Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nanoflex/nanokredit dåligt bemötande

hej.

Vill bara upplysa alla så att ni inte behöver uppleva samma otrevlighet som jag nyss gjorde. Jag ringde nanokredit då jag fått avslag på en ansökan tidigare och dem utgett att sålänge jag har en deklarerad inkomst av tjänst på över 50 000 så ska de va lugnt. Det har Jah, men har även ett underskott av kapital då min sammanräknade inkomst blir då mycket lägre. Bisonde sa hur jag ska fråga nanokredit vad de är dem är intresserad av. Får prata med en jätteotrevlig kvinna som först säger min deklarerade inkomst av tjänst, sedan när kah frågar varför jag då inte blir godkänd på den inkomst jag har så blir hon osäker. Jag frågar igen är det min inkomst av tjänst ni är intresserade av. Ja svarar hon. Då vill jag att ni gör en ny kreditkontroll, då får jag till svar att om jag inte går igenom kan de inget göra. Därefter säger hon att jag måste ha förlåg deklarerad inkomst. Svarar henne att jag har en viss summa deklarerad inkomst av tjänst minus underskott av kapital som blir en viss sammanräknad summa. Då svarar hon att ja det är ju den sammanräknade vi är intresserad av vilket jag sagt hela samtalet.

Mycket otrevlig och elak ton från denna kvinna. Detta gör mig upprörd och som kund ska man inte bli behandlad såhär.

Vill även varna andra som kanske funderat på lån, se till så den sammanräknade inkomsten efter underskott av kapital är minst 50 000. Annars kan man ju strunta i å ansöka

Senast ändrad:
Vet precis vad du menar var med om något liknade 2013-1014 hade då lånat och betalat tillbaka både hos Nanokedit och Nanoflex och det var aldrig några problem, men plötslig fick jag avslag och gjorde då precis som du gjorde ringde upp och frågade varför. Den person som jag då pratade med hos kundtjänst var väldigt oförskämd och svarade att hon visste inte varför jag fått avslag och det var bara för mig att acceptera. Jag frågade då vem som tagit beslutet och det vara deras kreditgrupp som tog de besluten. Jag bad då att få prata med någon som tog kreditbeslut men det blev tvärt nej det fick jag inte. Det var sista gången jag lånade från dem och sättet hur hon uttryckte sig gentemot mig fick känna mig så liten och värdelös för att jag pga av min ekonomi som måste söka dessa skitlån. Inte nog att man mår dåligt och känner sig mindervärdig när man är i smslånekarusellen man kan åtminstone få bli behandlad på rätt sätt.

Exak
Vet precis vad du menar var med om något liknade 2013-1014 hade då lånat och betalat tillbaka både hos Nanokedit och Nanoflex och det var aldrig några problem, men plötslig fick jag avslag och gjorde då precis som du gjorde ringde upp och frågade varför. Den person som jag då pratade med hos kundtjänst var väldigt oförskämd och svarade att hon visste inte varför jag fått avslag och det var bara för mig att acceptera. Jag frågade då vem som tagit beslutet och det vara deras kreditgrupp som tog de besluten. Jag bad då att få prata med någon som tog kreditbeslut men det blev tvärt nej det fick jag inte. Det var sista gången jag lånade från dem och sättet hur hon uttryckte sig gentemot mig fick känna mig så liten och värdelös för att jag pga av min ekonomi som måste söka dessa skitlån. Inte nog att man mår dåligt och känner sig mindervärdig när man är i smslånekarusellen man kan åtminstone få bli behandlad på rätt sätt.
exakt!!!

Man är ju lika mycket människa för det. Jag vart arg gentemot henne också då å sa att man faktiskt inte behöver vara så otrevlig när jag bara ringer för att fråga så jag förstår. Bad dem även ändra på sin sida så de står deklarerad sammanräknad inkomst. Kommer aldrig mer använda mig av dem

Först skriver du att hon var jättetrevlig, sen var hon jätteotrevlig och hade en mycket dålig ton? Låter mer som om du inte ville ge med dig och inte accepterade deras nekande besked. Nano är enligt mig svåra att få lån hos, jag har aldrig fått en krona där i lån och jag hade långt över 50.000:- i deklarerad inkomst när jag sökte lån där omkring 2013. Men det är bra, dom ska inte ge massa unga människor med låga inkomster lån som ställer till det för dom i framtiden. Det är Nanos eget beslut att inte låna ut till personer av diverse skäl. Det tycker jag är bra! Tänk om alla nekat mig och många andra som inte hade rätt förutsättningar för alla lån vi har tagit.

Dessutom när det syns i kreditupplysningar och liknande att många lån sökts och tagits, det är uppenbart i så många fall att det handlar om spelmissbruk och liknande. Skulle fler ta ansvar så vore det enbart av godo!

Du borde tacka dom!

Senast ändrad:
Det skulle vara jättebra om räntetak även i Sverige och de som inte kan uppfylla de kraven skulle få sluta sin verksamhet. Vad gäller Nano så förstår jag inte hur de tänker att låna ut till dem inte som inte klarar av deras kreditkrav och avslå ansökningar av dem som klarar av det. Dessutom som borde deras kundtjänst lära sig hur de ska behandla sina låntagare.

Först skriver du att hon var jättetrevlig, sen var hon jätteotrevlig och hade en mycket dålig ton? Låter mer som om du inte ville ge med dig och inte accepterade deras nekande besked. Nano är enligt mig svåra att få lån hos, jag har aldrig fått en krona där i lån och jag hade långt över 50.000:- i deklarerad inkomst när jag sökte lån där omkring 2013. Men det är bra, dom ska inte ge massa unga människor med låga inkomster lån som ställer till det för dom i framtiden. Det är Nanos eget beslut att inte låna ut till personer av diverse skäl. Det tycker jag är bra! Tänk om alla nekat mig och många andra som inte hade rätt förutsättningar för alla lån vi har tagit.

Dessutom när det syns i kreditupplysningar och liknande att många lån sökts och tagits, det är uppenbart i så många fall att det handlar om spelmissbruk och liknande. Skulle fler ta ansvar så vore det enbart av godo!

Du borde tacka dom!
Vill bara påpeka att jag aldrig haft något spelmissbruk eller något annat missbruk det som fick mig att börja med smslån det var dålig ekonomi pga låg sjukpension och att jag är ensamstående med 2 barn. Men jag har inte haft något smslån eller någon avbetalningsplan på över 1 år nu.

Vill bara påpeka att jag aldrig haft något spelmissbruk eller något annat missbruk det som fick mig att börja med smslån det var dålig ekonomi pga låg sjukpension och att jag är ensamstående med 2 barn. Men jag har inte haft något smslån eller någon avbetalningsplan på över 1 år nu.

Näpp, men det är ändå väldigt vanligt. Om ett smslåne-bolag ser på en kreditupplysning att en inkomst ligger runt 50.000:- och att mängder av lån ansökts om och tagits, då är det direkt oansvarigt att låna ut pengar till denna person. Dels finns ingen återbetalningsförmåga, dels är det ett lånebeteende som är skadligt för den enskilde som kommer orsaka problem.

Därtill tyder sådant trots allt mycket ofta på något slags missbruk, ofta gällande spel särskilt när det handlar om unga män. Smslåne-bolag ska inte skuldsätta unga människor, med årsinkomster på runt 50.000:-, för livet och medorsaka att kunden har tiotals lån och ett tydligt dåligt lånebeteende som ofta har en orsak.

Var istället arg på politikerna och myndigheterna som ser detta och inte gör något åt det och därtill anser att unga människor utan jobb ska kunna ha årsinkomster så som nivåer på 50.000:- vilket givetvis inte går att ens leva på och ännu mindre betala några lån på.

Du borde tacka dom!
Jag har skrivit från mobilen så skulle va otrevlig inte trevlig. Jag har enbart ifrågasatt vad de menar och velat förstå vad som var fel... Har aldrig tidigare haft problem med lån där därmed att jag ville förstå

Jag har skrivit från mobilen så skulle va otrevlig inte trevlig. Jag har enbart ifrågasatt vad de menar och velat förstå vad som var fel... Har aldrig tidigare haft problem med lån där därmed att jag ville förstå
Jag förstår precis vad du menar även om man plötsligt inte inte anses vara kreditvärdig för att låna av Nano trots att man alltid varit det tidigare så ska man ändå bli bemött med respekt av deras kundtjänst och inte bli behandlad som en mindervärdig person när man undrar varför, om man vet med sig att inget har förändrats i en ekonomi. Om de nu har en verksamhet där de lånar ut till personer som dig och mig som sköter återbetalningarna som man ska efter 30-90 dagar vem ska de då låna ut till?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp