• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Negativa kommentarer

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bob231

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
19 December 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
22
Poäng
91
Har inte påstått att det inte är fritt. Det var bara en önskan. Tror dock att den ökande hårda tonen och fokus på annat än forumets primära syfte gör att jag snart kommer att tacka för mig (inte för att någon bryr sig :)).
Tigerkatten 007 du är en klok människa om sådana som du och syrran MFL lämnar forumet kommer det att
Bob231. Denna del kallas fritt, eller? Om du bara vill prata om lån kan du strunta i att läsa här inne kanske? Fanns väl en anledning att dem som skapa denna del. Just precis fritt skrivande?
jag hänvisar till tigerkattens inlägg. Men visst förstår jag hur du tänker
 

Ynicon

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
14 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
29
Poäng
92
Jag förstår TS men fattar inte riktigt diskussionen som uppstått sen...varför prata om vad som får och inte får skrivas? Det är väl framförallt ett forum för lån & ekonomi..Det finns ju en tråd om "allt och övrigt" där man kan skriva vad man känner för, t.ex politik. Sen finns det ju förhoppningsvis moderatorer som plockar bort olämpliga inlägg & person påhopp etc.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag förstår TS men fattar inte riktigt diskussionen som uppstått sen...varför prata om vad som får och inte får skrivas? Det är väl framförallt ett forum för lån & ekonomi..Det finns ju en tråd om "allt och övrigt" där man kan skriva vad man känner för, t.ex politik. Sen finns det ju förhoppningsvis moderatorer som plockar bort olämpliga inlägg & person påhopp etc.

Lika bra att hänga på Flashback då...
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja du, Kan inte annat än att hålla med dig.
Till och med invånarna kan man bli lack på, Och jag har föräldrar som invandrat hit ( Innan någon drar rasse kortet)[/
Har inte påstått att det inte är fritt. Det var bara en önskan. Tror dock att den ökande hårda tonen och fokus på annat än forumets primära syfte gör att jag snart kommer att tacka för mig (inte för att någon bryr sig :)).
Du ska vara kvar här ❤️
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det här forumet har varit en frisk fläkt för min egen del. Trodde aldrig att det fanns så många i "min sits", man blir ruggigt ensam som skuldsatt. Jag tycker att andan ska vara stöttande och hjälpande, vi sitter ju alla i samma båt. Sedan är det en liten gråzon ibland, man kan ju säga ifrån när man märker att någon är på väg att sätta sig i en ännu svårare situation..men det kan ju alltid göras på ett trevligt och respektfullt sätt.
Sant!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Myra om du inte förstår hur politiska beslut i exemplevis spelmissbrukfrågan, räntefrågan och ekonomiska frågor generellt hänger ihop så får ju det stå för dig. Jag tycker det finns ganska klara samband mellan dessa. Respekterar din åsikt. Sen stämmer det att jag röstar på SD och det har säkert slinkit igenom ett inlägg eller två där det framgår men dessa inlägg är utav marginell karraktär.

Ok men nu säger du emot dig själv... politiska beslut påverkar ok men även "vänstersmörja" bygger på politisk ideologi och de medlemmar här som sympatiserar med den ideologin har lika mkt rätt att delge åsikter som alla andra.
du får gilla och rösta på sd så mkt du vill, själv röstade jag på alliansen men även om vi inte gillar idén om kommunism så vill jag inte förminska de som gör det genom nedlåtande kommentarer. Man kan uttrycka sin åsikt utan att gå till personlig angrepp och idiotförklara andra och dessutom hävda att de inte bidrar ngt till detta forum. Sen behöver man inte alltid säga/skriva vad man tycker om alla andra bara för att man kan speciellt på Nätet när det så lätt kan bli missförstånd.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Har inte påstått att det inte är fritt. Det var bara en önskan. Tror dock att den ökande hårda tonen och fokus på annat än forumets primära syfte gör att jag snart kommer att tacka för mig (inte för att någon bryr sig :)).
Jag bryr mig och det vore en stor förlust om du gör det! som jag redan skrivit tidigare har flera medlemmar försvunnit. Allt sen klubben för inbördes beundran bildades och tonen hårdnade...
Men har på sistone tänkt samma tanke som du...
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Är inte denna forums del fritt? då får man väl skriva om allt och inget? tom politik ?
ja men då får vissa tåla att alla här inne inte hejar på en och samma parti och inte gå igång så fort ngn annan har en annan åsikt. Så enkelt är det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp