- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Kanske att systemet inte kan läsa av bilden eller så?Hej! Försöker betala en faktura med Billender. När jag ska lägga till ett kort så kommer det upp att fakturaepost är ogiltig? Vad gör jag för fel?
Prova att ta om bilden.
- Meddelanden
- 47
- Mottagna reaktioner
- 12
- Poäng
- 42
Men den hittar alla uppgifter på fakturan, men när jag ska välja betalsätt och lägga till ett kreditkort så får jag det felmeddelandetKanske att systemet inte kan läsa av bilden eller så?
Prova att ta om bilden.
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Märkligt. Något tekniskt strul då kanske.Men den hittar alla uppgifter på fakturan, men när jag ska välja betalsätt och lägga till ett kreditkort så får jag det felmeddelandet
Ett tips är väl att kontakta deras kundtjänst? Dom brukar svara relativt snabbt (mejl).

- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 922
- Poäng
- 787
Jag har släppt. Hamnar hos Billecta och de är inte roliga.Någon som släppt dessa till Inkasso?
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 596
- Poäng
- 597
Ok, för att? Kräver dom snabb återbetalning ellerJag har släppt. Hamnar hos Billecta och de är inte roliga.
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 922
- Poäng
- 787
Ja. En 6000 kr skuld ville de ha på 2 månader.Ok, för att? Kräver dom snabb återbetalning eller
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
De flesta av oss förstår att det inte går när man har 15 andra inkasso att betala till.Ja. En 6000 kr skuld ville de ha på 2 månader.
Men sakta men säkert mot en bättre ekonomi, allt kommer lösa sig ska du se!
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Tror ni dom skulle betala min räkning på 2548 eller är max 2500?
Se till att de inte kan läsa av, fyll i manuellt och skriv att det är 2500 och betala in 48 kr själv?
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 922
- Poäng
- 787
Tidigare har 1500 kr varit gräns per räkning. Men man har haft kreditgräns på 5000 kr. Det är inte möjligt att betala faktura som är över 1500 kr.Tror ni dom skulle betala min räkning på 2548 eller är max 2500?
- Meddelanden
- 2
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 6
Jag har nyligen betalat 2800 SEK på en faktura utan bekymmer.Max 1500 kr per faktura.
Men har man kreditkort att betala med då kan det vara högre belopp.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Via deras vanliga tjänst eller med kreditkort?Jag har nyligen betalat 2800 SEK på en faktura utan bekymmer.
- Meddelanden
- 2
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 6
På hemsidan via deras slice-funktion.Via deras vanliga tjänst eller med kreditkort?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
De har missat att kommunicera ut att de höjt beloppet.De har höjt till 2500 kr ser jag men man betalar en högre avgift.
Jag vill bara betala av så fort som möjligt på den skulden, har 4500 kr kvar. Prioriterar dock inte just den skulden.
- Meddelanden
- 1
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 1
Får man tillgång till 5000 SEK om man återbetalar en 1/3 av lånet eller först när hela det ”första” lånet är återbetalt?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Om du använt hela krediten på 5000 kr och betalar in en tredje del vilket blir ca 1667 kr så får du tillgång till ca 1586 kr att använda (de tar ut en avgift)Får man tillgång till 5000 SEK om man återbetalar en 1/3 av lånet eller först när hela det ”första” lånet är återbetalt?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
@Johnny27700 Billender brukar skicka ett mejl i början av varje månad där det står hur mkt tillgänglig kredit man har.
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 596
- Poäng
- 597
Digitalt, via deras appNågon som vet om allt sköts digitalt eller skickas det hem brev?
- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 167
Tycker du att det är en smidig tjänst?Digitalt, via deras app
Betalar dom räkningen på förfallodatum eller den betalas direkt när den är godkänd?
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 596
- Poäng
- 597
Blir fakturan godkänd som du vill ha betald, så blir den betald inom 1-2. Tjänsten är smidig, och dom är inte känsliga med sena inbetalningar osv. Max 5000:- kan man haTycker du att det är en smidig tjänst?
Betalar dom räkningen på förfallodatum eller den betalas direkt när den är godkänd?
- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 167
Kan man lägga in flera olika fakturor då eller, upp till totalt 5000 kr?Blir fakturan godkänd som du vill ha betald, så blir den betald inom 1-2. Tjänsten är smidig, och dom är inte känsliga med sena inbetalningar osv. Max 5000:- kan man ha

- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 922
- Poäng
- 787
Ja men man kan inte betala samma fakturor flera gånger. Med samma OCR och bankgiro.Kan man lägga in flera olika fakturor då eller, upp till totalt 5000 kr?![]()
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Ingen snigelpost! Allt är digitalt, app vet jag inte om de har, i så fall har jag inte laddat ner den. Jag får två mejl av de varje månad, i det ena står det hur mkt det kommer att dras fr kontot och i det andra står det saldot på delbetalningskontot.Någon som vet om allt sköts digitalt eller skickas det hem brev?
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Hoppas att de inte ändrar sin tjänst och spärrar för betalningar till inkasso. För min del när det krisar så är det just inkasso jag vill kunna betala för att det inte ska skickas vidare till Kf. Billhop godkänner inte betalningar till inkasso och andra banker.
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 922
- Poäng
- 787
Förra året när jag använde dem så var max 1500kr per faktura. Men de kanske har ändrat på det.Är det något maxbelopp per faktura?
- Meddelanden
- 1 121
- Mottagna reaktioner
- 596
- Poäng
- 597
Jag har 2 st fakturor på 2500:- x2 hos dom.Förra året när jag använde dem så var max 1500kr per faktura. Men de kanske har ändrat på det.
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Det var 1500 max i början, nu har de höjt till 2500 kr/fakturaÄr det något maxbelopp per faktura?
- Meddelanden
- 99
- Mottagna reaktioner
- 36
- Poäng
- 137
Den betalas dagen innan, så har det vart för mig .Hur fungerar det om man satte förfallodatum tex den 30/3. Betalas fakturan då eller betalas den när den blir godkänd?
- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Hej undrar verkligen om Billenders tjänst uppfyller kravet för God kreditgivningssed.
Jag har fått två upplysningar på mig under mindre än ett halvt år och den senaste var för dom höjde min kredit till 5000 kr när jag utnyttjade deras snooze funktion på en faktura på 500 kr.Har alltså inte aktivt velat öka min kredit och hade utrymme för fakturan i min redan beviljade kredit. Har alltid skött mina betalningar och har inget under delbetalning finns det ens ett legitimt behov att ta upplysningen då.Vad jag vet måste man ha kundens godkännande för att utöka en redan beviljad kredit.
Jag har fått två upplysningar på mig under mindre än ett halvt år och den senaste var för dom höjde min kredit till 5000 kr när jag utnyttjade deras snooze funktion på en faktura på 500 kr.Har alltså inte aktivt velat öka min kredit och hade utrymme för fakturan i min redan beviljade kredit. Har alltid skött mina betalningar och har inget under delbetalning finns det ens ett legitimt behov att ta upplysningen då.Vad jag vet måste man ha kundens godkännande för att utöka en redan beviljad kredit.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Utnyttjade du snooze så ja då har dem nog rätt att kolla innan dem godkänner för att se att du inte fått massa anmärkningar. Sen höjs kreditgränsen per automatik då så du slipper göra en ny om du vill höja senHej undrar verkligen om Billenders tjänst uppfyller kravet för God kreditgivningssed.
- Meddelanden
- 737
- Mottagna reaktioner
- 425
- Poäng
- 527
Blir ju väldigt vilseledande, du tar ett kort på en faktura och tror du har skjutit upp en betalning inom ramen på din redan beviljade kredit hos dom men sen så har dom bestämt utan ditt godkännande att du ska ha mera kredit för det är ju inte fakturan i sig som är anledningen till kredit upplysningen utan deras vilja att man ska ha mera kredit hos dom som är skälet till upplysningen och då är det inte ett legitimt behov att ta upplysningen.
Kan slå väldigt fel om man gjort en ansökan om skuldsanering tex...när produkten i sig är tänkt för personer som har ansträngd ekonomi. Dom vill premiera sina skötsamma kunder men gör precis tvärtom så dom har ju inte riktigt tänkt till där.
Är som att man har ett kredit kort och varenda gång du utnyttjar det så får du en upplysning på dig funkar ju inte ingen skulle ju vilja använda sig av deras tjänster då.
Kan slå väldigt fel om man gjort en ansökan om skuldsanering tex...när produkten i sig är tänkt för personer som har ansträngd ekonomi. Dom vill premiera sina skötsamma kunder men gör precis tvärtom så dom har ju inte riktigt tänkt till där.
Är som att man har ett kredit kort och varenda gång du utnyttjar det så får du en upplysning på dig funkar ju inte ingen skulle ju vilja använda sig av deras tjänster då.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.