Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nån mer som ska ansöka om förtidsåterbetalning av skatteåterbäringen??

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Meddelanden
1 469
Mottagna reaktioner
424
Poäng
557
Förra året ansökte jag om förtids återbetalning av skatteåterbäringen och fick loss ca 10 tusen i januari,vilket räddade mig från kronofogden. Nu börjar de knacka lite o ekonomin igen då jag inte börjar jobba förens i april och min föräldrar penning snart tar slut.. Tänkte prova o ansöka igen i januari för o se om jag kan få loss lite om jag får tillbaka nå på skatten förstås.

Fler som som ska ansöka ?

Förra året ansökte jag om förtids återbetalning av skatteåterbäringen och fick loss ca 10 tusen i januari,vilket räddade mig från kronofogden. Nu börjar de knacka lite o ekonomin igen då jag inte börjar jobba förens i april och min föräldrar penning snart tar slut.. Tänkte prova o ansöka igen i januari för o se om jag kan få loss lite om jag får tillbaka nå på skatten förstås.

Hur gör man det? Behövs det nån särskild orsak till varför man ska få de tidigare ?

Hur gör man det? Behövs det nån särskild orsak till varför man ska få de tidigare ?

Jag gick in på Skatteverket o skrev ut den där lappen förtids återbetalning av skatt o fyllde i sen skrev ja ut fem löne specifikationer oxå för dom ville tydligen ha de o så lämna ja in ansökan på Skatteverkets kontor..man kan skicka me posten med...så va de bara o avakta.

Jag hade en skuld hos kronofogden då samt mer påväg så därför jag fick de beviljat...Nu kommer ekonomin bli kämpig o vill inte hamna där igen så ska se om ja får beviljat denna gång med:(

Kan man få detta utbetalt tidigast i januari i så fall eller hur funkar det? Kan jag ansöka om det nu ?

Kan man få detta utbetalt tidigast i januari i så fall eller hur funkar det? Kan jag ansöka om det nu ?

Jag ansökte i början av januari sen kom utbetalningen i mitten av januari om ja inte mins fel...OM man ska få tillbaka nå förstås. Vet inte om man kan ansöka tidigare?? Tror de måste va i januari på nya året men ja kan ha fel?

Postade min ansökan 30/12 och nu vid 22.50 så fick jag ett beslut att det har beviljats och betalats ut i kivra.

Oerhört snabb hantering måste jag säga och är dessutom supernöjd då det släckte hela min skuld hos KFM vilket gör att jag slipper löneutmätning som skulle ha startat i januari :D

Postade min ansökan 30/12 och nu vid 22.50 så fick jag ett beslut att det har beviljats och betalats ut i kivra.

Oerhört snabb hantering måste jag säga och är dessutom supernöjd då det släckte hela min skuld hos KFM vilket gör att jag slipper löneutmätning som skulle ha startat i januari :D

Grattis!
Om jag förstod informationen på sidan rätt behöver man bifoga lönespecifikationer och ange hur mycket ränta man betalat under året, stämmer det ?

mvh

Nej jag ska inte ansöka om något sånt..

Grattis!
Om jag förstod informationen på sidan rätt behöver man bifoga lönespecifikationer och ange hur mycket ränta man betalat under året, stämmer det ?

mvh

Jag vet inte exakt vad dom kräver men jag tänker att ju tydligare ens ansökan är ju smidigare borde det gå.

Det jag skickade in var:

•Ansökningsblanketten

•Lönespecifikation från december som visade årets inbetalda skatt från arbetsgivare.

•Beslut från KFM om utmätning.

• En egen skatteuträkning som jag gjorde på deras hemsida där jag fyllde i beräknat underskott(inbetald ränta) : https://app.skatteverket.se/rakna-s...trakning/rakna-ut-skatt/fyll-i-dina-uppgifter

För mig kom ju som sagt beslutet samma dag som dom fick in det så bevisligen så var ju mitt underlag tillräckligt och jag slapp därmed kompletteringar.

Jag vet inte exakt vad dom kräver men jag tänker att ju tydligare ens ansökan är ju smidigare borde det gå.

Det jag skickade in var:

•Ansökningsblanketten

•Lönespecifikation från december som visade årets inbetalda skatt från arbetsgivare.

•Beslut från KFM om utmätning.

• En egen skatteuträkning som jag gjorde på deras hemsida där jag fyllde i beräknat underskott(inbetald ränta) : https://app.skatteverket.se/rakna-s...trakning/rakna-ut-skatt/fyll-i-dina-uppgifter

För mig kom ju som sagt beslutet samma dag som dom fick in det så bevisligen så var ju mitt underlag tillräckligt och jag slapp därmed kompletteringar.

Tack! Kontaktade du alla långivare och bad om uppgifterna ang betald ränta under året eller räknade du själv genom dina fakturor? Jag har massvis med olika långivare...

Tack! Kontaktade du alla långivare och bad om uppgifterna ang betald ränta under året eller räknade du själv genom dina fakturor? Jag har massvis med olika långivare...

Jag gjorde det ganska så enkelt för mig och skrev in samma underskott som jag hade i min senaste deklaration(inkomstår 2019), då jag vet med mig att jag har haft högre räntekostnader under inkomståret 2020 så kommer jag därmed inte att riskera att få restskatt utan får förmodligen ett par tusen ytterligare när slutskattebeskedet kommer.

Så har du haft liknande lånekostnader under 2020 som 2019 så skulle jag rekommendera dig att göra så, är ju som sagt en hel del jobb med att räkna fram alla räntekostnader på egen hand.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp