Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nekad på grund av betalningsföreläggande .- Nanokredit

Har haft ett lån hos Nanokredit som jag betalade tillbaka 20 dagar före utsatt tid, dvs mer än välskött. Döm av min förvåning då de idag nekade mig på grund av att jag hade en ansökan om betalningsföreläggande registrerad på mig (ej anmärkning, föreläggandet avslutat)

Har någon annan råkat ut för samma -är det bara nano som har en sådan konstig regel?

ja Nano gör så tyvärr... Inte klokt egentligen, Läs tråden om nano här på forumet

Nekad

Jag var bara sen med betalningen, betalade med påminnelsefakturan och blev nekad pga detta.

sen bet

va sen med bet får inte låna på 6månader

Skönt att nåt företag tar ansvar

Tycker att det är skönt att något företag i alla fall ställer krav. I många fall är det kanske för ert eget bästa att Ni får ett nej. Att ha ärenden hos kronofogden även om det inte ger utslag säger väl en del om ens ekonomi. Sen är det självklart så att man i vissa fall kanske får ett väl hårt beslut. Jag fick först ett avslag hos Nanokredit, men jag ringde in och blev väl omhändertagen och fick sedan låna. Dom tog sig tid att reda ut varför min upplysning blev felaktig. Grymt tillmötesgående

Jag har flera bekanta som lånat hos Nanokredit också och ingen har annat än bra att säga om dom.
/Johan

Tycker att det är skönt att något företag i alla fall ställer krav. I många fall är det kanske för ert eget bästa att Ni får ett nej. Att ha ärenden hos kronofogden även om det inte ger utslag säger väl en del om ens ekonomi. Sen är det självklart så att man i vissa fall kanske får ett väl hårt beslut. Jag fick först ett avslag hos Nanokredit, men jag ringde in och blev väl omhändertagen och fick sedan låna. Dom tog sig tid att reda ut varför min upplysning blev felaktig. Grymt tillmötesgående

Jag har flera bekanta som lånat hos Nanokredit också och ingen har annat än bra att säga om dom.
/Johan

Ja du Johan,men vem sjutton tar sms-lån om ekonomin är bra??? Då tar man ju ett vanligt banklån med normal ränta givetvis!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp