• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Någon som gjort ackorduppgörelse med sitt inkasso?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Fast hur ska man veta vilka 25 aktörer det är?
Jag kan skriva telefon nummer av mina inkassobolag...Dem andra kan fylla på med deras inkasso bolag.
Jag börjar...
Sileo kapital 010 5507800
Intrum 08 6167785(08 6167666)
Gothia 0340 66 44 40
Eurocredit 08 57930500
Prioritet 031 200100(08 6525000)
Svea 08 7352929(020 676767)
Axactor 031 3833810
Alektum 08 12448288
 

Dumpster

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
29 September 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Riktigt bra och riktigt intressant ! Nu tänds hoppet för en :)

Du fixar det. Skriv ner en lista i excel på samtliga skulder du har och vilka aktörer det gäller.
Även om du inte har råd att lägga massa pengar på en gång kan du be att få en avbetalningsplan med fryst ränta.

Allt lycka till önskar jag dig! Gick precis igenom samma resa, och jag är bombsäker på att du klarar det.
När det känns som värst så sätt upp mål du ska spara till när du är klar. :)
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 454
Poäng
1 527
Min man fick en sån uppgörelse av intrum. Men de var deras egna idé. Ärendet låg hos kronofogden på 22.000kr.
De gav han erbjudandet att dra tillbaka ärendet och betala drygt 10.000kr av skulden med fryst ränta och allt. Med avbetalningsplan på 400kr/mån i 24 månader. Så skulle de skria av resterande skuld. :D
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Min man fick en sån uppgörelse av intrum. Men de var deras egna idé. Ärendet låg hos kronofogden på 22.000kr.
De gav han erbjudandet att dra tillbaka ärendet och betala drygt 10.000kr av skulden med fryst ränta och allt. Med avbetalningsplan på 400kr/mån i 24 månader. Så skulle de skria av resterande skuld. :D
Riktigt bra :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Du fixar det. Skriv ner en lista i excel på samtliga skulder du har och vilka aktörer det gäller.
Även om du inte har råd att lägga massa pengar på en gång kan du be att få en avbetalningsplan med fryst ränta.

Allt lycka till önskar jag dig! Gick precis igenom samma resa, och jag är bombsäker på att du klarar det.
När det känns som värst så sätt upp mål du ska spara till när du är klar. :)
Skrev igår ner på ett papper faktiskt , frågan är om man ska försöka få den slutbetald helt eller
Du fixar det. Skriv ner en lista i excel på samtliga skulder du har och vilka aktörer det gäller.
Även om du inte har råd att lägga massa pengar på en gång kan du be att få en avbetalningsplan med fryst ränta.

Allt lycka till önskar jag dig! Gick precis igenom samma resa, och jag är bombsäker på att du klarar det.
När det känns som värst så sätt upp mål du ska spara till när du är klar. :)
skrev igår ner på papper , för är urusel på exel haha =) men nu finns det nerskrivet ..frågan är ju om man ska ta bort skulden helt eller be dom dra tillbaka..... för igår när jag gick igenom allt med inkasso bolagen så behövs bara 24k för att få 240k att dtas tilbaka från kronofogden....men känns bättre att få bort skulden helt tycker jag =) vad hade du gjort ? om totala skulden hos tex svea är 89k , ska man chansa att säga 70k eller 80k då ?
 

Dumpster

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
29 September 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Skrev igår ner på ett papper faktiskt , frågan är om man ska försöka få den slutbetald helt eller

skrev igår ner på papper , för är urusel på exel haha =) men nu finns det nerskrivet ..frågan är ju om man ska ta bort skulden helt eller be dom dra tillbaka..... för igår när jag gick igenom allt med inkasso bolagen så behövs bara 24k för att få 240k att dtas tilbaka från kronofogden....men känns bättre att få bort skulden helt tycker jag =) vad hade du gjort ? om totala skulden hos tex svea är 89k , ska man chansa att säga 70k eller 80k då ?

Kan du ordna fram pengar för att betala av i en klumpsumma så är det absolut det alternativet som gynnar dig.

Skicka ut ett mail till samtliga inkassobolag och skriv att du kommit över en mindre summa och kan tänka dig att betala in detta om man kan skriva av en större del av skulden.
Vänta på svar och nappa på den som ger bäst deal. Betala in allt du kan i en klumpsumma. När du inte har pengar kvar, kontaktar du resterande bolag på listan och ber om en avbetalningsplan med fryst ränta.

Prio är även skulder som inte har hamnat hos KFM än eftersom du vill undvika fler anmärkningar.

Gällande skulden hos Svea så hade jag försökt få ner den betydligt mer på 3- 4 avbetalningar, eftersom det är en såpass stor skuld.
Många inkassobolag resonerar som så att man aldrig kommer få pengar, så får man en chans att få in en del är det bättre än inget.

Testa erbjuda 15.000 kronor över 4 betalningar, om du har den möjligheten själv.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp