Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Ni med betalningsanmärkningar hur får ni smslån??

Aktiv medlem
Poäng: 12
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Hej!

Precis som rubriken lyder så är jag nyfiken på att veta hur ni med betalningsanmärkningar hur får ni smslån?
Anledningen till att jag frågar är just för att jag själv har betalningsanmärkningar, 2 st, 1 av dem försvinner nu i mars och den andra i juli, jag har fast jobb och senaste årsinkomsten är på 222000 men ändå verkar det vara helt kört för mig att få smslån. Tycker många dömer ut en bara för att man har det trots att de skriver att har du anmärkningar så behöver det inte vara ett problem, men jag vet att många ändå får smslån, så vart lånar ni? Hur många anmärkningar har ni?

Seröst. Hur vettigt är det att ta smslån och dras ner i träsket när det snart verkar bli ljusare för dig? Ursäkta om jag moralisera men det är min uppfattning.

tack för din moralkaka, undanber mig sådana, jag är vuxen och vet precis vad jag gör, men just nu så har jag inget alternativ och fick en oförutsedd räkning, har inte ens mat som det är just nu , tack för att du bryr dig men jag måste överleva denna månad, jag har råd att betala tillbaka det , bara att jag har ingen att låna från just nu ..Lyckades få för lite lön i december bara annars vet jag att jag fixar det .

Vilka aktörer har du provat

Jag har inte provat så många för jag tappade tron när jag sökte till paxo.se, där var det blankt nej.....

Har inte möjlighet med de aktörer som ringer upp, har svårt att prata i telefon på jobbet och då finns det väl inte många kvar? Ferratum antar jag, problemet är bara att som jag fattar det så får man bara låna 2000kr som ny, jag skulle behöva 3000...

Jag har ju haft sms lån innan, men det var när jag inte hade några anmärkningar, om jag söker mig till de som jag haft anses jag ändå som ny att ta lån för dem då , för då ringer de ju inte upp...?

Ja lån har du provat dom?
Extralånet?
38:an

Vivus mailade jag till , berättade hur det låg till med mina anmärkningar, fick ett svar att det kan bli svårt att få låna hos dem med anmärkningar.

Nej dom tar inte UC inte vivus men nödkontanter
Det låter ju trist att du inte får lån då om du inga UC har tidigare
Så dålig lön har du ju inte

Nej dom tar inte UC inte vivus men nödkontanter
Det låter ju trist att du inte får lån då om du inga UC har tidigare
Så dålig lön har du ju inte

Nej precis och då är den lönen ändå baserad på mindre timmar än vad jag har just nu, ska fundera på vivus lite till om jag ska chansa, testade ju Cash buddy men fick nej där, mailade tillbaka till dem om hur det ser ut med de nya timmarna och allt men eftersom det varit många röda dagar har jag ju inte fått svar än, tror ändå inte att det går...Onea mailade jag med men de tar inga med betalningsanmärkningar, man är liksom utdömd pga dem trots att jag fick dem för 3 år snart sedan, hade förstått om jag fått dem nyligen...men men...

Du har ju inget att förlora på att chansa att låna på både vivus och onea
Ingen av dom tar UC
Jag fick lån hos både onea och vivus med anmärkning men det är ett bra tag sen och de har kanske ändrat villkoren
Testa

Du har ju inget att förlora på att chansa att låna på både vivus och onea
Ingen av dom tar UC
Jag fick lån hos både onea och vivus med anmärkning men det är ett bra tag sen och de har kanske ändrat villkoren
Testa
Ja Onea måste ha ändrat villkor för jag mailade och frågade och de skrev att tyvärr får man inte ha någon/några för att få lån :(
Har du någon erfarenhet av viaconto?

Jag fick höjt mitt lån hos onea till 25000 för en vecka sen med 5 anmärkningar

Jo de svarar så..
Pröva det kostar inget
Viaconto kan du också
Dom är dessutom bra
Kostar heller inget att söka så du har ju inget att förlora
Och som det skrev här innan kredit 365 Folkia smskredit och mobillån
De tar ingen UC

Testade Ferratum, fick nej, En av mina anmärkningar är för ett utmätningsförsök som gjordes för snart 3 år sedan, det får jag lida för nu, visste inte ens att det gav en anmärkning, fick ganska nyligen reda på det ...Så om Ferratum med sina " snälla krav" om man har betanm säger nej ( max 6 anm och de får inte vara nyare än 6 mån) säger nej för ynka 2000 kr så lär väl alla andra säga nej :( Jag får verkligen lida för hur jag hade det för 3 år sedan och just nu känns det väldigt långt till mars :(. Känner mig ganska nedslagen efter varje nej ...

Nu har jag fått avslag hos både pengos & Viaconto, känns ju som att det är lönlöst att testa andra :( Mitt utmäningsförsök verkar ha förstört det ganska mycket för mig, skit också :(
Ändå skrev Viaconto att de godkände max 4 anmärkningar, jag har bara 2....

Kan ju säga att nu ger jag upp, det får gå som det går denna månad....Sökte även Onea, bara 2500kr i 6 mån, nekades det med...

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp