Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nekad om man har en del underskott av kapital

Jag bara undrar om man har en del underskott av kapital om man då oftast blir nekad smslån? Någon med erfarenhet som vet. Fick avslag från Pengos utan motivering men antar att det beror på underskott av kapital. Jag har dock fast jobb.

Jag bara undrar om man har en del underskott av kapital om man då oftast blir nekad smslån? Någon med erfarenhet som vet. Fick avslag från Pengos utan motivering men antar att det beror på underskott av kapital. Jag har dock fast jobb.

Hur mycket underskott? Har du en deklarerad inkomst sen förra året? Det är den de går efter. Pengos brukar bevilja 1000 första gången. Jag får alltid avslag på kundfinans p.g.a. underskottet

Ja, jag har deklarerad inkomst på 150000 varje år. Pengos nekar mig lån men vet inte varför. Tror det är underskott av kapital. Kundfinans är okej för mig.

Är det svårt att få lån hos Kreditidag? Det står att underskott av kapital ger låg scoring. Ni som har ansökt hos dem, får ni beviljat lån eller ej?

Kreditidag

Är det svårt att få lån hos Kreditidag? Det står att underskott av kapital ger låg scoring. Ni som har ansökt hos dem, får ni beviljat lån eller ej?

Jag lånade maxbelopp några gånger i början av året utan problem även om jag har stort underskott av kapital. I våras blev jag dock plötsligt nekad och efter mailkontakt fick jag veta att "de skärpt kraven" och bl.a. godkände de inte mig längre då jag haft betalningsföreläggande.

De nekade på grund av bet. föreläggande. Så det var inte p g a underskott av kapital?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp