Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Någon som klarat det utan skuldsanering?

Laika

V.I.P
Poäng: 437
Meddelanden
339
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Du är fantastisk och en riktig kämpe
Du har fått mig att kämpa och inte ge upp. Det är en tuff väg. Men det måste gå men ibland vill jag ge upp men reser mig igen
Håller med! Fantastiskt kämpat av dig Myra! Har varit medlem här många år och har alltid tyckt att du verkar vara en bra person från det jag har läst av dina kommentarer. Jag förstår vilket jobb du har gjort och du är värd allt beröm

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P
Poäng: 617
Meddelanden
840
Mottagna reaktioner
636
Poäng
617
Mitt oros moment är augusti 2024 då bindningstiden på vårt bolån förfaller. Kämpar allt jag kan att få bort så många skulder som möjligt men risken är att det kommer bli tajt om inte ohållbart om den nya räntan vi får då blir för hög i förhållande till vad vi skulle klara av. Räntan på bolånet just nu är 1,39, så får vi över 4% kommer det att kännas rejält.
Det förstår jag. Vi har hyresrätt med låg hyra så det känns bra. Du är fantastisk och kämpar och inspirerar andra

Cecilia

V.I.P
Meddelanden
840
Mottagna reaktioner
636
Poäng
617
Håller med! Fantastiskt kämpat av dig Myra! Har varit medlem här många år och har alltid tyckt att du verkar vara en bra person från det jag har läst av dina kommentarer. Jag förstår vilket jobb du har gjort och du är värd allt beröm
Håller med dig

Livaa

Aktiv medlem
Poäng: 51
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
16
Poäng
51
Mitt oros moment är augusti 2024 då bindningstiden på vårt bolån förfaller. Kämpar allt jag kan att få bort så många skulder som möjligt men risken är att det kommer bli tajt om inte ohållbart om den nya räntan vi får då blir för hög i förhållande till vad vi skulle klara av. Räntan på bolånet just nu är 1,39, så får vi över 4% kommer det att kännas rejält.
Våran förfaller nu i okt.. vi har en ränta nu ocksa på 1.39 och lär väl få ca 4.40% om inte mer.. sån enorm ångest och stress konstant.. hur ska vi klara hösten/vintern.. 2 småbarn på det också.. försöker tänka att det kommer bli bättre men just nu känns det väldigt svårt.. samtidigt läser jag mycket av det ni skriver och det känns lite lättare att man aldrig är ensam..

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 297
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
106
Poäng
297
Så glad över denna tråd. Kämpar också med ca 1,6 miljoner i skuld pga tidigare spelmissbruk. Är väldigt tufft och vill till varje pris undvika kronofogden, har 2 barn och måste tänka på dom.
Drar in på allt, unnar mig ingenting och kör billig mat. Nu ska jag börja arbeta extra varje månad och hoppas på att få in 1000 kr extra.
Dock ligger jag på minus fortfarande och måste köra rundgång på krediterna. Jag vet, inget att rekommendera men jag måste.

@Myra , du är en sann inspiration

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
498
Poäng
517
Som du sett är det en del här som kämpar på med skulder utan att ha löneutmätning eller skuldsanering. Det går, men som du själv vet är det jobbigt.

Jag började med cirka 600k i skulder, och har levt på inte mycket i några år så att jag i år tror mig kunna resetta ekonomin till en hållbar situation.

Det går om man verkligen är motiverad. Men det är ingen skam att inte ha orken med denna knaggliga uppförsbacken.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 787
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Det här är jag också orolig för, samma här att det ska omförhandlas på bolånet. Tänker göra en omvärdering på huset och hoppas att värderingen är såpass hög och bra att man kan få schyssta villkor. Vet inte hur marknaden ser ut där du bor men här är huspriserna fortsatt höga trots inflation m.m. så har ändå goda förhoppningar även om det känns oroligt på samma gång.
bor i Sthlm och vi har under 50% belåningsgrad på vår br som f ö stigit i värde under de 19 åren vi haft den så vi slipper amortera i alla fall (eller amorterar 500 kr i mån).

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Så glad över denna tråd. Kämpar också med ca 1,6 miljoner i skuld pga tidigare spelmissbruk. Är väldigt tufft och vill till varje pris undvika kronofogden, har 2 barn och måste tänka på dom.
Drar in på allt, unnar mig ingenting och kör billig mat. Nu ska jag börja arbeta extra varje månad och hoppas på att få in 1000 kr extra.
Dock ligger jag på minus fortfarande och måste köra rundgång på krediterna. Jag vet, inget att rekommendera men jag måste.

@Myra , du är en sann inspiration
Fram tills jag släppte de sista krediterna så var jag tvungen att ta av de varje månad, så fort jag hade betalat in så tog jag ut för att klara månaden. Men nu har jag inte sådana "livlinor" längre, det var läskigt men det var det enda rätta att göra, annars bryter man aldrig cirkeln. Men det var nödvändigt under en lång period. Har också dragit in på allt som går och konsumtionen har varit i princip noll under flera år, bara när ngt gått sönder.
Ta det i den takt du kan och förmår, man ska orka kämpa.

Myra

V.I.P & LF entusiast
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
8 946
Mottagna reaktioner
5 762
Poäng
3 787
Våran förfaller nu i okt.. vi har en ränta nu ocksa på 1.39 och lär väl få ca 4.40% om inte mer.. sån enorm ångest och stress konstant.. hur ska vi klara hösten/vintern.. 2 småbarn på det också.. försöker tänka att det kommer bli bättre men just nu känns det väldigt svårt.. samtidigt läser jag mycket av det ni skriver och det känns lite lättare att man aldrig är ensam..
Huaa... det kommer bli kännbart, den saken är klar. Tror också att vi kommer få ränta över 4%. Har gått genom alla våra abonnemang och tagit bort väldigt mkt, sist rykte papperstidningen som jag velat ha som lite "lyx" men det är inte värt 500 kr/mån, de behövs på annat håll, håller mig till nyhetsappar istället. Det gäller att trolla med knäna.

Cecilia

V.I.P
Meddelanden
840
Mottagna reaktioner
636
Poäng
617
Fram tills jag släppte de sista krediterna så var jag tvungen att ta av de varje månad, så fort jag hade betalat in så tog jag ut för att klara månaden. Men nu har jag inte sådana "livlinor" längre, det var läskigt men det var det enda rätta att göra, annars bryter man aldrig cirkeln. Men det var nödvändigt under en lång period. Har också dragit in på allt som går och konsumtionen har varit i princip noll under flera år, bara när ngt gått sönder.
Ta det i den takt du kan och förmår, man ska orka kämpa.
Så sant som duvskriver. Söker extra arbete och måste kämpa men det är tufft men man måste ta det i sin takt för att orka

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp