• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Något bra jag gjort idag -tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
@Lilaros du behöver inte värdera kurslitteraturen. Gå bara med i en grupp som handlar med kurslitteratur inom det du säljer. Är det från ett program än bättre, hitta då gruppen för samma program för samma lörosäte. Och så får folk komma med bud. Då kan du prioritera snabb affär med.

Jag sålde min terminslitteratur i början på nästa termin hela studietiden så. (och la pengarna på att köpa ny på samma vis. Ett evigt kretslopp tills de bytte ut litteraturen och man surt fick hosta upp 4000...)

Dock är ju kurslitteratur färskvara i många fall, men beror ju på utbildning.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Sålt något för 200 kr, kommer behöva studera ett tag framöver och en massa annat så kanske inte är så aktiv. Måste klara min examen. ._. Är jättejättenervös. Min dröm håller på att gå i uppfyllelse, får ont i kroppen bara av att tänka på det. :D återkommer om tio dagar med en uppdatering.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Kan inte hålla mig. sålde något för 300 kr på loppis, något på tradera för 20 och en bok för 100 kr på blocket! Det ni!
Nu strömmar pengarna in.
 
  • Gilla
Reaktioner: A27

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Lilaros du ären bra inspiration, igår fick jag sålt en sak som jag köpt för 199kr för 360kr på Tradera och jag lade upp två nya saker på Tradera under eftermiddagen, ena blev sålt nästan direkt för 600kr och har bud på 50kr på den andra, det är dessutom soprumsfynd så det är "gratispengar" in på kontot :)

sålde dotterns gamla överblivna blöjor på Marketplace för 500kr idag visst en förlust då det var 7½ paket men ändå pengar in :)

jag och frugan är dock lite irriterade idag, grannen har två barn som ofta leker hos oss, dom är alldeles vilda, gör en massa dumma saker, rutar runt, skitar ner, förstör, får glass och mat nästan varje dag här, dottern som är lugn och skötsam skulle först få leka hos dom idag men hon blev utsparkad "du får inte komma in här" jätteledsen och till och med vår 3-åriga dotter förstår ju att detta är jätteorättvist, vi pratar nu om att porta dom helt från att komma in hos oss igen, tråkigt då här ute på landet så är det i stort sett hennes enda vänner, men någon måtta får det vara :(
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Hej Alex! Ja, mitt nyfunna tips är att jag har kört lite mer på fast pris än auktion. Trodde inte någon skulle nappa men jag har redan sålt saker för 2075 kr idag. :)

Det är som att kunderna tycker att man värderar det högre och blir mer sugna själva än när det står ”1 kr” och man får pengar direkt eller om 1-2 dagar om man inte säljer dyra saker och har klarna dvs. Tips är väl att kopiera specifikationer på prylen från en annan sida online och skriva eventuella brister och vara ärlig men också lyfta varan, vilket du säkert gör. En klok kvinna sa till mig att alltid lägga folks förväntan under det som kan presteras och förvåna dem istället för att lova saker och göra någon besviken.

Ja, träning skulle man ha kommit igång med. Smart att sälja kurslitteratur... jag har ca 50-60 böcker som ska ut men att kolla priser på alla känns ”kul”. :)
Åh, plugg. Jag har en liknande sits, har ett yrkesdiplom i lokalvård, har jobbat telefonjobb, second hand, café m.m. Men har över 300 högskolepoäng, en 2-årig examen och 6 dagar på mig att rätta småfel på c-uppsats för en 3-årig examen i annat ämne. Man borde strida järnet för att klara det. Vill sätta igång... är rädd att misslyckas. Vi får peppa varandra. Jag har sökt komvux i höst, olika slags ekonomi och matte 3, för det kan vara något bra att behöva men vet inte om jag kommer in. Ville söka en master men fick inte G på uppsatsen första vändan. Var inlagd på hjärtintensiven och drog mig upp från sängen för att skriva klart uppsatsen Och möttes senare av ”den är tyvärr underkänd och måste kompletteras”. :p Man kämpar hårt som människa.


2075 är inte dåligt alls ;o Ska prova lite mer med fastpriser. Jag har tagit bort Klarna som alternativ just eftersom att det dröjer innan man får pengarna. Har aldrig förstått varför dem håller på dem så länge..

Du har ju precis fått bebis och ut och träna kanske inte är det mest naturliga då :) Jag har inte haft något att skylla på vad gäller träning även om jag jobbat 10 timmars pass och ibland dubbla pass. Jag måste ju komma bort från det här livet och att jobba inom räddningstjänsten är har blivit som en slags back-up idé om det inte blir något av min utbildning. Vet inte om dem skulle ta emot mig ens är ganska kort och inte särskilt muskulös.

Åh vad kämpigt med studierna! Men jag tror att du klarar det :) Inte för att jag känner dig men vet att sådant tar sin tid. Jag skulle själv tagit ut min master för två år sedan men blev första vändan lämnad av min dåvarande respektive och andra vändan hade jag svåra magsår och ett missfall på det. Är kanske delvis därför jag öppnat upp mitt hem för många katter för att slippa tackla det.
Har också sökt några utbildningar i höst som jag vet att jag kommit in på som ska komplettera min utbildning så hoppas att det ska leda till något. Mastern får jag göra färdig nu också i höst är det tänkt.

Oj nu var jag väldigt personlig x) Men ja heja oss!
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
2075 är inte dåligt alls ;o Ska prova lite mer med fastpriser. Jag har tagit bort Klarna som alternativ just eftersom att det dröjer innan man får pengarna. Har aldrig förstått varför dem håller på dem så länge..
men det är ju bara stora summor som dröjer lite (skydd mot bedrägerier) eller om du som säljare är ny/har få/dåliga omdömen (bedrägeri skydd) som det dröjer, annars får man ju pengarna nästa bankdag

Klarna är så skönt att kunna betala med mitt kreditkort (upp till 60 dagars kredit på mitt kort), jag väljer ofta bort säljare som inte tar Klarna, jag är nog inte ensam (är ju lägre säkerhet dessutom) = varorna säljs billigare, Klarna köp betalar jag direkt efter auktionsavslut, auktioner utan Klarna dröjer jag ofta med, vänta på pengar, vänta in lön, vänta in månadsskifte, nästan som att vänta in en påminnelse från säljaren, ja dom får skylla sig själva som inte erbjuder Klarna (eller PayPal)

jag fick nyss mejl från Klarna, imorgon (idag) när jag vaknar har jag 1086kr från Klarna på kontot, 427kr från lördagens försäljning och 659kr ifrån söndagens försäljning :)
jag har köpt/sålt över 2000 varor på Tradera
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Idag har jag sålt för
580 ca.
Känner mig avslappnad och positiv.
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp