• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Någon som har testat Tando lån?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
370
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Någon som har mer information? Jag gjorde nämligen en halv ansökan. När det kom till att skriva in sina kort uppgifter så avslutade jag ansökningen. Fick därefter ett Mail om att jag har blivit godkänd för lånet och det ända som krävs är borgenären att signera nu.

Blev då godkänd med anmärkningar & skuldsaldo hos kronofogden... så detta verkar lite skumt för mig
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Någon som har mer information? Jag gjorde nämligen en halv ansökan. När det kom till att skriva in sina kort uppgifter så avslutade jag ansökningen. Fick därefter ett Mail om att jag har blivit godkänd för lånet och det ända som krävs är borgenären att signera nu.

Blev då godkänd med anmärkningar & skuldsaldo hos kronofogden... så detta verkar lite skumt för mig

Ska vi va varandras borgensman? Jag blev med godkänt för lånet. Haha. Men har ingen borgensman.
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
370
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Ska vi va varandras borgensman? Jag blev med godkänt för lånet. Haha. Men har ingen borgensman.
Haha jag är inte intresserad av att ta lånet men ville bara prova eftersom dom tydligen inte tar kreditupplysning så.. men antar att dom gör det på borgenären
 

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
jag har testat. jag var borgesman för en person, trots att jag äger hus vilket en borgesman måste göra så blev vi nekade.
jag har 2 betalningsnamäknignar och en kreditupplysning gjordes via bisnode
 
S

Smutt

Gäst
Poäng: 0
jag var gjort en ansökan blev godkänd la till borgenär men nu inget svar ifrån dom! Får se om de kommer något svar och får se om dom har högre krav på borgenären än på låntagaren för min UC och store suger
 
L

lANDSKRONA

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag började fylla i en ansökan till Tando - kom så långt som till att fylla i mitt kortnummer - där tog stopp 1. Därefter både sms och mail om att "vi har reserverat ett konto åt dig - godkänn med ditt bank-id" - stopp 2. Luktar lurendrejeri lång väg och det har jag talat om för dem via deras "avsluta ansökan"-sida!
 

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Ingen lurendärieri jag vet att de är ett seriöst företag dock dyra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp