• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

NC Finance finns de kvar??

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 709
Mottagna reaktioner
7 106
Poäng
4 807
Släpper Vivus till något externt inkassobolag? För först får man ju en påminnelse från Vivus Inkasso, vad sker därefter?
Mitt lån gick till Gothia!! är jättenöjd med min avbetalningsplan!! hade redan en plan hos dem där jag betalar 600 kr per månad. De frågade hur mkt mer jag kan betala och jag sa totalt 1200 kr (alltså 600 kr till för Vivus). Hon tyckte att det var lite för lite med tanke på räntan men när jag sa att det är bättre att jag betalar så mkt jag tror att jag kan istället för att jag inte klarar av en högre månadsbelopp och det går till kfm och hon höll med!! Är så tacksam!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 709
Mottagna reaktioner
7 106
Poäng
4 807
Vivus inkasso är ju känd för att inte vara ett riktigt inkasso!!

Svårt att säga eftersom det varierar från fall till fall om och vilken sorts hjälp de erbjuder. Oftast terroriserar de bara med mejl och sms och samtal och hotar med uppsägning och kfm.
Släpper Vivus till något externt inkassobolag? För först får man ju en påminnelse från Vivus Inkasso, vad sker därefter?

Så det är svårt att svara på din fråga om vad som kommer att hända. Ligg på dem och be och böna om avbetalningsplan. Efter påtryckningar fr dig så kan de erbjuda dig en räntefri avbetalningsplan. Men då ska du helst ha förlängt lånet i typ minst 6 månader (över ett år i mitt fall innan de erbjöd avbetalningsplan och det efter så mkt tjat och ångest). Andra gången hävdade de in i det sista att de inte skulle skicka till ngt externt inkasso utan direkt till kfm om jag inte betalade 10 000 kr direkt. JAg kunde inte betala det beloppet så då sa jag att då får ni skicka till kfm så får jag ta det därifrån. Efter ca 2 ångestladdade veckor kom brev fr Gothia!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp