantbrev för 2 miljoner kronor totalt.. tror ni fortfarande finns utrymme?

Kan ju finnas gamla inskrivningar/pantbrev, betyder inte att där finns lån på alla.

Fanns der 13 pantbrev så finns det det nu också.

Logga in på internetbanken och kolla hur många kr lån som står där och som du kan se att kåken är som säkerhet för

hej, ville bara ge en uppdatering.

Det har nu gått ett år sedan jag skrev startade denna tråden.
Min situation idag är att jag berättade för mina föräldrar om mina lån i december förra året. Fruktansvärt jobbigt men skönt efter. Dom hjälpte mig med 150000 kr var för att lösa dom dyraste lånen. hade ingen aning om att dom hade såna pengar! men det gjorde att jag kunde betala av alla dyra lån jag hade. vilket gjorde att min månadskostnad gick från 15300 kr till 7200 kr vilket blev en enorm skillnad. skulle ljuga om jag sa att det inte vart jobbigt ändå det senaste året ekonomiskt men jag har hållit mig över ytan, betalat alla räkningar i tid osv.
jag berättade även i samma veva för min sambo, vilket såklart blev som en chock. sedan jag gjorde det så har hon inte kunnat lite på mig då jag hade undanhållit detta så länge. men hon ville ge det en chans men idag har vi bestämt att vi ska separera. beror dock inte enbart pga av detta!
huset vi hade tillsammans köpte vi för 2.7 milj för 5 år sedan och vi fick otroliga 3.5 miljoner för huset som vi sålt vilket jag aldrig kunde drömma om!!
så jag kmr få ut ca 300 000 kr efter skatt osv vilket gör att jag kommer kunna lösa två av dom stora lånen jag har kvar som kostar mig 4000kr i månaden.
sedan förra veckan så har jag fått ett nytt jobb som kommer ge mig ca 120-200 000 kr mer om året! så då kommer jag kunna spara och betala av det sista lånet jag har kvar och bli helt skuldfri inom snar framtid!

vill med detta inlägg få folk att förstå att det finns hopp fast det ser otroligt mörkt ut! för ett år sedan så mådde jag så sjukt dåligt och såg enbart mörkt på min framtid! nu idag så ser jag ljust på min framtid och jag kommer snart vara skuldfri trots att jag hade lån på över 800 000 för 1 år sedan! så ge inte upp hoppet.. hang in there!

Senast ändrad:
hej, ville bara ge en uppdatering.

Det har nu gått ett år sedan jag skrev startade denna tråden.
Min situation idag är att jag berättade för mina föräldrar om mina lån i december förra året. Fruktansvärt jobbigt men skönt efter. Dom hjälpte mig med 150000 kr var för att lösa dom dyraste lånen. hade ingen aning om att dom hade såna pengar! men det gjorde att jag kunde betala av alla dyra lån jag hade. vilket gjorde att min månadskostnad gick från 15300 kr till 7200 kr vilket blev en enorm skillnad. skulle ljuga om jag sa att det inte vart jobbigt ändå det senaste året ekonomiskt men jag har hållit mig över ytan, betalat alla räkningar i tid osv.
jag berättade även i samma veva för min sambo, vilket såklart blev som en chock. sedan jag gjorde det så har hon inte kunnat lite på mig då jag hade undanhållit detta så länge. men hon ville ge det en chans men idag har vi bestämt att vi ska separera. beror dock inte enbart pga av detta!
huset vi hade tillsammans köpte vi för 2.7 milj för 5 år sedan och vi fick otroliga 3.5 miljoner för huset som vi sålt vilket jag aldrig kunde drömma om!!
så jag kmr få ut ca 300 000 kr efter skatt osv vilket gör att jag kommer kunna lösa två av dom stora lånen jag har kvar som kostar mig 4000kr i månaden.
sedan förra veckan så har jag fått ett nytt jobb som kommer ge mig ca 120-200 000 kr mer om året! så då kommer jag kunna spara och betala av det sista lånet jag har kvar och bli helt skuldfri inom snar framtid!

vill med detta inlägg få folk att förstå att det finns hopp fast det ser otroligt mörkt ut! för ett år sedan så mådde jag så sjukt dåligt och såg enbart mörkt på min framtid! nu idag så ser jag ljust på min framtid och jag kommer snart vara skuldfri trots att jag hade lån på över 800 000 för 1 år sedan! så ge inte upp hoppet.. hang in there!
Grattis!! Vad bra att det har ordnat sig för dig! (Även om det med separationen inte är jätte roligt:( )
Tror många kommer peppas av det du skriver!
Kul med huset:) jätte bra marknad nu verkar det som. jag sålde precis bostaden (endast 5 dagar ute på marknaden) och får ca250.000kr 13 december när vi skriver på det sista! Det gör att jag blir HELT skuldfri:) har endast 2 lån dock. Lycka till nu och tack för att du delade med dig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp