Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nekad att ta ut på Ferratum kredit

Hej, jag försökte ta ut från min Ferratum kontokredit som är beviljad 11000. Fick meddelande att jag ”inte uppfyller grundkraven” och därför nekad ta ut. Väldigt konstigt då jag uppfyller alla grundkrav -samt har som sagt redan en beviljad kredit. Någon som varit med om samma sak?

Hände mig i dagarna pga att jag inte tagit ut på länge. Fick skicka in en lönespec och sen öppnade dom krediten.
Kan det va samma för dig?

Hände mig i dagarna pga att jag inte tagit ut på länge. Fick skicka in en lönespec och sen öppnade dom krediten.
Kan det va samma för dig?

Ja jag har inte tagit ut på typ två år så det är säkert det! Tack för svaret!

Oj vad konstigt! Har du frågat Ferratum om det? Det står väl ingenstans att man måste ta ut minst ett x antal ggr för att krediten inte ska spärras.

Oj vad konstigt! Har du frågat Ferratum om det? Det står väl ingenstans att man måste ta ut minst ett x antal ggr för att krediten inte ska spärras.
Låter dock rimligt då ens kreditvärdighet kan ändras när det gått lång tid.

Låter dock rimligt då ens kreditvärdighet kan ändras när det gått lång tid.
Men kreditvärdigheten kan ändras även om det inte gått långt tid. Har inte hört att beviljade krediter är tidsbestämda och ska omprövas efter en viss tid?

Borde det inte stå då i villkoren, att om du inte använder din kredit si och så länge kommer en ny kreditprövning att göras?

Det var som väntat -de ville bara ha en lönespecifikation pga jag inte utnyttjat krediten på länge (2 år)

Det var som väntat -de ville bara ha en lönespecifikation pga jag inte utnyttjat krediten på länge (2 år)
Sa de nånting om hur långt tid det får gå mellan uttagen utan att en lönespec ska krävas?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp