• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nervös väntan på beslut

Snöflinga

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Februari 2018
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Idag hitta jag min mans namn i poit för andra gången, med andra ord BEVILJAD!
Gud äntligen börjar ett nytt kapitel i vårt liv :) Håller tummarna för er andra också!
Hör handläggaren av sig tro innan namnet står i POIT om att man är beviljad? Som vid inledande: handläggaren meddelade mig om att de skulle inleda en skuldsanering och DAGEN EFTER var mitt namn med i POIT.
Ringer handläggaren upp och meddelar vad beslutet är? Eller får man brev hem?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snöflinga

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Februari 2018
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Någon har kollat att jag står som delägare på ett hus och ifrågasatte detta till KFM men det är fullt belånat i makens namn så där finns inget att hämta (redan utrett). Min handläggare hoppas kunna ta beslut under februari senast mars så det låter ju positivt att de vill ge mig skuldsanering, nu är det ju bara det där med alla som får så lite pengar, 22% tillbaka är nog inte vad de är nöjda med. Fick förslag om 3 år och med mina enorma skulder blev det ju inte mycket till alla.
Visst är det så att det också kan ändras till 5 år om någon/några överklagar? Inte bara ej godkännas menar jag. Jag har förstått att jag ändå har sanering i 5 år om det går igenom så jag kommer inte förändra min ekonomi något år 4 och 5 för att riskera någon förlängd betalplan. Om jag inte får ett superjobb med över 10 000 kr i ökning förstås, då betalar jag gärna.
En vecka sedan jag godkände betalplanen nu... ingen som tagit kreditupplysning på mig vilket känns konstigt. Eller gör de sådant efter fattat beslut och möjlighet att överklaga? Uppdaterar min upplysning så ofta att jag snart blir blockad haha... Vore så fantastiskt om det här går igenom man jag vågar inte ta ut minsta lilla i förskott.
Vad gjorde att din betalplan bara varar i 3år?
 

Idiotfru

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
5 Juni 2017
Meddelanden
92
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Långvarig skuldsättning och småbarn skulle jag tro. Samt att jag brutit med mitt tidigare sätt att "leva" dvs lån för att betala lån och lån till spel för att försöka vinna lite för att betala lån.... jag fick nästan panik om det var jackpott på nåt ex stryktipset och jag inte var med och tog chansen. Bara tvång ingen kick. Sen Alla timmar som lades på att jaga lån, undvika brev och telefon... jösses. Tror det stod något om att jag behöver den rehabilitering som en skuldsanering innebär och där har kfm så rätt. Jag minns knappt när jag mådde så här bra senast. Jag ägnade säkert 5 h/dag till bara lånepusslande.
Så om ni funderar på att släppa allt så kan jag starkt rekommendera det. Verkligen. Det är inget liv att leva från lån till lån.
 

Trollet

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Februari 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Långvarig skuldsättning och småbarn skulle jag tro. Samt att jag brutit med mitt tidigare sätt att "leva" dvs lån för att betala lån och lån till spel för att försöka vinna lite för att betala lån.... jag fick nästan panik om det var jackpott på nåt ex stryktipset och jag inte var med och tog chansen. Bara tvång ingen kick. Sen Alla timmar som lades på att jaga lån, undvika brev och telefon... jösses. Tror det stod något om att jag behöver den rehabilitering som en skuldsanering innebär och där har kfm så rätt. Jag minns knappt när jag mådde så här bra senast. Jag ägnade säkert 5 h/dag till bara lånepusslande.
Så om ni funderar på att släppa allt så kan jag starkt rekommendera det. Verkligen. Det är inget liv att leva från lån till lån.
Vad händer när man släpper allt till KF?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Först kommer det bli att du får löneutmätning, dom kollar dina tillgångar osv. Hos oss gjordes det hembesök för att se om vi hade nåt av värde. Såg att du sökt skuldsanering?
 

Trollet

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
28 Februari 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Ja
Först kommer det bli att du får löneutmätning, dom kollar dina tillgångar osv. Hos oss gjordes det hembesök för att se om vi hade nåt av värde. Såg att du sökt skuldsanering?

Gör de alltid hembesök? Jag har bostadsrätt men det är inte jag dom äger den utan mina föräldrar. Jag bor inneboende i mitt föräldrarhem och sambo då jag jobbar på anna ort än min folkbokföringsadress. Ja det har jag. Tänkte att det inte skadar när handläggningstiden är så lång. Om jag får avslag får jag väl söka igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Ja


Gör de alltid hembesök? Jag har bostadsrätt men det är inte jag dom äger den utan mina föräldrar. Jag bor inneboende i mitt föräldrarhem och sambo då jag jobbar på anna ort än min folkbokföringsadress. Ja det har jag. Tänkte att det inte skadar när handläggningstiden är så lång. Om jag får avslag får jag väl söka igen.

Nej långt från alla får det.

Du har bostadsrätt men äger den inte? Då är det väl snarare så att du inte har bostadsrätt utan bara bor i en?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp