• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Någon som gjort ackorduppgörelse med sitt inkasso?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 771
Mottagna reaktioner
2 628
Poäng
1 857
Kan du ordna fram pengar för att betala av i en klumpsumma så är det absolut det alternativet som gynnar dig.

Skicka ut ett mail till samtliga inkassobolag och skriv att du kommit över en mindre summa och kan tänka dig att betala in detta om man kan skriva av en större del av skulden.
Vänta på svar och nappa på den som ger bäst deal. Betala in allt du kan i en klumpsumma. När du inte har pengar kvar, kontaktar du resterande bolag på listan och ber om en avbetalningsplan med fryst ränta.

Prio är även skulder som inte har hamnat hos KFM än eftersom du vill undvika fler anmärkningar.

Gällande skulden hos Svea så hade jag försökt få ner den betydligt mer på 3- 4 avbetalningar, eftersom det är en såpass stor skuld.
Många inkassobolag resonerar som så att man aldrig kommer få pengar, så får man en chans att få in en del är det bättre än inget.

Testa erbjuda 15.000 kronor över 4 betalningar, om du har den möjligheten själv.
tack så mycket för svaret =) , svea är faktiskt en av dom mindre summorna, svea 90k på 4 st , lowell 130k på 5 st , mobillån 40k , intrum 95k på 4 st , gothia 50k på 3 st ... så frågan är vilket som är bäst att få bort ? svea hade varit sköna att få bort känner jag ! eller intrum !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dumpster

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
29 September 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
tack så mycket för svaret =) , svea är faktiskt en av dom mindre summorna, svea 90k på 4 st , lowell 130k på 5 st , mobillån 40k , intrum 95k på 4 st , gothia 50k på 3 st ... så frågan är vilket som är bäst att få bort ? svea hade varit sköna att få bort känner jag ! eller intrum !

Ligger någon av dessa hos KFM i dagsläget och hur ser räntan ut på respektive skuld?

Sammanställ gärna alla skulder med räntekostnader och vilken ränta du har betalt totalt på vardera skuld.

Mvh
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 771
Mottagna reaktioner
2 628
Poäng
1 857
Ligger någon av dessa hos KFM i dagsläget och hur ser räntan ut på respektive skuld?

Sammanställ gärna alla skulder med räntekostnader och vilken ränta du har betalt totalt på vardera skuld.

Mvh
Alla mina skulder ligger hos kronofogden idag , allt har kommit dit ..det minskar med 7000 kr månad idag hos kronofogden så det går absolut neråt . Nästa år från januari ska jag även ta jämknings pengarna på ca 6000 varje månad och stoppa in tänkte jag . Men det bästa måste väl vara att försöka få bort det med dyrast ränta per månad ? Typ eveydayplus tex hos Svea kostar ca 1000 kr månad !
 

Dumpster

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
29 September 2020
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
24
Poäng
86
Alla mina skulder ligger hos kronofogden idag , allt har kommit dit ..det minskar med 7000 kr månad idag hos kronofogden så det går absolut neråt . Nästa år från januari ska jag även ta jämknings pengarna på ca 6000 varje månad och stoppa in tänkte jag . Men det bästa måste väl vara att försöka få bort det med dyrast ränta per månad ? Typ eveydayplus tex hos Svea kostar ca 1000 kr månad !

Skickade ett privat meddelande till dig.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Fick idag ner nano invest inkasso skulden från 23k till 17.5k om jag slutlöser på måndag.
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Testade med Gothia idag. Totala skulden (5 ärenden) var på 128500 varav kapitalbelopp på 120000 och räntor på 8500. Jag frågade bara om det gick att pruta lite då det var en del räntor och fick det nedskrivet till 125000 utan vidare. Alltid något. Kanske kunde ha förhandlat ner mer men då äldsta skulden bara var 1 år gammal så var jag nöjd med det lilla.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 771
Mottagna reaktioner
2 628
Poäng
1 857
Testade med Gothia idag. Totala skulden (5 ärenden) var på 128500 varav kapitalbelopp på 120000 och räntor på 8500. Jag frågade bara om det gick att pruta lite då det var en del räntor och fick det nedskrivet till 125000 utan vidare. Alltid något. Kanske kunde ha förhandlat ner mer men då äldsta skulden bara var 1 år gammal så var jag nöjd med det lilla.
Tror du kan få ner mer , dom hade ringt mig nu i 4-5 dagar så ringde upp idag på förmiddagen och frågade vad dom hade på hjärtat , dom vill hitta en avbetalningsplan eller en slutbetalning . Jag sa att skulderna minskar med löneutmätning och det känns ok , men sen frågade hon om jag kunde slutlösa hela på 143k ? Tror du det på riktigt sa jag :) däremot kanske kan betala in mindre typ 100k ..hon skulle kolla och återkomma på måndag ! Kändes som man kan få ner det rejält faktiskt !
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 240
Mottagna reaktioner
13 376
Poäng
8 917
Tror ni man kan göra en deal med Gothia fast man har en avbetalningsplan hos Inkasso :D?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp