- Meddelanden
- 555
- Mottagna reaktioner
- 573
- Poäng
- 567
Med ett fasträntekonto är pengarna ”låsta” i tex 3 månader och du är då garanterad ränta på pengarna enligt avtalet du skrev på. Dock så är dem inte ”låsta” utan man kan avbryta och ta ut pengarna när som, det enda som händer är att man inte får någon ränta på pengarna.
- Meddelanden
- 247
- Mottagna reaktioner
- 42
- Poäng
- 157
Jaha, trodde dem var låsta där. Kan man be banken att frysa ett konto eller liknande? Vill kunna ha ett konto som jag överför till varje månad utan att kunna ta ut som tex 6 månader?Med ett fasträntekonto är pengarna ”låsta” i tex 3 månader och du är då garanterad ränta på pengarna enligt avtalet du skrev på. Dock så är dem inte ”låsta” utan man kan avbryta och ta ut pengarna när som, det enda som händer är att man inte får någon ränta på pengarna.
- Meddelanden
- 121
- Mottagna reaktioner
- 92
- Poäng
- 257
Storbankerna erbjuder tyvärr väldigt låg ränta.
Svenska statens insättningsgaranti är absolut det viktigaste.
Coeli Finans ger 2,55% vid 3-månaders och det finns flera med liknande räntor.
Ha i åtanke att styrräntan kan gå upp framledes.
En utmärkt investering om man vill ha något som 100% riskfri.
Svenska statens insättningsgaranti är absolut det viktigaste.
Coeli Finans ger 2,55% vid 3-månaders och det finns flera med liknande räntor.
Ha i åtanke att styrräntan kan gå upp framledes.
En utmärkt investering om man vill ha något som 100% riskfri.
- Meddelanden
- 121
- Mottagna reaktioner
- 92
- Poäng
- 257
Med viss reservation får man betala räntesskillnad.Med ett fasträntekonto är pengarna ”låsta” i tex 3 månader och du är då garanterad ränta på pengarna enligt avtalet du skrev på. Dock så är dem inte ”låsta” utan man kan avbryta och ta ut pengarna när som, det enda som händer är att man inte får någon ränta på pengarna.
- Meddelanden
- 555
- Mottagna reaktioner
- 573
- Poäng
- 567
Det vi kunde erbjuda våra kunder när jag arbetade på Swedbank var att sätta en spärr på konton med text typ ”endast uttag på bankkontor”. Det gjorde att kunderna inte kunde föra över pengarna via internet utan var tvungna att besöka ett bankkontor. Man kan inte spärra ett konto från sig själv.
Däremot tror jag att Klarna har en lösning på sparkonto där man faktiskt inte kan ta ut pengarna innan tiden löpt ut. Enda problemet blir väl då om det skulle hända något och man verkligen behöver få ut pengarna.
Däremot tror jag att Klarna har en lösning på sparkonto där man faktiskt inte kan ta ut pengarna innan tiden löpt ut. Enda problemet blir väl då om det skulle hända något och man verkligen behöver få ut pengarna.
- Meddelanden
- 555
- Mottagna reaktioner
- 573
- Poäng
- 567
Okej, kanske har ändrats lite sen jag jobbade. Om kunderna avslutade sitt fasträntekonto när jag jobbade så blev det +|-0, man var även väldigt noga och förkarade att så här inte är tanken med fasträntekonton och att kunderna kan bli nekade att öppna fasträntekonto i framtiden om de gör samma sak fler gånger.Med viss reservation får man betala räntesskillnad.
- Meddelanden
- 121
- Mottagna reaktioner
- 92
- Poäng
- 257
Jämför sparkonton & sparräntor - Bästa sparräntan | Compricer
Jämför sparkonton och sparräntor på Compricer. Här kan du enkelt och smidigt hitta den bästa sparräntan och skaffa ett bra sparkonto med ränta.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.