• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Nån mer som ska ansöka om förtidsåterbetalning av skatteåterbäringen??

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Grattis!
Om jag förstod informationen på sidan rätt behöver man bifoga lönespecifikationer och ange hur mycket ränta man betalat under året, stämmer det ?

mvh

Jag vet inte exakt vad dom kräver men jag tänker att ju tydligare ens ansökan är ju smidigare borde det gå.

Det jag skickade in var:

•Ansökningsblanketten

•Lönespecifikation från december som visade årets inbetalda skatt från arbetsgivare.

•Beslut från KFM om utmätning.

• En egen skatteuträkning som jag gjorde på deras hemsida där jag fyllde i beräknat underskott(inbetald ränta) : https://app.skatteverket.se/rakna-s...trakning/rakna-ut-skatt/fyll-i-dina-uppgifter


För mig kom ju som sagt beslutet samma dag som dom fick in det så bevisligen så var ju mitt underlag tillräckligt och jag slapp därmed kompletteringar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trocca

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
27 September 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag vet inte exakt vad dom kräver men jag tänker att ju tydligare ens ansökan är ju smidigare borde det gå.

Det jag skickade in var:

•Ansökningsblanketten

•Lönespecifikation från december som visade årets inbetalda skatt från arbetsgivare.

•Beslut från KFM om utmätning.

• En egen skatteuträkning som jag gjorde på deras hemsida där jag fyllde i beräknat underskott(inbetald ränta) : https://app.skatteverket.se/rakna-s...trakning/rakna-ut-skatt/fyll-i-dina-uppgifter


För mig kom ju som sagt beslutet samma dag som dom fick in det så bevisligen så var ju mitt underlag tillräckligt och jag slapp därmed kompletteringar.

Tack! Kontaktade du alla långivare och bad om uppgifterna ang betald ränta under året eller räknade du själv genom dina fakturor? Jag har massvis med olika långivare...
 

Ljusare_Tider

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 Oktober 2018
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
Tack! Kontaktade du alla långivare och bad om uppgifterna ang betald ränta under året eller räknade du själv genom dina fakturor? Jag har massvis med olika långivare...

Jag gjorde det ganska så enkelt för mig och skrev in samma underskott som jag hade i min senaste deklaration(inkomstår 2019), då jag vet med mig att jag har haft högre räntekostnader under inkomståret 2020 så kommer jag därmed inte att riskera att få restskatt utan får förmodligen ett par tusen ytterligare när slutskattebeskedet kommer.

Så har du haft liknande lånekostnader under 2020 som 2019 så skulle jag rekommendera dig att göra så, är ju som sagt en hel del jobb med att räkna fram alla räntekostnader på egen hand.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp