Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Någon provat Fasträntekonto

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
247
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Någon som har provat Fasträntekonto via Swedbank? Något för en som vill spara pengar varje månad utan att kunna ta ut dom?

Med ett fasträntekonto är pengarna ”låsta” i tex 3 månader och du är då garanterad ränta på pengarna enligt avtalet du skrev på. Dock så är dem inte ”låsta” utan man kan avbryta och ta ut pengarna när som, det enda som händer är att man inte får någon ränta på pengarna.

Med ett fasträntekonto är pengarna ”låsta” i tex 3 månader och du är då garanterad ränta på pengarna enligt avtalet du skrev på. Dock så är dem inte ”låsta” utan man kan avbryta och ta ut pengarna när som, det enda som händer är att man inte får någon ränta på pengarna.
Jaha, trodde dem var låsta där. Kan man be banken att frysa ett konto eller liknande? Vill kunna ha ett konto som jag överför till varje månad utan att kunna ta ut som tex 6 månader?

Storbankerna erbjuder tyvärr väldigt låg ränta.
Svenska statens insättningsgaranti är absolut det viktigaste.
Coeli Finans ger 2,55% vid 3-månaders och det finns flera med liknande räntor.
Ha i åtanke att styrräntan kan gå upp framledes.
En utmärkt investering om man vill ha något som 100% riskfri.

Med viss reservation får man betala räntesskillnad.

Det vi kunde erbjuda våra kunder när jag arbetade på Swedbank var att sätta en spärr på konton med text typ ”endast uttag på bankkontor”. Det gjorde att kunderna inte kunde föra över pengarna via internet utan var tvungna att besöka ett bankkontor. Man kan inte spärra ett konto från sig själv.

Däremot tror jag att Klarna har en lösning på sparkonto där man faktiskt inte kan ta ut pengarna innan tiden löpt ut. Enda problemet blir väl då om det skulle hända något och man verkligen behöver få ut pengarna.

Med viss reservation får man betala räntesskillnad.
Okej, kanske har ändrats lite sen jag jobbade. Om kunderna avslutade sitt fasträntekonto när jag jobbade så blev det +|-0, man var även väldigt noga och förkarade att så här inte är tanken med fasträntekonton och att kunderna kan bli nekade att öppna fasträntekonto i framtiden om de gör samma sak fler gånger.

Jag har fasträntekonto fast hos sbab då swedbank betalar för dåligt.

…sparar också där, inte högst ränta men mest för att jag tänker att det kan vara positivt om man skullle vilja ta bolån där nån gång. 😅

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp