• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Någon fördel med att Rådgivare på en storbank vid samlingslån?

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
( sorry för lång rubik )

Jag undrar om ni har några erfarenheter av att ha personlig bankman , rådgivare på er bank?
Drömmen vore ju att få ett samlingslån om ca 750.000 kr på Nordea som är totalen av mina lån /krediter till en fördelaktig ränta.


Finns den ens en möjlighet att få så hög summa inbakad i ett utan säkerhet dvs ett blancolån?


Men är det liksom värt att lägga tiden på att ta kontakt , boka möten och ser över möjligheterna? Jag vet tidigast till hösten om kommer min UC vara bra. Så inte nu.

Jag tänker också på eventuellt medlemslån hos SEB istället eftersom jag är ansluten till facket.

Min inkomst är 410.000 kr ( 2021 )
UC är 18,9 i nugläget pga 14 ff och två krediter som ställt till det. I övriga fall städat utan anmärkningar.
Jag är väl medveten att det inte är aktuellt nu :)

Det bara känns det alltid är kört att få lån hos en bra bank , till en bra ränta. Jag menar jag har alltid betalat , alltid. Men det suger hästpung att betala dessa räntor mellan 7-18% liksom...

Kom gärna med era reflektioner.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
( sorry för lång rubik )

Jag undrar om ni har några erfarenheter av att ha personlig bankman , rådgivare på er bank?
Drömmen vore ju att få ett samlingslån om ca 750.000 kr på Nordea som är totalen av mina lån /krediter till en fördelaktig ränta.


Finns den ens en möjlighet att få så hög summa inbakad i ett utan säkerhet dvs ett blancolån?


Men är det liksom värt att lägga tiden på att ta kontakt , boka möten och ser över möjligheterna? Jag vet tidigast till hösten om kommer min UC vara bra. Så inte nu.

Jag tänker också på eventuellt medlemslån hos SEB istället eftersom jag är ansluten till facket.

Min inkomst är 410.000 kr ( 2021 )
UC är 18,9 i nugläget pga 14 ff och två krediter som ställt till det. I övriga fall städat utan anmärkningar.
Jag är väl medveten att det inte är aktuellt nu :)

Det bara känns det alltid är kört att få lån hos en bra bank , till en bra ränta. Jag menar jag har alltid betalat , alltid. Men det suger hästpung att betala dessa räntor mellan 7-18% liksom...

Kom gärna med era reflektioner.
Jag torr det är bättre :) öga mot öga kunna prata.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 776
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Jag hade det skulle jag säga , mina föräldrar hade hatt samma bank kvinna i över 20 år och hon hjälpte till med ett samlingslån på Handelsbanken på 630k
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag har haft Nordea i 15 år , så man tycker ju att dom skulle hjälpa. Stora skulder , men fläckfri betalningsförmåga och stadig inkomst senaste 10 åren.
Jag ska nog boka ett möte, få relation till någon man kan bolla med liksom.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag har haft Nordea i 15 år , så man tycker ju att dom skulle hjälpa. Stora skulder , men fläckfri betalningsförmåga och stadig inkomst senaste 10 åren.
Jag ska nog boka ett möte, få relation till någon man kan bolla med liksom.
Kan du säga hur det gick sen? Om du lyckades hur du gick tillväga :) du kan skriva pm
Också om det är så. Har själv haft Nordea i 17 år. Tänkte också ta ett möte med dom nästa vinter. Tänkte först samla på
Rocker sen ammmotera ner. Sen i vinter när betyget är bra och jag har kanske 270 000 kvar tänkte jag också boka möte. Men tänkte först att alla ff osv skulle försvinna. Så jag har bra betyg. Man får ju ganska bra lån såg medlemslån 5.90% ränta och inte annulltets lån utan med rak amortering. Vilket känns bra slippa betala så mycket ränta utan betala halva halva typ och att det minskar per månad.

är du medlem i fack? Då får man 1% mindre ränta.
Men tyckte endå
5.9 va högt? Inte ens under 5% ju!!?
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Nordea har återkopplat och vill ta ett möte. Så får väl se hur det går.
Jag tro inte det kommer gå. Rådgivaren bad mig ta med information om min lån.
Det känns som om jag ska gå på en anställningsintervju typ...

Jag vet att utan säkerhet och bara mig som låntagare så är det inte möjligt att låna 760.000 kr. Meeeen kanske kan få lägga in Nordax lånet ( ränta 12 % ) eller så på Nordea istället.
Många bäckar små...
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Nordea har återkopplat och vill ta ett möte. Så får väl se hur det går.
Jag tro inte det kommer gå. Rådgivaren bad mig ta med information om min lån.
Det känns som om jag ska gå på en anställningsintervju typ...

Jag vet att utan säkerhet och bara mig som låntagare så är det inte möjligt att låna 760.000 kr. Meeeen kanske kan få lägga in Nordax lånet ( ränta 12 % ) eller så på Nordea istället.
Många bäckar små...
Återkom gärna hur det går är nyfiken då jag oxå har neodra :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp