Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nån som fått hjälp av skuldsanera.com?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Meddelanden
1 469
Mottagna reaktioner
424
Poäng
557

Någon som fått hjälp av dom? Hur såg er ekonomi ut? Har fått hjälp av dom o fylla i en ansökan som nu är inskickad.

Dom tar betalt för det skuldrådgivare gör gratis.
Verkar vara upplagt som en månadstjänst där det dras månadsvis, sett det på flera kontoutdrag

Någon som fått hjälp av dom? Hur såg er ekonomi ut? Har fått hjälp av dom o fylla i en ansökan som nu är inskickad.
Scam.
Tjänsten är gratis via kommun, alla tjänster som erbjuder detta är SCAM. Du får INGET för pengarna.

Senast ändrad:
Jag har själv frågat om dessa i forumet utan att ha fått mer än pekpinnar som svar.

Det kan finns många anledningar man har brottats med innan man söker extern hjälp.

Det som kan tänkas enkelt för vissa kan vara svårt för andra, som att fylla i en ansökan.

Sen kan man av olika anledningar känna sig obekväm att gå till "grannen som jobbar med skuldrådgivning på kommun" eller "Asta på kommunen vars son leker med min son"

Skammen kan göra så ont att det underlättar att be någon man inte känner om hjälp. Är kostnaden rimlig så kan man känna att det är värt.

Tyvärr kan jag inte bistå med din fråga och jag har även googlat. Hoppas du får hjälp!

Bättre att söka hjälp av budget och skuldrådgivare i kommunen. Allt vad jag läst om den tjänsten har bara varit att det kostar mer än det smakar.
Vad är det du vill ha hjälp av dom med ?

Dom hjälpte mig o skickade in ansökan till en jurist som ska kolla om jag kan få hjälp med en såkallad skuldsanering osv. Jag avaktar o väntar på svar av dom. Har en skuld hos kronofogden samt två inlasso grejer som tickar på så gör ett försök med det här,om det var rätt de vet jag inte men jag provar :(

Dom hjälpte mig o skickade in ansökan till en jurist som ska kolla om jag kan få hjälp med en såkallad skuldsanering osv. Jag avaktar o väntar på svar av dom. Har en skuld hos kronofogden samt två inlasso grejer som tickar på så gör ett försök med det här,om det var rätt de vet jag inte men jag provar :(

Hur mycket är din totala skuld på och hur mycket tjänar du per månad?

Har du varit hos en budget och skuldrådgivare innan ?
Tänker mest att skuldsaneringsenheten kanske tycker att det är pengar som kunde lagts på något annat.

Juristen har ingenting med skuldsanering att göra, det är kronofogden som bestämmer om du ska få sanering eller inte.
Pengar i sjön tyvärr, det är gratis att söka p hemsidan och via skuldrådgivare.

Det här är ett enkelt sätt att tjäna pengar på människor som är i en utsatt ekonomisk situation. Du kommer tyvärr inte få den hjälp du förväntar dig. Det är KFM som avgör om du får skuldsanering, inte en jurist.

Följ gärna upp hur de går sen.

Asså inga pekpinnar eller så. Men du kan ju ansöka om skuldsanering helt utan hjälp. Det är ju inte direkt svårt. Jag som har svår depression och utmattning löste detta. Visst det tog tid men själva utförandet är inte direkt komplicerat.

Behöver du hjälp med ansökan. Finns kunskapen här på forumet.

Du kan PMa mig om du vill ha hjälp med.

Kontaktade dom idag för o kolla hur de gått med min ansökan och kronofogden har tagit emot den och nu håller en jurist på o driver på det där typ fick jag te svar så är väl värt o avakta ett tag till?:/

Viste inte att man kunde skicka in skuldsanering själv,sorry ja måste va helt efter...

Kontaktade dom idag för o kolla hur de gått med min ansökan och kronofogden har tagit emot den och nu håller en jurist på o driver på det där typ fick jag te svar så är väl värt o avakta ett tag till?:/

Viste inte att man kunde skicka in skuldsanering själv,sorry ja måste va helt efter...
Det jag vill råda dig om är att avsluta all form av kontakt du har med skuldsanera.com samt sluta betala. Omedelbart. De kommer mjölka varenda krona du har på att göra absolut ingenting.
Hur vet du att att Kronofogden tagit emot din ansökan, är det uppgifter från skuldsanera.com eller har du fått något brev från Kronofogden?

Avsluta så fort du kan. Dom mjölkar dig bara på pengar. Kolla själv med KF att din ansökan inkommit (du borde fått brev om det redan eftersom det är din ansökan och inte företagets).

Väldigt farligt o lämna ut sina uppgifter och kreditkort till såna här företag som är scam. Risken är att dom får tag i dina kortuppgifter och tar alla dina sparade pengar.

Vilka källor har ni på att företaget är scam?
(förutom gissningar & antaganden)
Det är just dessa länkar jag efterlyste tidigare då jag själv inte hittade ett enda omdöme på nätet, ej heller fann jag detta bolag i någon tråd för diskussioner så bortse från antaganden, gissningar och 'skuldsanera kan du ansök om själv', jag är intresserad av fakta kring att ni skriver scam. Tex har ni anlitat dom själva? Vad har dom mjölkat er på? Gjorde dom jobbet? Eller tog dom bara era pengar? Anmälde ni? Bedrägeriföretag brukar hamna snabbt på spärrlistor. Hittar dom inte där.

Huruvida bolaget är scam eller inte kan jag inte uttala mig. Däremot, att betala 299 kr PER MÅNAD för att få hjälp med att ansöka om skuldsanering kan väl inte annat sägas vara en aning oseriöst. Det är ingen raketforskning att författa en ansökan själv och den hjälp deras ”jurister” erbjuder är samma hjälp som kommunens budget-och skuldrådgivare ger. Helt gratis dessutom.

Det är just dessa länkar jag efterlyste tidigare då jag själv inte hittade ett enda omdöme på nätet, ej heller fann jag detta bolag i någon tråd för diskussioner så bortse från antaganden, gissningar och 'skuldsanera kan du ansök om själv', jag är intresserad av fakta kring att ni skriver scam. Tex har ni anlitat dom själva? Vad har dom mjölkat er på? Gjorde dom jobbet? Eller tog dom bara era pengar? Anmälde ni? Bedrägeriföretag brukar hamna snabbt på spärrlistor. Hittar dom inte där.
Att man inte skriver ut sitt företagsnamn, org.nr, adress o s v, det ska tydligt framgå av hemsidan.

Kolla på "omdömena" de har publicerat. Välj ut ett stycke med text och googla det inom citationstecken.

Exakt samma omdömen finns publicerade på bl.a. https://www.indraget.se/start/, med andra namn och "skulder" utbytt mot "körkort".

Registrar Data
Registrant Contact Information:
Name

REDACTED FOR PRIVACY
Organization
REDACTED FOR PRIVACY
Address
REDACTED FOR PRIVACY
City
REDACTED FOR PRIVACY
Postal Code
REDACTED FOR PRIVACY
Country
SE
Phone
REDACTED FOR PRIVACY
Fax
REDACTED FOR PRIVACY
Email
stringImage

Administrative Contact Information:
Name

REDACTED FOR PRIVACY
Organization
REDACTED FOR PRIVACY
Address
REDACTED FOR PRIVACY
City
REDACTED FOR PRIVACY
Postal Code
REDACTED FOR PRIVACY
Country
SE
Phone
REDACTED FOR PRIVACY
Fax
REDACTED FOR PRIVACY
Email
stringImage

Technical Contact Information:
Name

REDACTED FOR PRIVACY
Organization
REDACTED FOR PRIVACY
Address
REDACTED FOR PRIVACY
City
REDACTED FOR PRIVACY
Postal Code
REDACTED FOR PRIVACY
Country
SE
Phone
REDACTED FOR PRIVACY
Fax
REDACTED FOR PRIVACY
Email
stringImage
Dom vill verkligen inte att någon ska veta vem som ligger bakom domänen.

Då har vi nog rett ut att företaget är ett scam trots allt.

Logga in på Kronofogdens hemsida (mina sidor) med ditt bankid, där kan se vilka ansökningar som gjorts. Tror dock precis som alla andra här att du ska avsluta med skuldsanera.com så fort som möjligt.

Senast ändrad:
Ja vi får väl en återkoppling av TS så småningom

Absolut att jag ser att hemsidan har frågetecken. Det var just därför jag efterlyste referenser i tidigare trådar.

Själv skulle jag aldrig för mitt liv gå till skuldrådgivaren i min lilla kommun. Skammen att blotta sig avskräcker.

Självklart kan du ansöka själv MEN en del föredrar att ta extern hjälp.

299 kr/månad är utan uppsägningstid och utan bindningstid.

Hoppas på återkoppling från TS

Av alla trådar här på forumet om skuldsanering till höger och vänster har jag svårt att förstå hur man kan ha missat att man kan skicka in själv.

Som nu många skrivit, säg upp det där, ansök själv och spara de pengar abonnemanget kostar sig.

Av alla trådar här på forumet om skuldsanering till höger och vänster har jag svårt att förstå hur man kan ha missat att man kan skicka in själv.

Som nu många skrivit, säg upp det där, ansök själv och spara de pengar abonnemanget kostar sig.
Ibland är man så stressad så man blir blockerad och inte ser klart.

Sorry om jag e trög men vadå menar ni att det där företaget bara är en bluff??:/

Sorry om jag e trög men vadå menar ni att det där företaget bara är en bluff??:/
Kanske inte 100% bluff men du betalar för något som finns gratis och du får inte mer hjälp där. De kan inte göra något mer än vad du kan göra själv, framförallt efter att ansökan är inskickad.
Gör dig själv en tjänst och spara pengarna som du betalar till företaget.

Men sluta bara uppmuntra till att använda sånt här. Gjort är gjort, men fler ska inte behöva kasta pengar de inte har i sjön.

Har du fått i kivra att den är mottagen? Kommer dagen efter.
Och det du sa om att en jurist kollar på den så är det inte, det är kronofogden som gör det när dem fått in den att ha någon slags egen jurist kommer ej att hjälpa

Senast ändrad:
Asså inga pekpinnar eller så. Men du kan ju ansöka om skuldsanering helt utan hjälp. Det är ju inte direkt svårt. Jag som har svår depression och utmattning löste detta. Visst det tog tid men själva utförandet är inte direkt komplicerat.

Instämmer. Jag sökte också själv. Förstår inte vad man ska ha en skuldrådgivare till överhuvudtaget. Kan man inte ens fylla i en ansökan eller ett formulär själv så bör man nog fundera på ens egen existensberättigande eller sjukskriva sig på obestämd tid.

Personligen hade jag skämts som en hund om jag behövt gå till en skuldrådgivare för att få hjälp med att fylla i ett formulär.

Tragiskt att vuxna människor inte klarar av att fylla i ett enkelt formulär.

Kan låta cynisk och spydig i tonen, jag vet. Men jag blir innerligt trött på folk som använder sig av en skuldrådgivare när det är lätt som en plätt att fylla i ansökan själv med bank-id:tummen:

Instämmer. Jag sökte också själv. Förstår inte vad man ska ha en skuldrådgivare till överhuvudtaget. Kan man inte ens fylla i en ansökan eller ett formulär själv så bör man nog fundera på ens egen existensberättigande eller sjukskriva sig på obestämd tid.

Personligen hade jag skämts som en hund om jag behövt gå till en skuldrådgivare för att få hjälp med att fylla i ett formulär.

Kan låta cynisk och spydig i tonen, jag vet. Men jag blir innerligt trött på folk som använder sig av en skuldrådgivare när det är lätt som en plätt att fylla i ansökan själv med bank-id:tummen:
Vilket nedvärderande resonemang.
Självklart bör man ta hjälp av skuldrådgivare, i synnerhet om man mår dåligt och allt är bara rörigt.

Alla människor har olika förutsättningar och kapacitet. I en redan utsatt situation så kanske man inte har orken att ta tag i det själva.
Jag tycker att det är du som borde ha svansen mellan benen med din dåliga människosyn.

Den cyniska tonen och att slå på den som redan ligger verkar vara mer viktigt än att stötta, hjälpa och förstå. Det du kaffesump bör fråga dig själv är skäms du inte för att vara med i denna grupp? Du borde kanske skämmas som en hund? Kan du inte sköta din ekonomi? Alla ekonomiskt skötsamma håller sig väl i från grupper som lånforum? Man lånar inte man investerar och sparar? Tragiskt att vuxna människor inte klarar av att fylla i ett enkelt formulär? Tycker du inte det är tragiskt att du var tvungen att söka skuldsanering? Man ställer sig väl inte i den sitsen? Jag skulle skämmas att behöva söka skuldsanering, eller är jag bara ironisk för att belysa sarkasmen som bokstavligen flödar på detta forum. Ska vi i detta forum kasta sten i glashus?

Det är inte bara för att fylla i ett formulär. Kanske ses det som positivt att man försökt söka ekonomisk rådgivning när man väl söker skuldsanering.

Gick till skuldrådgivare vid min första ansökan men var inte för jag behövde hjälp fylla i den.

Fanns data på att om den är skickad via skuldrådgivaren så var var chansen större den blev accepterad.

I efterhand så tror jag nog mest den datan visar detta för att många skickar in en ansökan utan ens vara insolvent. Men mest min personliga åsikt kring detta, tror inte det påverkar beslutet iaf.
Logga in på KF så du verkligen ser att ansökan är inskickad, tänker mest så dom inte bara mjölkar dig på pengar nu.

Behöver inte vara en total scam företaget men dom erbjuder en tjänst som inte bör finnas då dom tävlar emot något som är gratis.

Är en jätte dålig business så svårt se dom seriösa utan mer vill utnyttja folk i en svag ställning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp