• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Någon som fått beviljat av Nystart finans?

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Ingen aning faktiskt, kanske va för ett par år sedan när du lånade som det gick an. Tänker att dom va nya och höll på att få igång sin business? Ville få in kunder?
Svårt att se att ett låneföretag vill låna ut till någon med 13 anmärkningar utan någon säkerhet. Jag har 14 och skulle låna typ 30 000, bra inkomst också. Det var nej från deras håll utan medlåntagare. Det sa dom inte i början utan efter ett par samtal... hursom glad att jag slapp ta lån där
Ska rätta mig själv har faktiskt 12... 2 mindre kanske inte spelar någon roll men ändå
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Tussan - fick du inte hjälp med allt av dina föräldrar?


Jo men inte o lösa casybuddy lånet samt att ja hade ett sms lån sen 2016 som ja inte hört nå ifrån förens några månader sen. Dom ville ha 10 tusen elr kronofogden men dom fick ned på en avbetalnings plan...Så kämpar på :(
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ska rätta mig själv har faktiskt 12... 2 mindre kanske inte spelar någon roll men ändå


Fem betalnings anmärkningar försvinner nu till nyår så ser bättre ut då med uc betyget. Samt börjar jobba sen...ja de kanske går o veta av rätt snabbt ändå utan nystart...läst andra trådar om dom o står liknande där :(
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Fem betalnings anmärkningar försvinner nu till nyår så ser bättre ut då med uc betyget. Samt börjar jobba sen...ja de kanske går o veta av rätt snabbt ändå utan nystart...läst andra trådar om dom o står liknande där :(
Strunta i nystartsfinans! Du fixar det utan det skitföretaget!! Ångrar bittert att jag tog lån på bank norwegian, räntan äter upp allt och kommer aldrig bli av med det lånet känns det som.... nystart har ju lika vidriga räntor
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Strunta i nystartsfinans! Du fixar det utan det skitföretaget!! Ångrar bittert att jag tog lån på bank norwegian, räntan äter upp allt och kommer aldrig bli av med det lånet känns det som.... nystart har ju lika vidriga räntor


Ja du har nog rätt :( får nog harva på nu sen när ja börjar jobba beta av skiten fort..går ju snabbt om ja får ut heltids lön
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag har UC score på 9% risk underskott på 120000. 600000 inkomst. Önskade samlinglån och fick blankt nej. ”Vi kan inte hjälpa dig ”. Inga betalningsanmärkningar inga KF skulder. Så känns väldigt konstigt att nån med 70% risk får lån.
 

Anfield90

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
16
Poäng
52
Jag har UC score på 9% risk underskott på 120000. 600000 inkomst. Önskade samlinglån och fick blankt nej. ”Vi kan inte hjälpa dig ”. Inga betalningsanmärkningar inga KF skulder. Så känns väldigt konstigt att nån med 70% risk får lån.

Jag fick det enbart för att jag hade en medlåntagare samt borgenär.
 

Sixten

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
17 Maj 2015
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
De sa nej till mig. Verkar som man måste blocka sig hos alla andra också..?
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Skulle också varna för dom!!
Vi testade att göra en ansökan i förra året och blev uppringd, (detta var innan jag läst alla omdömen om dom här)
Deras kundtjänst skratta åt mig i telefon och undra hur fan jag kunde ta så här dåliga lån osv.
Han frågade även om jag hade kronofogden och anmärkningar och de hade jag inte, vilket jag också fick till svar : ja men de har du nog snart.

Jag valde att klicka han i telefon och blev uppringd 20 ggr till efter de. Blockade telefon numret och kontaktade deras chef via Mail och berättade om deras usla kundtjänst.

Även läst här på forumet att de är hemska att göra med även efter de godkänt lån osv.
Skulle undvika som i högsta grad!
Helt otroligt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp