• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Någon som fått 45 000 beviljat på ferratum?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Jag fick sms inatt om att ferratum gjort en utbetalning av min beviljade kredit.
Dock har inget kommit ännu. Va beror det på? Kan de va för swedbanks störningar?
Högst sannolikt att det beror på Swedbanks driftstörningar.
Senaste gångerna jag tagit ut fr krediten så har det inte ens gått 15 min fr sms.et att pengarna är utbetalda tills pengarna fanns på kontot. Har också Swedbank.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Om dem gör en utbetalning under helgen. Ska de inte nå mitt konto under helgen?
Ja.

När betalas det ansökta lånet ut?
Utbetalningen görs direkt när din ansökan blivit godkänd och du får ett SMS när ditt lån har betalats ut.
Om du har konto hos Nordea, Swedbank, Handelsbanken eller SEB har du pengarna tillgängliga på ditt konto direkt. Har du konto i annan bank, och utbetalningen sker en helgfri vardag gäller följande:
Innan 09:00: pengarna finns på ditt konto samma dag
Mellan 09:00-13:00: pengarna finns på ditt konto nästkommande bankdag, på förmiddagen
Efter 13:00: pengarna finns på ditt konto nästkommande bankdag, på eftermiddagen.
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Fick 40k hos ferratum för någon månad sedan. Inte kunnat betala av något på skulden än så nu jagar dom mig dygnet runt vardag som helg...
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Fast om du inte kan betala redan efter en månad kan jag förstå. Det är ju liksom inte gåvor dom jobbar med.

Dom flesta tar nog dessa extremt dyra lån för att det inte finns någon annan utväg. Om man får betalningsproblem efter 1 eller 10 månader kan nog kvitta.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Dom flesta tar nog dessa extremt dyra lån för att det inte finns någon annan utväg. Om man får betalningsproblem efter 1 eller 10 månader kan nog kvitta.
Visst är det så.
En nödkredit som är sista utvägen.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Fast om du inte kan betala redan efter en månad kan jag förstå. Det är ju liksom inte gåvor dom jobbar med.
Det förstår nog alla.
Inga gåvor precis utan ett lån som tas när inget alternativ finns.
Ockrare är det.
Så himla glad att man är av med skiten och vill aldrig se dessa lån igen.
Som en anhörig sa till mig får eksem av dom.
Och undrade naturligtvis hur jag kunde ta nått dyligt:(
 

JohanKra

Viktig medlem
Poäng: 91
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
29
Poäng
91
Verkar vara väldigt individuellt när de erbjuder höjning. Betalt in 3 fakturor nu i tid och i god tid vill säga men har inte fått ett erbjudande än. Haft 35.000:- hos dem sedan den 27:e december.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp