Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Någon som haft med sms lån "tre lax" att göra?

Jag gjorde en ansökan om ett sms lån på "tre lax". Dagen efter blev jag uppringd av en lånehandläggare som lämnade meddelande på mitt T - svar att jag fått avslag på ansökan, då jag skulle ha tre registrerade betalningsförelägganden hos Kronofogden.

Att jag fått avslag......skit samma.....men tre betalningsförelägganden, jag blev chockad......shit vad rädd jag vart. Då jag verken fått något brev eller delgivning från kronofogden
skickade jag in ett mejl till Kronofogden och fick följande svar:

Du har haft tre ansökningar om betalningsförelägganden, men de är för länge sedan återkallade och avskrivna hos oss. Ingen skuld blev fastställd.

Om jag bestridit dessa betalningsförelägganden och fått de återkallade, kan han se de uppgifterna?

Det går inte att skicka mejl till "tre lax" då deras mejl adress inte funkar, och jag får inte tag på de via telefon.

Har någon liknande erfarenheter? Och vad hände i ert fall?

Senast ändrad:
tre lax

Ja dom kan se historiska förelägganden oavsett om dom blivit återkallade så har dom ändå funnits registrerade. Trelax borde kanske skriva ut på sin hemsida att även detta kan innebära ett nej så slipper man söka ifall man har i bakhuvudet att man haft ärenden hos KF som bestridits och återkallats. Netlender är ju en långivare som skriver ut att dom tittar tillbaka ifall det funnits förelägganden 6 månader tillbaka i tiden och då får du inte låna! Men frågan är hur långt tillbaka trelax tittar egentligen....och till mig har dom alltid svarat på mailen även fast mailet hoppar tillbaka som olevererbart så svarar dom dagen efter.

tre lax

Fick oxå samma svar att jag haft två betalningsföreläggande, hade ingen aning om det. De var riktigt oförskämda. Kändes som att de idiotföklarade en bara för man sökt och inte levde upp till vilkoren.

Angående registrerade betalningsförelägganden.....

Det här svaret fick jag av Kronofogden, då jag ställde frågorna vart och hur länge ett eller flera betalningsföreläggande som inte lett till anmärkning kan ses av olika låneinstitut, hyresvärdar osv..........

"Dessa uppgifter är offentliga och registreras Kronofogdens register. De ligger kvar i ca tre år, men Kreditupplysningsföretag (som UC) brukar ge anmärkning om betalningsföreläggandet lett till utslag dvs att en skuld blivit fastställd".

Det tycker jag känns surt att betalningsförelägganden som blivit tillbakatagna av fordringsägaren kan påverka kommande lån eller hyreskontrakt.....

Senast ändrad:
Jag pratade med dom förra veckan och han mannen/killen är ett riktigt riktigt kräk.
Om det är EN ENDA låneaktör jag INTE rekommenderar så är det tre lax, ett vidrigt företag som är snabba som fan med inkasso och KFM och dessutom en idiot som jobbar i telefonen.

UNDVIK!!!!!!!!!!!!!

jag kan hålla med..sökte hos dom i början när smslån kom och då var man tvungen att ringa in för att ansöka
Snacka om att bli dumförklarad
Jag skulle aldrig söka där mer även om jag skulle få
kräk är faktiskt ett bra namn på den gubben

Enig med både GRAN OCH TERRY
Mannen är ett riktigt jävla vidrigt as och skulle inte söka hos honom om det så var gratis fy fan vad han är otrevlig.

Jag håller också med er.Han är riktigt otäck.
Aldrig mer Tre Lax säger jag bara.

Vet att denna tråd handlar om tre lax, men finns det fler smslåneföretag man bör undvika där man blir illa behandla ?

Man kan inte annat än att säga word!!
Han är en narcissistisk enstöring som verkar vara helt sjuk i huvudet, att sådana här människor ens får gå lösa på gatorna är ett under.
Bojkotta både honom och hans jävla företag. Ska fan anmäla honom till alla sidor som går att anmäla både till konsumentverket och annat, ska granska hans sajt och villkor tills jag hittar saker att anmäla honom för.
En idiot.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp