- Meddelanden
- 236
- Mottagna reaktioner
- 67
- Poäng
- 197
Senast redigerad av en moderator:
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Har gjort en intresseanmälan. Får se vad svaret blir. Man kan alltid hoppas.Följer. De har inga FAQ men jag kommer ringa upp dem imorgon.
Och de tog säkert en UC ff?Ser ut som UC
Nej, har inte ansökt, men av hemsidan att döma ser det är ut som dom skulle ta en UC vid ansökan eller tom en Scam.Och de tog säkert en UC ff?
Ok, lär ju funka som NystartfinansReloan Finans AB står under tillsyn av Finansinspektionen
Kan vara scam ändå men well.
Drar den slutsaten också. Dom kanske är mindre hökar och gamar än NS däremot, vem vetOk, lär ju funka som Nystartfinans
Vi erbjuder lån utan säkerhet från 10.000 kr upp till och med 300.000 kr. Den nominella räntan varierar mellan 10,90%-21.9% och sätts individuellt. En uppläggningsavgift och administrativa kostnader kan tillkomma.Ja som rubriken lyder
Finns det nån här som har pratat med Reloan.se ?
Du kanske blir den förstaNågon provat?

Sveas skuldfinansiering är den värsta. De kräver medsökande mmJag skulle tro att detta är väldigt likt Svea skuldfinansiering . Dom lovar inte guld och gröna skogar . Räntorna är rimliga för oss som kanske sitter med löneutmätning alt inkasso och få ett lån på detta .
Det finns ett aktivt AB på allabolag som visserligen är nystartat
Jag förutsätter att dom tar UC
Fast det är ju logiskt då dem riskerar mycket på just skuldfinansiering utan medsökande.Sveas skuldfinansiering är den värsta. De kräver medsökande mm
Nja inte alltid beror nog lite på inkomst och hur det ser ut i övrigt . Jag pratade med dom och 100000 skulle jag nog kunna få utan att ha medsökande och mina anmärkningar passerar 6 mån .Sveas skuldfinansiering är den värsta. De kräver medsökande mm
Det stämmer inte.Nja inte alltid beror nog lite på inkomst och hur det ser ut i övrigt . Jag pratade med dom och 100000 skulle jag nog kunna få utan att ha medsökande och mina anmärkningar passerar 6 mån .
Deras krav är inte logiska alls. Jag lyckades med Nystart Finans utan medsökande, borgensman, säkerhet mm.Fast det är ju logiskt då dem riskerar mycket på just skuldfinansiering utan medsökande.
vilket? Varför?Vilken skit
Du måste ha säkerhet som borgen eller fastighet för att låna hos dom. Om du redan har det så kan ju typ gå till vilken bank som helst iställetvilket? Varför?
Preliminärt ja. Då har de helt rätt att göra så.Riktigt dåliga. Mitt var preliminärt beviljat, men helt plötsligt ringer de och säger att man måste ha medsökande. Detta trots att man sagt att det inte behövs i första steget och de sagt att det inte är några problem med mina förutsättningar.
Hände samma sak med mig när jag samlade hos Nystart finans: beviljad men sen ringde dem och meddelade att jag måste ha medsökande, avslag mm. Jag var hopplös, ringde dem igen efter ca 5 dagar, förklarade läget, min nuvarande lön och min plan. Pratade med en annan handläggare och det gick bra.Riktigt dåliga. Mitt var preliminärt beviljat, men helt plötsligt ringer de och säger att man måste ha medsökande. Detta trots att man sagt att det inte behövs i första steget och de sagt att det inte är några problem med mina förutsättningar.
Preliminärt ja. Då har de helt rätt att göra så.De sa
De sa att medsökande inte behövdes när de tittade på mina förutsättningar och väntade bara på sista godkännande från kreditavdelningen. Men de har så klart ingen koll på vad de snackar om, först en grej och sen ändrar de sig…Preliminärt ja. Då har de helt rätt att göra så.
Lyckades du göra detta med Nstart utan medsökande?Hände samma sak med mig när jag samlade hos Nystart finans: beviljad men sen ringde dem och meddelade att jag måste ha medsökande, avslag mm. Jag var hopplös, ringde dem igen efter ca 5 dagar, förklarade läget, min nuvarande lön och min plan. Pratade med en annan handläggare och det gick bra.
Mitt tips är att du provar, gå igenom din ekonomi med dem, hyran, räkningar, lönen, men: du ska vara 100% ärlig. De ser allt på ditt konto och dina transaktioner, ljug aldrig, även om du har ”kanske” sorl transaktioner så säg det och spärra dig, skicka beviset till dem.
Jag är ganska okej med Nst finans, hög ränta men bättre än massor av avbetalningsplaner. Ska avvakta och förbättra mitt UC sen kör jag igen med bättre ränta. Lycka till och kom ihåg att absolut inte ljuga.
Japp. Hade bra lön, förklarade hur ser ut min plan om du godkänner min ansökan och att jag kommer även spara några lappar. Min kalkyl stämde. Men om det är okej om jag frågar: har du spel transaktioner?Lyckades du göra detta med Nstart utan medsökande?
Nix inga spel.Japp. Hade bra lön, förklarade hur ser ut min plan om du godkänner min ansökan och att jag kommer även spara några lappar. Min kalkyl stämde. Men om det är okej om jag frågar: har du spel transaktioner?
Vad bra! Som sagt, gör din egen budget: dina totala inkomster, alla utgifter samt kostnader för andra lån/amorteringsplaner. Skriv ner allt, de ser vad du betalar varje månad, om du gör det själv med ocr eller autogiro. Förklara att det kostar dig mkt och du går back, men med deras lån kommer du t.o.m. spara kanske och det stämmer att man gör det med en enkel avbetalningsplan. Du ska kunna visa dem att du har koll och kommer få kontroll. Prata i lugn och ro när du går igenom din ekonomi och budget. Jag tror/hoppas att det hjälper. Bekräfta att du vill bara samla och att du kan meddela dem alla betalningsuppgifter till de andra skulder omgående så att de kan betala dom.Nix inga spel.
Har gjort exakt såhär tidigare. Men fått avslag med motiveringen du måste ha medsökande. För man fråga vad du fick för belopp beviljat? Medsökande eller utan?Vad bra! Som sagt, gör din egen budget: dina totala inkomster, alla utgifter samt kostnader för andra lån/amorteringsplaner. Skriv ner allt, de ser vad du betalar varje månad, om du gör det själv med ocr eller autogiro. Förklara att det kostar dig mkt och du går back, men med deras lån kommer du t.o.m. spara kanske och det stämmer att man gör det med en enkel avbetalningsplan. Du ska kunna visa dem att du har koll och kommer få kontroll. Prata i lugn och ro när du går igenom din ekonomi och budget. Jag tror/hoppas att det hjälper. Bekräfta att du vill bara samla och att du kan meddela dem alla betalningsuppgifter till de andra skulder omgående så att de kan betala dom.
Med Nystart finans menar du?Har gjort exakt såhär tidigare. Men fått avslag med motiveringen du måste ha medsökande. För man fråga vad du fick för belopp beviljat? Medsökande eller utan?
Ja på nystart. Samlade du bara lån? Några inkasso?Med Nystart finans menar du?
Jag samlads nästan 200tkr utan medsökande men min lön blev typ 800kr högre när jag ringde. Hade ca 27000kr efter skatt om jag minns så det är viktigt, att man kunna klara sig utan medsökande, efter kalkylen.
Både och, inkasso, Qliro, sms lån allt skit. Sökte bara Slantar igår men thats it, kommer inte slarva mer med snabblån. Jag fick också avslag innan dess men helt ärligt jag har ljugit lite, med hyran tex och de kunde se allt. När jag blev beviljad så var jag totalt ärlig med en riktig bra plan. De betalar allt åt dig, du får inga cash på kontot.Ja på nystart. Samlade du bara lån? Några inkasso?
Okej, men det låter bra. Nej, är inte ute efter cash på kontot utan att samla allt skit.Både och, inkasso, Qliro, sms lån allt skit. Sökte bara Slantar igår men thats it, kommer inte slarva mer med snabblån. Jag fick också avslag innan dess men helt ärligt jag har ljugit lite, med hyran tex och de kunde se allt. När jag blev beviljad så var jag totalt ärlig med en riktig bra plan. De betalar allt åt dig, du får inga cash på kontot.
Tänkte fråga lite mer hur din situation ser ut. Fick du avslag när du sökte på deras sida, och ringde och de godkände? Eller var det tid emellan? Hur var din kreditvärdighet? Hur redovisade du din plan? Muntligt på telefon eller skickade du in något? Vilken ränta har du på ditt lån?Både och, inkasso, Qliro, sms lån allt skit. Sökte bara Slantar igår men thats it, kommer inte slarva mer med snabblån. Jag fick också avslag innan dess men helt ärligt jag har ljugit lite, med hyran tex och de kunde se allt. När jag blev beviljad så var jag totalt ärlig med en riktig bra plan. De betalar allt åt dig, du får inga cash på kontot.
Jag sökte tidigare med betalningsamnärkningar via Lendo. Fick erbjudande av Nystart finans och tackade ja. De ringde, gick igenom mitt konto och till slut krävde dem medsökande eller avslag. Jag provade ett år senare via Advisa, betyg var 9% tror jag med den värste batalningsanmärkningen: misskött av kredit från jävla Goodcash. Igen var det Nystart finans och samma sak,, beviljad, medsökande som krav efter deras samtal sen avslag. Skillnaden var att jag byte jobb, hade bättre årsinkomst/månadslön så jag ringde själv efter 5 dagar och förklarade med alla detaljer min situation som jag skrev innan till Nelyh och då tyckte dem att jag har bra koll och mina framtide ffsättningar ser bättre ut så de betalade alla mina gamla skulder. Jag mejlade dem alla ärenden, betalningsuppgifter OCR mm och allt var klar efter bara två dagar.Tänkte fråga lite mer hur din situation ser ut. Fick du avslag när du sökte på deras sida, och ringde och de godkände? Eller var det tid emellan? Hur var din kreditvärdighet? Hur redovisade du din plan? Muntligt på telefon eller skickade du in något? Vilken ränta har du på ditt lån?
Räntan var ganska hög men hade inget val, mellan 14 och 15%. Det var bara skönt att betala ca 3000kr/månad till dem istället för massa olika inkasso, krediter avbetalningsplaner. Jag kunde spara 7tkr/mån. Jag betalar av fortfarande mitt Nystarts lån tills jag blir av med alla UC ff, bättre betyg, scoring mm. Helt sjukt att betyget och scoring blir riktigt nice när en UC ff försvinner istället för en betalningsanmärking. Jag betalar 45kr/mån till UC och har full koll på utveklingen. Nån från Lyxfällen har rekommenderat Nystart finans. Tyckte det var konstigt då de har höga räntor, men ändå skönt att de finns för oss, för folk som jag iafTänkte fråga lite mer hur din situation ser ut. Fick du avslag när du sökte på deras sida, och ringde och de godkände? Eller var det tid emellan? Hur var din kreditvärdighet? Hur redovisade du din plan? Muntligt på telefon eller skickade du in något? Vilken ränta har du på ditt lån?
. Jav blev så glad att de kunde lösa alllt.